genre vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BURN    posted on 09-08-2006 17:12
Dr. Kucho ft. Jodi
Belmundo Rulez 2.0 It's All About You (Bob Sinclar Club Mix)

Okay dit gaat vaag klinken maar ik heb soms wat problemen met muziek ordenen als het aankomt op genres. Het verschil tussen trance en hardstyle of jump mag me duidelijk lijken maar bovenstaand nummer, waar zouden jullie dat plaatsen ben heel benieuwd... ikke persoonlijk dance maar dance-tunes.com vindt het house .

What do you think about genre vraag ??

Vote :   
Twizz    posted on 09-08-2006 17:13
heb je een link om een stukkie te beluisteren?
Jorrit    posted on 09-08-2006 17:16
Het is house, als ik uitga van de artiesten. Bob Sinclar kennen we allemaal wel, en kucho ook (can't stop playing was dat, met gregor salto tochWinking my eye).
BURN    posted on 09-08-2006 17:29
Tsja k denk dat ik loop moeilijk te doen door die vocal... dat maakt het in mijn ogen toch wel erg soft, als je 't vergelijkt met can't stop playing.

Vraagje aan de kenners; op basis waarvan valt 'n nummer dan in de categorie house danwel dance. kVind nummers van Sidney Samson (it's all funked up) gwoon duidelijk meer house dan Dr. Kucho e.d.....
User edit by BURN on 09-08-2006 @ 17:31:58 (100%)
sjoerdjuh    posted on 09-08-2006 17:46
Jorrit, dan zeg je allemaal dat we Bob Sinclar wel kennen en dat het house is... Wat dacht je van Rock This Party, naar mijn idee niet echt House te noemen :S Ik denk dat het btje van beiden (dance, house) is Winking my eye
Jorrit    posted on 09-08-2006 18:22
Dance is zowiezo een vaag begrip, maar rock this party is nogal een uitzondering op bob sinclar's normale stijl (eindelijk), waarom moet alles ook in een hokje gepropt Winking my eye

@ Burn, softheid zegt niets, luister bijvoorbeeld eens naar Real Pain van Kraak & Smaak, is ook gewoon house, maar wel 'soft'. Sidney Samson is zelfs de harde kant van house te noemen.
Maartenb    posted on 09-08-2006 20:01
dance (de ~ (m.)) 1 opzwepende dansmuziek met een harde beat

Winking my eye, Dance is dacht ik het algemene woord voor alle "moderne" muziek die ze tegenwoordig in disco's en clubs draaien. Dus daar valt dan volgens mij House, Trance, Hardcore en nog veel meer onder....
Winston    posted on 10-08-2006 01:15
Poster: BURN
... soms wat problemen met muziek ordenen als het aankomt op genres. ..

Als het een twijfelgeval is doe maar beide. Want het betekent dat je het dan in een set van beide stijlen kunt draaien. Dit is als het gaat om een computerlijst.

Als het gaat om je platenkoffer / cd tas zet het dan normaal in de stijl die je het vaakst draait.

Maar in dit specifiek geval zou ik ook house kiezen.
Tic Toc
BillyArd    posted on 10-08-2006 09:53
De originele is een crossover tussen house en tribal, met een heel klein tikje progressive(Bassline)
User edit by BillyArd on 10-08-2006 @ 09:54:34 (100%)
lrfist    posted on 31-08-2006 12:06
Dit is m dus : LINK

welja ik zou het eerlijk gezegd onder (funky) house zetten gewoon.
baseline (van deze versie) is doorlopende house base
de viooltjes zijn wel iets heel raars
de bpm... doorslaggevend: house dus
BillyArd    posted on 31-08-2006 13:12
Ik had het ook over de originele belmondo rulez .
de link die je neerzet is een remix die een jaar of anderhalf na het origineel uitkwam !
het origineel had ik al in 2003.
de ene kant is dan belmondo rulez en de B kant is dan stormtroopers
Happy, laughing
die versie hangt tussen house en progressive in !
enne stijlen ophangen aan BPM slaat nergens op !
Happy, laughing
Illusion    posted on 31-08-2006 13:14
Poster: Jorrit
Het is house, als ik uitga van de artiesten. Bob Sinclar kennen we allemaal wel, en kucho ook (can't stop playing was dat, met gregor salto tochWinking my eye).

Jups... House / Club... dat is het. Dancetunes heeft helemaal gelijk. Wel goede site trouwens:d
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lukaz    posted on 31-08-2006 17:26
Poster: Jorrit
Dance is zowiezo een vaag begrip, maar rock this party is nogal een uitzondering op bob sinclar's normale stijl (eindelijk), waarom moet alles ook in een hokje gepropt Winking my eye

@ Burn, softheid zegt niets, luister bijvoorbeeld eens naar Real Pain van Kraak & Smaak, is ook gewoon house, maar wel 'soft'. Sidney Samson is zelfs de harde kant van house te noemen.

Idd waarom alles in hokjes proppen? overal zit wat in..
En real pain noem ik meer Latin/Groove ofniet?:P maar je hoort erook house in daarom: waarom alles in hokjes proppen?? Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

232 Users online: 39 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 61.305
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.713.317