Lime Wire gaat voor de rechter (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziek illegaal downloaden moet blijven

-Tuurlijk ik kan niet zonder!!
-Van mij mag het.....
-NEE respect voor de Makers KOPEN DUS!!!
-Geen Mening

Voting is only possible for our Members
RenéKuppens    posted on 07-08-2006 21:14
Hallo,

Ik denk dat veel van jullie al gehoord en begrepen hebben dat de muziek industrie een zware rechtszaak is begonnen tegen ILLEGAAL DOWNLOADEN....

- Vele download programma`s zoals KAZAA er al onder moeten leiden:S

Maar nu zal ook Lime Wire het zo bekende doorlaad programma voor de rechter gaan
advocaten van de Nederlandse Muziek industrie hebben als standpunt vooral
dat de Nederlandse muziek industrie met miljoenen is gedaald....
ze willen dat deze programma`s alleen nog maar legale muziek uitzenden en de illegale muziek filteren

Dat wil dus zeggen dat we binnenkort ook moeten gaan betalen voor het downloaden op LIME WIRE

IK wil graag jullie meningen en reacties

alvast bedank

Dj RK
User edit by RenéKuppens on 12-10-2007 @ 19:01:50 (3%)

What do you think about Lime Wire gaat voor de rechter ??

Vote :   

Antoine88    posted on 09-08-2006 13:06
Dit is typisch zo'n kwestie waarbij de meningen ver uiteen lopen en dat velen van jullie, de genen tegen het downloaden of de mensen die zich positief uitlaten over lime wire, toch een goed punt naar voren brengen.
Dus het wordt weer een beetje heen en weer schreeuwen, maar daar is dit toch voor

quote:
Poster: ciderke

Verder krijg je ook een publiek (een maatschappij, te zien hoe je het bekijkt) die teveel gewoon geworden is. Je kunt het publiek niet meer verbazen met ergens een lekker liedje die ze jaren niet meer gehoord hadden. Iedereen heeft ALLE muziek die hij wil hebben. Dit is moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat de meesten wel weten waar ik het zo'n beetje over heb.

Dit vind ik btw nergens op slaan. Je kan een punliek niet meer verbazen met een track die ze tijden niet hebben gehoord omdat ze alles al hebben. Denk je nou echt dat ze al die liedjes blijven luisteren. En als ze dat wel zouden doen zijn er altijd tracks die, als ze gedraaid worden op feesten, een andere sfeer teweeg brengen dat als je die thuis in je eentje luisterd.
Verder, ik snap wel wat je bedoeld. Ik speur ook het internet af om de nieuwste tracks te vinden om daarmee mensen uit hun dak te laten gaan. MAAR het is te belachelijk je dat als echte nadeel gaat noemen.

Gethigh zegt zo nieuwe tracks te leren kennen. Dit is zeker zo. Er is een opkomende Nl rap groepen, hun tracks zijn van limewire te halen. Ze geven al shows en ik sprak een van die gasten, maar ze hebben nog geen album uit. Waar anders kan je dan hun tracks verkrijgen. D.m.v. gratis downloaden krijgen ze al enige naamsbekendheid.

quote:
Poster: DJJW

dan heb ik nog een persoonlijk probleem met dj's die ik uitnodig ( jaja dat voorrecht heb ik )om in het cafe waar ik draai, een keer tekomen draaien, en jehoort dat ze van die bagger kwaliteit gedownload hebben van internet,
mixen die wel grappig zijn maar voor geen meter kloppen qua. beats en vocals,
hoor ik dit, zal ik ook niemand aanraden hem te boeken, al is hij nog zo goed, en vanzelf sprekend zal hij ook nooit meer draaien door een uitnodiging van mij!

Dus je hebt daar een beetje de touwtjes in handen. Door jou zullen ze nooit meer draaien door een uitnodiging van jou, dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.
Maar kan jij mij vertellen hoe jij het verschil kan zien als iemand gratis heeft gedownload en wanneer iemand 0.99 cent heeft betaald. Beide komen toch op een CD-r. Of krijg je een barcode toegestuurd.

@86
precies man, ze zeggen miljarden mis te lopen. Maar de tracks die ik allemaal downloaden, voor eigen gebuik that is, een klein handje heb ik werkelijk gekocht omdat die artiets beter was dan ik had verwacht.

Ik weet niet wie dat zei, maar het 'illegale downloaden' moet stoppen omdat het eerlijker is t.o.v elkaar. Kerel, de wereld is niet eerlijk. Dus dat is echt de laatste reden dat ik zou stoppen met gratis downloaden.

djjw    posted on 09-08-2006 15:29
Poster antione88
Dus je hebt daar een beetje de touwtjes in handen.

idd, als het gaat over de dj's en de muziek/licht installatie wel ja.

Door jou zullen ze nooit meer draaien door een uitnodiging van jou, dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.

lijkt me toch vrij normale nederlandse taal,
ik zeg niet dat ze nooit meer draaien..ik zeg:
als ze bij ons draaien, en ze draaien technisch heel goed, maar met een slechte kwaliteit muziek, hebben ze mooi pech, en worden ze idd bij "ons"cafe niet meer uitgenodigd door mij.
(en dj's die goed draaien maar haast geen boekingen hebben vinden het
niet erg dat ik ze geen vaste plaats geef, maar als mogelijk invaller zie)

Maar kan jij mij vertellen hoe jij het verschil kan zien als iemand gratis heeft gedownload en wanneer iemand 0.99 cent heeft betaald. Beide komen toch op een CD-r. Of krijg je een barcode toegestuurd.

ik kan aan een cd-r helemaal niks zien, net als de rest van de wereld dat niet ziet... (buiten of er wel of niks op staat)
maar ik zal het even uitleggen:
als hij kwalitatief goede liedjes draait, zal het mij een zorg zijn hoe
hij aan zijn muziek komt, echter:
het hele download net werk is "vervuild"met kwalitatief slechte muziek,
door mensen zelf gemaakte slechte remixen, muziek waar een dikke ruis in zit,
liedjes waar een tik in zit, liedjes die een of meedere keren overslaanopgenomen mixen met zeer
twijfelachtige kwaliteit en uit mixen geripte muziek waarvan de afgelopen plaat nog doorloopt. kortom bagger !!!!
het is niet altijd zo dat gedownloade muziek slecht is van kwaliteit, maar dat heb je mij ook niet horen zeggen.

kortom, je kan HEEL vaak horen of er muziek gedownload is, en als mensen een
slechte kwatiteit muziek horen dat is dat slecht voor de naam van de zaak,
mensen die uitgaan horen vaak eerder dat muziek een slecht kwaliteit heeft,
dan dat ze horen dat je mix niet goed was.
User edit by djjw on 09-08-2006 @ 15:30:31 (1%)
ciderke    posted on 09-08-2006 20:09
Poster: Antoine88
Verder, ik snap wel wat je bedoeld. Ik speur ook het internet af om de nieuwste tracks te vinden om daarmee mensen uit hun dak te laten gaan. MAAR het is te belachelijk je dat als echte nadeel gaat noemen.

je snapt het dus niet ... waarom is dat belachelijk? Als je je publiek niet meer uit je dak kan doen gaan vind ik dat een serieus nadeel en niet een belachelijk nadeel.

Poster: Antoine88
Kerel, de wereld is niet eerlijk. Dus dat is echt de laatste reden dat ik zou stoppen met gratis downloaden.

Dat bedoel ik dus met die mentaliteit van: "oh nee, de wereld is gewoon slecht, laten we hem nog slechter maken". Dus als je iemand ziet sluikstorten gooi je er nog een vuilniszak bij, want het is er tenslotte toch al vuil.  sorry, maar waar moet de wereld dan naartoe.

en b.t.w, wat vind je van m'n overige argumenten? Diefstal enz... mee eens of niet?
Antoine88    posted on 09-08-2006 21:26
Ciderke,

ik wil niet vijandig overkomen ofzo, dus probeer het zo neutraal mogelijk te zeggen. Maar denk je echt dat het publiek alleen maar uit haar dak gaat van nummer die ze nog nooit eerder heeft gehoord. Of met oude nummers waarmee je oude herinneringen omhoog haalt. ?
Het is wel jammer dat het een minder effect heeft hoe jij het wilt brengen nu alle muziek voor het grijpen ligt, maar ik kan niet inzien dat je mensen niet meer kan verrassen..

En sorry voor die mentaliteit, maar als er iets in de wereld niet eerlijk gaat, is het de muziek-business wel. Jaja, het begint bij jezelf. ff die crap aan de kant.
Kijk, als ik de professionele kant op ga zou ik er zeker anders naar kijken. Maar nu ik onder aan de ladder sta ga ik geen afstand van 'Limewire' doen.

Diefstal. sja, hoe kan je dat het beste zeggen. Het is diefstal, dat wel, alleen gaat dat grotendeels op voor de grote platenmaatschappijen en artiesten.
Voor de kleinere, die hun muziekziek zelf uploaden is dit een handig medium. Dat is dan geen diefstal, toch. ?

Het blijft een moeilijke kwestie..
dane86    posted on 10-08-2006 13:22
Ciderke heeft wel degelijk een punt. Ik heb heel veel housemuziek Als ik naar een housefeest ga, vind ik het best leuk om herkenbare nummers te horen. MAARR, het is veel vetter om een nummer te horen wat je nog nooit hebt gehoord, dan ga ik echt uit mijn dak. Zoals erick e's remix van de red hot chili peppers, of zijn remix van temperature (jean paul). Dit zijn nummers die hij zelf maakt en die niet te krijgen zijn. Erick e zelf zegt ook dat het steeds moeilijker wordt om het publiek te verrassen. Daarom zit hij 5 dagen in de week in de studio om muziek te editen en te producen. Simpelweg om maar niet de voor het publiek bekende nummers te draaien. Dit komt wel degelijk door programma's als limewire.

En waarschijnlijk heeft morgen iedereen ook weer die onuitgebrachte remixen van hem. Dan is er op een gegeven moment niks meer aan denk ik.
User edit by dane86 on 10-08-2006 @ 13:24:03 (19%)
Blast    posted on 10-08-2006 21:33
<--Het gaat om de maatschappijen Universal Music, Sony BMG, EMI en Warner Music. Het vieral eist een vergoeding van 150.000 dollar voor elke overtreding die met LimeWire wordt begaan. De muziekbedrijven vinden dat de eigenaren van het computerbedrijf geld verdienen door overtredingen te begaan.
Het gaat om de maatschappijen Universal Music, Sony BMG, EMI en Warner Music. Het vieral eist een vergoeding van 150.000 dollar voor elke overtreding die met LimeWire wordt begaan. De muziekbedrijven vinden dat de eigenaren van het computerbedrijf geld verdienen door overtredingen te begaan.-->

bron

als je voor downloaden van limewire moet gaan dokken, dan gaan mensen gewoon door met illegaal downloaden maar dan met een andere client. denk maar aan bearshare, e-donkey, emule, dcc++, etc etc. En zolang er internet bestaat zal er ook illegaal gedownload worden. ookal winnen de 4 maatschapijen de rechtzaak, dan zullen de mensen die downloaden dat worst zijn want die mensen gaan gewoon met een ander programma downloaden.
User edit by Blast on 10-08-2006 @ 21:35:53 (100%)
Mod edit by Jorrit on 10-08-2006 23:02 (7%)
[MOD Edit] Lay out
RenéKuppens    posted on 10-08-2006 22:10
Poster: Blast
Het gaat om de maatschappijen Universal Music, Sony BMG, EMI en Warner Music. Het vieral eist een vergoeding van 150.000 dollar voor elke overtreding die met LimeWire wordt begaan. De muziekbedrijven vinden dat de eigenaren van het computerbedrijf geld verdienen door overtredingen te begaan.-->

bron

als je voor downloaden van limewire moet gaan dokken, dan gaan mensen gewoon door met illegaal downloaden maar dan met een andere client. denk maar aan bearshare, e-donkey, emule, dcc++, etc etc. En zolang er internet bestaat zal er ook illegaal gedownload worden. ookal winnen de 4 maatschapijen de rechtzaak, dan zullen de mensen die downloaden dat worst zijn want die mensen gaan gewoon met een ander programma downloaden.

Dit is iets wat altijd zal blijven je kunt ILLEGAAL nooit tegen gaan dat is onmogelijk
Mod edit by Jorrit on 10-08-2006 23:02 (8%)
Vibemaster-D    posted on 11-08-2006 09:41
mijn mening is verschillend ik ben niet zo een voorstander van gratis downloaden maar als je legaal downloadt krijg je dit gedonder

1. je hebt die KUT drm ik heb dat liedje op mijn pc. dan gaat ie op mijn DJ-computer met BPM studio - ik brand het op cd - en zet het op mp3-speler.

dan heb je al een probleem omdat BIJNA (ik zeg dus niet allemaal) alle legale download muziek niet op een andere pc mag dan waar het op gedownlaod wordt. dan kun je je DJ-computer aansluiten en dan gaan draaien met spyware en die kut zooi.

dus als ik legaal download moet ik eerst die DRM afhalen en voor die moeite is limewire of whatever toch wel makkelijker.

2. als je ergens moet gaan draaien waar ze een 70's avond houden of rond die tijd en ze willen bob marley dan kan je die muziek wel kopen maar die vent is al dood en die krijgt z'n geld dan toch niet meer. dat gaat weer naar de platenmaatschappijen die toch al geld zat hebben.

ik kan wel een zeur zijn maar ik zie nog niet veel voordelen om legaal te downloaden. als je iets legaal wilt ga dan gewoon nog een cd kopen.
Reemz    posted on 11-08-2006 11:28
Poster: dennisv
ik kan wel een zeur zijn maar ik zie nog niet veel voordelen om legaal te downloaden. als je iets legaal wilt ga dan gewoon nog een cd kopen.

Ben ik het niet zo mee eens eigenlijk. Ik zie wel degelijk veel voordelen aan het legaal downloaden via het internet.

Ikzelf maak hier veelvoudig gebruik van. Ook ben ik van mening dat een beetje DJ zijn muziek legaal aanschaft aangezien de DJ er ook van profiteert. We krijgen immers niet voor niets betaald. 

De voordelen van legaal downloaden zijn voor mij:

-De uitstekende muziekkwaliteit
-De remixen die maar moeilijk te vinden zijn met programma's zoals limewire.
-Geen gezeur mocht de buma/stemra ooit voor je neus verschijnen.
-De prijs/kwaliteit verhouding. Want laten we eerlijk zijn een track voor € 0,99 of € 1,49 is goed betaalbaar voor iedereen. 

Blast    posted on 11-08-2006 19:44
net ff wat internet sites gelezen (en ook tips & Trucs) en daar staat in dat muziek downloaden NIET illegaal is zolang het maar voor EIGEN gebruik is en dat je het niet verspreid. Je mag het bijvoorbeeld dus niet uploaden of, voor de cd dj's onder ons, de gedownloade muziek waar niet voor is betaald draaien in een club/disco. Dit geld ook voor films.

De stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) heeft moeten toegeven dat de huidige wetgeving downloaden van muziek en films voor eigen gebruik niet verbiedt. 

Reemz    posted on 11-08-2006 22:56
@Blast:

Niet als je een licensie koopt, dan mag je wel de legaal gedownloade muziek ten gehore brengen.

KLIK
RenéKuppens    posted on 27-08-2006 11:43
Poster: Phenix
@Blast:

Niet als je een licensie koopt, dan mag je wel de legaal gedownloade muziek ten gehore brengen.

KLIK

dat is toch meestal als je maar bedaald krijg je alles voor elkaar:D
sjoerdjuh    posted on 27-08-2006 11:54
Poster: Blast
<--Het gaat om de maatschappijen Universal Music, Sony BMG, EMI en Warner Music. Het vieral eist een vergoeding van 150.000 dollar voor elke overtreding die met LimeWire wordt begaan. De muziekbedrijven vinden dat de eigenaren van het computerbedrijf geld verdienen door overtredingen te begaan.

Dit vind ik een beetje nietszeggend...ze geven een boete van 150.000 dollar voor iedere overtreding die met Limoendraad wordt begaan....het downloaden van muziek is naar mijn insziens echter nooit een overtreding geweest.... waarom maken ze zich druk dan?
Lassy    posted on 27-08-2006 12:49
Ach, waar hebben we het over. Vroeger namen we alles op met cassettebandjes en nu v.a. het internet. Boeiend! Het was altijd al verboden geweest om je gekopieerde muziek met andere te delen, maar toch deed iedereen het. Ik zie de rede van de ophef niet zo, eerlijk gezegd.

Zelf download ik voornamelijk live-sets en af en toe tracks die ik verder nergens legaal kan vinden. Nadeel van "illegaal" downloaden is, zoals al eerder genoemd, de vaak slechte kwaliteit. Maar als mensen puur en alleen muziek van het net tappen heb ik daar geen enkel probleem mee.

Illegaal downloaden/sharen heeft twee kanten: het levert de artiest niet direct geld op, maar daarentegen wel publiciteit. Het zijn puur de platenmaatschappijen die nu op hun achterste poten gaan staan. Met Brein proberen ze nu te voorkomen dat ze ten onder gaan aan dalende verkoopcijfers. Maar dat ligt niet puur aan het downloaden.

De muziekindustrie is heel lang verrot geweest door de kunstmatig gehouden hoge prijzen van platen en CD’s. Het is ook niet zo dat men nu in een keer geld mis loopt. Nee, we hebben er al die tijd gewoon teveel voor betaald! Pas nu wordt het eindelijk een beetje gezonder. Artiesten moeten nu echt wat doen om centen te verdienen en zo hoort het ook.

Dj_Fantasy    posted on 27-08-2006 12:52
Limeware is betalend geworden!! Heb gisteren geprobeerd de BASIC te downloaden...na een tijd moet je een vraag aankruisen en dan zegt hij dat je moet betalen voor limeware.

dj2dj.nl
sjoerdjuh    posted on 27-08-2006 14:57
Poster: Dj_Fantasy
Limeware is betalend geworden!! Heb gisteren geprobeerd de BASIC te downloaden...na een tijd moet je een vraag aankruisen en dan zegt hij dat je moet betalen voor limeware.

Dit is niet waar... Er wordt gevraagd of je met behulp van LimeWire copyrights gaat misbruiken...als jij ervoor kiest dat je dat wel gaat doen...kan je gewoon niet downloaden...dit is altijd al zo geweest op hun website...als jij zegt dat je er geen copyrights mee gaat verbreken dan kan je het programma gewoon dowloaden...
Illusion    posted on 27-08-2006 20:17
Muziek illegaal downloaden is ooit begonnen, en uitgebreid tot overal op de wereld. Dit kun je niet tegenhouden, wat je ook doet. Het zit overal, en je kunt het bijna overal krijgen.

Ik vind het niet erg als het downloaden blijft. Ik doe er zelf niet aan, maar kan met best een aantal punten verzinnen waarom het slecht is voor de muziekindustrie.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 27-08-2006 20:28
Poster: Djillusion
Muziek illegaal downloaden is ooit begonnen, en uitgebreid tot overal op de wereld. Dit kun je niet tegenhouden, wat je ook doet. Het zit overal, en je kunt het bijna overal krijgen.

Hoe ga je muziek downloaden een 3e wereld land zonder pc of internet verbinding, laat staan elke dag eten?
_Ivan_    posted on 27-08-2006 20:54
Ik download wel illegaal muziek... vooral om te kijken of een nummer leuk klinkt of niet.. Wanneer een nummer leuk klinkt koop ik hem online via internet. Je hebt dan het originele nummer, goede kwaliteit etc.
Doordat de prijzen van gewone albums etc. vrij hoog liggen zijn denk ik mensen gaan downloaden. In het afgelopen jaar zijn er site's waar je de mp3'tje legaal kunt downloaden. K'ben hier erg blij mee. Ik hoef niet meer complete albums van artiesten te kopen maar download gewoon het nummer wat ik zeker weten leuk vind.
Feel&.Celebrate.Life!
Illusion    posted on 28-08-2006 00:16
Poster: Jorrit

Hoe ga je muziek downloaden een 3e wereld land zonder pc of internet verbinding, laat staan elke dag eten?

:d (oh my god):p

ik bedoel dan over het hele internet over de wereld
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Blast    posted on 28-08-2006 07:46
Poster: sjoerdjuh

Dit vind ik een beetje nietszeggend...ze geven een boete van 150.000 dollar voor iedere overtreding die met Limoendraad wordt begaan....het downloaden van muziek is naar mijn insziens echter nooit een overtreding geweest.... waarom maken ze zich druk dan?

Het downloaden van muziek (en o.a films) mag maar je mag het niet UPLOADEN. en bijna iedereen heeft de upload functie aan staan en dan verspreid je illegaal films en muziek die beschermd zijn. En limewire moet als client van p2p dit goed onder controle hebben wat ze dus niet hebben.

Overigens word er ook software/games op limewire aangeboden. En dit mag je zowel niet downloaden als uploaden en toch veel mensen doen dit en limewire moet hier ingrijpen.

edit* wel ben ik van mening dat je gewoon muziek mag blijven downloaden, maar op het moment dat je gaat draaien in het openbaar dat je dan wel met cd's draait waarvoor betaald is.
User edit by Blast on 28-08-2006 @ 07:48:46 (25%)
bass-traxx    posted on 17-09-2006 14:07
Ik gebruik MP3rocket om de tracks te downloaden en dan als ik ze goed vind download ik ze legaal
Obviuz    posted on 09-10-2006 19:25
Een sample is t beste voor de industrie..maak een limewire program met samples...dan kan iedereen alles luisteren.. en dan wordt er nog es wat gekocht!! btw... vinyl ken ik neit branden:P dus platen koopik tog wel:D
Basz-Line    posted on 12-10-2007 10:30
ik koop geen cd/lp voordat ik het eerst heb beluisterd
BryanB    posted on 12-10-2007 10:33
Mooie kick! Goed gedaan.

Maar nu hij toch al gekickt is. Lime Wire is nog steeds te download toch? (ik heb het zelf niet op de pc)
Hoe is het hiermee afgelopen?

273 Users online: 189 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 34.867
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.032.895