JB Systems Premium mixer: Geen geluid...!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Frensie    posted on 08-08-2006 17:27
Hallo,

Ik heb zojuist een jb systems premium mengpaneel gekocht en hier een cd-speler en een draaitafel op aangesloten, maar heb een oude versterker met een aux ingang. Ik heb geprobeerd de versterker aan te sluiten van de master 1 naar de aux en ik heb geprobeerd de channel 1 line te verbinden met de aux. Beide levert geen geluid op. Als ik een md-speler aansluit op de aux krijg ik wel geluid.

Wat doe ik niet goedConfused

What do you think about JB Systems Premium mixer: Geen geluid...! ??

Vote :   

Twizz    posted on 08-08-2006 17:38
check: de master van de mixer, de kanaalfaders open, de gain open, kills uit, apparaatswitch goed(line/phone switch)(tip let hier goed op!), kabels goed.
greup    posted on 08-08-2006 17:40
channel 1 verbinden met aux,.....

Lees uns ff de gebruikszaanweizing....( als je dat nog neit gedaan had)

Je moet simpel weg je master van je mengpaneel naar je aux op je versterker brengen. Als het goed is zie je ook al zonder dat je dat doet led's branden op je mengpaneel als je muziek start. Als je dit niet zit heb je dat ook fout aangesloten,.
Twizz    posted on 08-08-2006 17:42
en stel datie  geen leds heeft?Winking my eye
welke mengtafel heb je?
je kunt ook dé check doen.

begin bij de bron, check of daar alles goed gaat, dan de kabel, dna ingang mixer, proces mixer, uitgang mixer, kabel, versterker input, versterker proces, versterker output. kabels, boxen(maar ik denk niet dat het aan dat laatste ligt, dat had je al vermeld)
Winston    posted on 08-08-2006 18:23
Check ook of de plugs heel goed vastzitten. Soms kan het dieper dan je op het eerste gezicht kunt voelen.
Tic Toc
Camino    posted on 08-08-2006 18:29
Poster: T4Twister
en stel datie geen leds heeft?Winking my eye

noem eens een dj mengpaneel dat geen leds heeft Winking my eye
Winston    posted on 08-08-2006 19:50
Die lekkere Rotary van Allen & Heath

JB Systems Premium

Maar het gaat om deze. Heeft dus wel Leds.
Tic Toc
rebounce    posted on 08-08-2006 20:09
crossfader goed zetten kan ook geen kwaad ( had ik in het begin met mijn JB compact )
Winston    posted on 09-08-2006 01:01
Enigste wat nog ontbreekt aan de tips is het opengooien van de master volume fader. Maar ik neem aan dat je dat wel snapt.

Ik hoop dat je nu de mixer aan de praat hebt gekregen.

Trouwens, het ziet er heel nice uit.

Tic Toc
Camino    posted on 09-08-2006 09:02
Poster: Winston
Die lekkere Rotary van Allen & Heath

hahaha ok waar, maar die heeft dan wel analoge vu-meters in de plaats :p.

Als je alle instellingen die hierboven genoemd yijn juist hebt gezet en je hebt nogsteeds geen geluid, luister dan door je PFL (koptelefoon) als je ook niks hoort.
_Ivan_    posted on 09-08-2006 19:21
Trouwens, het ziet er heel nice uit.

K'hoop dat je het niet over de mixer hebtWinking my eye.... k'heb veel jb's onder m'n vingers gehad maar ik vind dit zo'n vaag model:S

Nog even een tip hij staat er nog niet:P.... miss heb je je eq helemaal dichtgedraait? Mja lijkt me onlogisch want dit zie je als eerst
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 09-08-2006 @ 19:24:18 (67%)
Twizz    posted on 09-08-2006 19:24
Enigste wat nog ontbreekt aan de tips is het opengooien van de master volume fader. Maar ik neem aan dat je dat wel snapt.

..
Poster: T4Twister
check: de master van de mixer, de kanaalfaders open, de gain open, kills uit, apparaatswitch goed(line/phone switch)(tip let hier goed op!), kabels goed.

Confused
Winston    posted on 10-08-2006 01:11
Oei, niet goed gelezen. Maar zo kunnen we doorgaan zolang we niks horen van Frensie.

Stekker in het stopcontact, power knopje aan etc.

@ Ivan: een ieder z'n ding

Tic Toc
_Ivan_    posted on 11-08-2006 15:13
Volgens mij heeft ie zich alleen voor die mixer aangemeld:P
Feel&.Celebrate.Life!
Frensie    posted on 12-08-2006 12:00
Probleem is inmiddels opgelost! Wilde niet via de aux, de versterker is zo oud en heeft alleen een aux in. Heb nu de master naar de video/tape in en de rec naar de video/tape out. Werkt perfect!

In elk geval bedankt voor de reacties!

Lea_Phar    posted on 12-08-2006 12:16
Is dat niet normaal dat er alleen een Aux-in op een versterker zit?
DonBasco    posted on 12-08-2006 13:05
Poster: Frensie
Probleem is inmiddels opgelost! Wilde niet via de aux, de versterker is zo oud en heeft alleen een aux in. Heb nu de master naar de video/tape in en de rec naar de video/tape out. Werkt perfect!

De aansluiting van de master lijkt me zo inderdaad een goede oplossing.

Ik heb al heel wat versterkers gezien, maar volgens mij is de video/tape out een kanaal wat een signaal uitstuurt (en dus geen ontvangend kanaaal) Dat betekent dat je daar dus NIET je rec op moet aansluiten....
Winston    posted on 12-08-2006 14:18
Poster: Frensie
 Als ik een md-speler aansluit op de aux krijg ik wel geluid.

Dit is dus raar. MD speler wel en mixer niet.

Maar gelukkig werkt het nu wel. Dus alsnog gefeliciteerd met die aardige nieuwe mixer van je.

Dat van DonBasco klopt. Het signaal moet altijd van een output naar een input. Dus:

Master output mixer ---> video/tape input versterker = goed
Record output mixer ---> video/tape output versterker = fout

Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.970 days.
 Post CommentThat would be 232.3 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

321 Users online: 249 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 714
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.186