[M] Dj BURN - Mix 08/08/2006
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BURN    posted on 08-08-2006 23:09
Nouh folks,

De ontgroening, mijn eerste mixje dat k upload en een van de weinigen die k ever opgenomen heb. Ik hoop dat de opneeminstellingen goed waren. Het was iig niet in het rood gedraaid.

De plaatjes die ik getracht heb aan elkaar te draaien;

Dj Marcella - Stabbing Sally (Radio Edit)
Fonzerelli - Moonlight Party (Original Mix)
Sidney Samson - It's All Funked Up (Sidney Samson Mix)
Niels De Vries - 12 Inch (Club Mix)
Soul Corporation - You Fooled Around (Sidney Samson Dub Mix)
Jenn Cuneta - Come Rain Come Shine (Org. Extende Remix)

Nouh ik hoop op wat tips en adviezen en kritiek. Ik ben mij er ter dege van bewust dat niet alles super is mja k ben dan ook 'n groentjuh. Een van de eerste plaatjes wou iig al niet en her en der dreigt de pitch ook weg te rennen. Oh k beluister et net en er is iig iets niet hmaal super gegeaan met de gain, nja better next time. kBen iig benieuwd! Alvast bedankt!

Grtjs.
Bernard.

Ps. Als jullie nog ideeen hebbu voor 'n andere dj naam.... altijd welkom. Bern bekt dan niet lekker, BURN is ook weer zow tsja....

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] Dj BURN - Mix 08/08/2006 ??

Vote :   

Bobbo    posted on 09-08-2006 10:04
first

Mooi gedaan...

Meer met de Eq spelen.

Beter de gain in het oog houden,
te veel verschil tussen de vol.

De overgangen mogen best een beetje langer zijn.

Blijven draaien en draaien het zal altijd nog beter worden.
User edit by Bobbo on 09-08-2006 @ 10:41:32 (100%)
DiscJunkie2    posted on 09-08-2006 11:09
Ga even luisteren Happy, laughing
Reemz    posted on 09-08-2006 11:22

edit mode -->

Muziekkeuze is opzich wel aardig, ik vond alleen de opbouw van je mix niet echt logisch. Met name het laatste nummer (Jenn Cuneta - Come Rain Come Shine) vond ik op een verkeerd moment inkomen, want de eerste paar nummers zitten meer in de houseclub style en het laatste nummer is volledig in de house style. 

Je mixtechniek komt al in de goede richting, zorg er wel voor dat je inderdaad wat meer met je EQ knoppen werkt, want ze zitten er niet voor niets op   

Wat ik wel vervelend vond is dat de nummers niet dezelfde volume hadden. Let dus op je GAIN level bij het inmixen en zorg ervoor dat er één lijn komt in je volume.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en ben benieuwd naar je volgende mix.

User edit by Reemz on 09-08-2006 @ 12:49:33 (100%)
sjoerdjuh    posted on 09-08-2006 13:24
Ga luisteren, zometeen comments:

Vette plaat om mee te starten...... jammer van t enorme gain-verschil met Moonlight party...overgang is ook wat snel....

Naar Sidney Samson...... Jammer van het grote verschil in de gain...als je deze plaat met een lager volume had ingestart had t beter geklonken... Ook jammer dat de pitch net niet goed stond, misschien volgende keer beetje afremmen?!?!

en nu 12 inch.... wel directe overgang... je hoort de fader van sidney samson zakken en dan ineens is t stil met die vocalen....probeer volgende keer niet op dit punt van 12 inch te mixen of probeer van beide nrs een rustig stuk op te zoeken....dat is iig wat ik zou doen...

volgende plaat, you fooled around...heerlijke plaat, jammer van t enorme gain verschil...probeer volgende keer te letten op hoe hoog je iedere plaat draait qua volume en de gain daaraan aan te passen..... zou stuk relaxter luisteren zijn...Happy, laughing deze is trouwens wel van een heel ander kaliber dan de andere voorgaande platen, net als de volgende, come rain come shine...

Dat vind ik een beetje een watjesplaat :P kan dr nix aan doen, sorry Winking my eye hij past eigenlijk niet echt in je set, wat al eerder gezegd was....

Verder denk ik dat je gwn verder moet oefenen om alles onder de knie te krijgen, maak je overgangen wat langer en ga proberen met de EQ te spelen... Ben ik ook mee bezig, ik ben ook een beginner... heb ook nog niets laten horen Winking my eye Eerst maar eigen apparatuur aanschaffen :P

Suc6 ermee!
User edit by sjoerdjuh on 09-08-2006 @ 13:53:40 (100%)
BURN    posted on 09-08-2006 16:47
Okay iedereen heel erg bedankt voor de reacties hier heb ik wat aan. Tsja het is oefenen oefenen oefenen en geduld is errrug belangrijk en lang niet altijd mn sterkste eigenschap.

De gain was idd het meest irritante en tsja daar had ik gewoon beter op moeten letten. Het was heel duidelijk het tweede kanaal dat steeds te hard stond. Bij 'n iets duurder mengpnaeel wordt dat ook wat eenvoudiger door de lampjes per kanaal. Nu moet je goed luisteren en 'n groot gainverschil wordt minder groot bij je PFL.

Come Rain Come Shine was 'n toevoegertjuh... k vond 4 platen wat weinig 't zal idd niet mn favo plaat gaan worden

Een ding is zkr k vind dit echt weer een van de sterkere punten van zo'n djforum als dit, je kunt elkaar proberen naar 'n hoger niveau te tillen en dat werkt stimulerend.

Thanx!
DJMartino    posted on 09-08-2006 17:21
ff luisteren
jussied    posted on 09-08-2006 19:52
even luisteren

edit:klinkt lekker man,
en net wat zoals velen zeggen je gain in de gaten houden
User edit by jussied on 09-08-2006 @ 22:31:05 (100%)
Beuk    posted on 09-08-2006 22:25
ff luisteren
Vk5    posted on 12-08-2006 17:41
ff luisteruhhh

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

256 Users online: 43 Guests (213 Unknown)
Pages generated today : 61.225
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.713.237