Lime Wire gaat voor de rechter (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziek illegaal downloaden moet blijven

-Tuurlijk ik kan niet zonder!!
-Van mij mag het.....
-NEE respect voor de Makers KOPEN DUS!!!
-Geen Mening

Voting is only possible for our Members
RenéKuppens    posted on 07-08-2006 21:14
Hallo,

Ik denk dat veel van jullie al gehoord en begrepen hebben dat de muziek industrie een zware rechtszaak is begonnen tegen ILLEGAAL DOWNLOADEN....

- Vele download programma`s zoals KAZAA er al onder moeten leiden:S

Maar nu zal ook Lime Wire het zo bekende doorlaad programma voor de rechter gaan
advocaten van de Nederlandse Muziek industrie hebben als standpunt vooral
dat de Nederlandse muziek industrie met miljoenen is gedaald....
ze willen dat deze programma`s alleen nog maar legale muziek uitzenden en de illegale muziek filteren

Dat wil dus zeggen dat we binnenkort ook moeten gaan betalen voor het downloaden op LIME WIRE

IK wil graag jullie meningen en reacties

alvast bedank

Dj RK
User edit by RenéKuppens on 12-10-2007 @ 19:01:50 (3%)

What do you think about Lime Wire gaat voor de rechter ??

Vote :   

DiscJunkie2    posted on 07-08-2006 21:16
Shit Happens...

Het downloaden van muziek is geen goede zaak. Althans, het gratis en illegaal downloaden ervan.
Hoewel ik niet ontken dat ik er niet aan doe.
Zal het dus ook jammer vinden, aangezien ik LimeWire gebruik. Echter zijn ze nog wel even bezig vrees ik, aangezien er nog veel meer download programma's zijn!

Oftewel, goed dat ze het aanpakken Happy, laughing. Hoewel ik het wel jammer vind, aangezien ik er zelf ook gewoon aan mee doe.
Twizz    posted on 07-08-2006 21:22
brein is de aanklager. www.mp3zoekmachine.nl hebben ze ook al verslagen.
bitlord gaat trouwens ook onder het mes(bittorrent)
User edit by Twizz on 08-08-2006 @ 17:08:17 (1%)
Jorrit    posted on 07-08-2006 21:30
Wat dachten jullie van legaal gaan downloaden via beatport, traxsource etc?
Of gewoon platen kopen? Of cd's kopen?.... Behoort allemaal tot de mogelijkheden vandaag de dag... Winking my eye
ciderke    posted on 07-08-2006 21:32
Ik denk dat het een goede zaak is voor dj's dat deze illegale software aangepakt wordt. Dj's (die draaien op openbare fuiven) moeten alle muziek legaal aankopen, terwijl de rest van de mensen alles gratis kunnen downloaden. Niet eerlijk dus... Dat is punt 1.
Verder krijg je ook een publiek (een maatschappij, te zien hoe je het bekijkt) die teveel gewoon geworden is. Je kunt het publiek niet meer verbazen met ergens een lekker liedje die ze jaren niet meer gehoord hadden. Iedereen heeft ALLE muziek die hij wil hebben. Dit is moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat de meesten wel weten waar ik het zo'n beetje over heb.
En als laatste heb je natuurlijk de muziekmakers zelf die dit allemaal moeten verdragen. en waarschijnlijk verdienen die wel genoeg geld en hebben ze niets te kort, maar het gaat hem om het principe. En dan nog, beginnende groepen kunnen nog niet genoeg geld slaan uit concerten om er al van te leven...

Niets anders dan nadelen dus...

b.t.w: ik download soms ook illegaal een liedje maar noem mij niet hypocriet, want ik koop ook veel cd's. Dit is nu eenmaal de macht van het getal, als iedereen illegaal download kun je bijna niet anders dan dit ook (soms) te doen. Wat mij betreft mogen die illegale downloads stoppen. Dat is eerlijker t.o.v de artiesten EN t.o.v elkaar.
Nvie    posted on 07-08-2006 21:38
Kazaa heeft ook betaald (zie news). Alleen hierover is het nog niet duidelijk of het gratis blijft, ofdat je moet betalen. In de opinie van de meeste marktonderzoekers blijft kazaa gewoon gratis, omdat anders de concurrentie met andere progamma's als napster te moordend is. Het zou wel een keertje een meevaller zijn... gratis legale muziek.
gethigh    posted on 07-08-2006 21:59
ik heb op de eerste optie geduwd, is namelijk een van mijn bronnen om nieuwe tracks te leren kennen
RenéKuppens    posted on 07-08-2006 22:14
Poster: Nvie
Kazaa heeft ook betaald (zie news). Alleen hierover is het nog niet duidelijk of het gratis blijft, ofdat je moet betalen. In de opinie van de meeste marktonderzoekers blijft kazaa gewoon gratis, omdat anders de concurrentie met andere progamma's als napster te moordend is. Het zou wel een keertje een meevaller zijn... gratis legale muziek.

Waar schijnlijk gaat alle gratis weg en komen er bedragen op te staan
ik weet niet of het waar is maar ze hebben het zelf naar buiter gebracht
Thomz    posted on 07-08-2006 22:15
Ik geef gethigh gelijk, je muziekcollectie zal minder snel uitbreiden. Het is ook moeilijk voor de jongere mensen om al die muziek te betalen, want als je je laat gaan ben je op een maand al direct 50 tot 100€ kwijt. En dat heb ik zomaar niet liggen, en dan nog wat platen erbij. Op die manier is het voor jongere (en zelfs oudere dj's) gewoon niet haalbaar. En op die manier zullen er ook veel dj ermee ophouden...
Dus laat illegaal downloaden maar!
Jorrit    posted on 07-08-2006 22:16
Poster: gethigh
ik heb op de eerste optie geduwd, is namelijk een van mijn bronnen om nieuwe tracks te leren kennen

goh, die paar keer dat ik limewire op m'n pc heb gehad kon ik de nieuwe releases die ik via beatport vind echt niet vinden anders...
Wout-r    posted on 07-08-2006 22:19
het is wel logisch dat ze het verbieden,, en ook wel terrecht, maar ik gebruik het heel soms wel, dus ik vind het wel jammer...
Nvie    posted on 07-08-2006 22:27
Poster: Jorrit

goh, die paar keer dat ik limewire op m'n pc heb gehad kon ik de nieuwe releases die ik via beatport vind echt niet vinden anders...

dan bestel ik m'n singeltjes wel gewoon... ik ga niet voor een pleuro downloaden, een een stukkie 1'en en 0'en hebben. Daarna ook nog eens op cd zetten... leuk voor een nummer dat je echt niet materiaal te vinden is, maar dat is voor mij toch echt wel de streep.
djjw    posted on 07-08-2006 22:55
Poster: Thomz
Ik geef gethigh gelijk, je muziekcollectie zal minder snel uitbreiden. Het is ook moeilijk voor de jongere mensen om al die muziek te betalen, want als je je laat gaan ben je op een maand al direct 50 tot 100€ kwijt.

Het is idd vervelend dat je moet betalen voor iets wat je wil hebben wat niet
van jou is...  ( denk er maar eens overna)
elke hobby kost geld, kun je het niet betalen, zul je met minder genoegen moeten nemen, iedereen wil de beste cd spelers, de duurste mixers, de beste tt's,
(al is het alleen al voor het showen)
maar niemand wil betalen voor z'n muziek.
ik ben het ook met ciderke eens, dat je niemand kan verrassen met nieuwe platen/muziek, je doet je best om de nieuwste en lekkerste muziek te zoeken,
 (wel 10 tot 13 uur p/w) maar iedereen kent ze al van het "gratis" downloaden,
dat werkt toch wel erg fustrerend.

(ik download ook heus wel muziek, veelal om te kijken of het wat is en of het
in mn collectie past)
dan heb ik nog een persoonlijk probleem met dj's die ik uitnodig ( jaja dat voorrecht heb ik )om in het cafe waar ik draai, een keer tekomen draaien, en jehoort dat ze van die bagger kwaliteit gedownload hebben van internet,
mixen die wel grappig zijn maar voor geen meter kloppen qua. beats en vocals,
hoor ik dit, zal ik ook niemand aanraden hem te boeken, al is hij nog zo goed, en vanzelf sprekend zal hij ook nooit meer draaien door een uitnodiging van mij!
User edit by djjw on 07-08-2006 @ 22:57:57 (8%)
W.i.M    posted on 07-08-2006 23:07
Illegaal muziek downloaden kennen we niet in Nederland.

Het is legaal om muziek voor eigen gebruik te kopieren, zelfs vanaf een illegale bron..
Je mag alleen niet muziek uploaden.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
djjw    posted on 07-08-2006 23:20
daarom noem ik het ook gratis downloaden
ciderke    posted on 08-08-2006 10:13
Ik geef gethigh gelijk, je muziekcollectie zal minder snel uitbreiden. Het is ook moeilijk voor de jongere mensen om al die muziek te betalen, want als je je laat gaan ben je op een maand al direct 50 tot 100€ kwijt. En dat heb ik zomaar niet liggen, en dan nog wat platen erbij.

Dan moet je simpelweg minder muziek kopen. Als je moet betalen zal iedereen een minder uitgebreide muziekcollectie hebben en heb je relatief gezien een even grote muziekcollectie.

Op die manier is het voor jongere (en zelfs oudere dj's) gewoon niet haalbaar. En op die manier zullen er ook veel dj ermee ophouden...
Dus laat illegaal downloaden maar!

Dj's mogen niet eens met illegale muziek draaien, dus wat is je punt?! En dat dj'en een dure hobby is weet iedereen en dit zal ook niet direct veranderen. Dit moet je gewoon aanvaarden
Camino    posted on 08-08-2006 10:34
Ik vind het wel jammer dat het moeilijker gaat worden om "minder-legaal" te downloaden. Ik download wel vaker (natuurlijk alleen voor prive-gebruik), en vaak leer ik zo nieuwe tracks kennen die ik dan legaal koop als ik ze wil draaien. De enige illegale downloads die ik ooit draai zijn nummers die ik wel al op vinyl heb maar niet op CD als er in een tent geen draaitafels staan of ik geen zin heb om ze voor de drive-in mee te nemen.
De muziek industrie blijft steeds klagen over dat illegaal downloaden, wat mij vreselijk ergert. De grote namen hebben toch al genoeg geld (sorry, maar als je in een gigantische mansion in beverly hills woont moet je niet de zielpoot gaan uithangen omdat niet iedereen voor je nummers betaald), en de minder bekende die krijgen vanwege het illegaal downloaden alleen maar meer naamsbekendheid waardoor dat ze op lange termijn alleen maar winst boeken. Kijk bijvoorbeeld naar Panic! at the Disco... het is alleen maar vanwege het internet en dankzij het feit dat je op hun Myspace site naar hun muziek kon luisteren dat ze relatief bekend geworden zijn (al is het kutmuziek :p)
RenéKuppens    posted on 08-08-2006 12:25
Als er geen illegale muziek meer kan worden gedownload komen er na een paar weken toch weer ander mogeijk heden ik denk dat je illegaal nooit helemaal kan bestrijden

ik vind dat illegale muziek moet blijven
want als je niet weet of een plaat leuk klint ga je hem waarschijnlijk niet kopen

(maar tegenwoordig kun je ze ook weer vaak voorbeluisteren maar toch):D

dane86    posted on 08-08-2006 13:08
Het hypocriete van de muziekindustrie is dat ze claimen miljarden mislopen. Deze miljarden zijn gebaseerd op de hoeveelheid gewdownloade muziek. Wat ze niet begrijpen is dat de mensen die deze muziek downloaden die muziek anders NIET gekocht hadden. Ik weet van mezelf dat ik NOOIT muziek kocht voordat er dit soort programma's waren. Ze claimen dus dat ze die miljarden missen, maar als er geen illegala programma's meer zijn zullen ze die miljarden echt niet binnenhalen, de verkoop kan hoogstens achteruit gaan. Nu is het voor mensen handig om een artiest te leren kennen. Bij de huidige prijzen van een album ga je niet gokken. Je download eerst wat nummers om te kijken of het wat is.
Ikzelf gebruik limewire zelden. Al mijn housemuziek koop ik op illegale site, simpelweg omdat de goede nummers niet op limewire staan, of later komen. Af en toe een los nummertje uit de top 40 download ik wel via limewire, en dat nummer had ik anders echt niet gekocht.
Gery    posted on 08-08-2006 13:28
limewire, lol LOL

Limewire is enkel een client tot het niet server gebonden Gnutella netwerk, dus daar kan je met 1001 andere clients ook mee verbinden en downloaden, niet direct een probleem dus.

Overigens is het beste download programma nog altijd eMule, zeker voor dj's die de laatste volledige releases zoeken in hoge kwaliteit Thumbs Up
DJ - Producer
sjefkuh    posted on 08-08-2006 13:40
ik ben het met djrk eens,, er komen altijd weer nieuwe mogelijkheden. wat ze ook verbieden.
ciderke    posted on 08-08-2006 17:04
Poster: sjefkuh
ik ben het met djrk eens,, er komen altijd weer nieuwe mogelijkheden. wat ze ook verbieden.

Dat is nog geen reden om illegale muziek goed te vinden... Als iedereen over alles zou denken "Ach, er is toch niets aan te doen" zouden we ook maar zielig bezig zijn, niet?

@ dane 86:
Geef gewoon toe dat het diefstal is, maar omdat je niet oog in oog staat met de eigenaar wordt het gewoon getolereerd. Als je die muziek illegaal zou downloaden terwijl de artiest naast je zit, zou je er al veel meer problemen mee hebben.

En als laatste; het is niet omdat iemand veel geld heeft, dat je het daarom moet stelen van hem. Door in de muziek te stappen heeft hij ook moeten investeren en het lef gehad om daar te proberen z'n brood te verdienen. Dat risico moet betaald worden. Het feit dat je zegt dat deze mensen toch geld genoeg hebben is gewoon een middeltje om je geweten te sussen volgens mij ...
gethigh    posted on 08-08-2006 18:17
soms is het wel eens handig als je een goede producer tegenkomt, je zet ff zen naam in het venstertje, klik en je kan weer een heleboel van zen producties luisteren

ik ben zo ook al veel bootlegs tegengekomen die je anders nooit vindt

dit is mss niet de juiste manier om het te doen, maar wth ik betaal me al blauw aan vinyls kopen en als je mp3's koopt op een site, hoeveel daarvan gaat naar de artiest? iig niet zo veel als bij een vinyl ook al omdat die minder kost

ik zoek ook wel naar releases op juno en decks enzo, en ga ook regelmatig naar platenwinkel en koop tweedehandsplaatjes, maar limewire is zo soms men luie oplossing
dane86    posted on 08-08-2006 18:55
Poster: gethigh
dit is mss niet de juiste manier om het te doen, maar wth ik betaal me al blauw aan vinyls kopen en als je mp3's koopt op een site, hoeveel daarvan gaat naar de artiest? iig niet zo veel als bij een vinyl ook al omdat die minder kost

Dit moet je niet onderschatten. Ik las in een interview met Roog dat de royalties van sites als traxsource al bijna hoger lagen dan van vinyl. Met muziek kopen op legale sites steun je wel degelijk. Dat is ook de reden waarom ik alleen draai met legale mp3's.
Dominus    posted on 08-08-2006 19:10
Ja weet je, hoe zou je reageren als je zelf dj/producer was ? Dan verdien je toch ook graag je geld met het verKOPEN van je platen.

Ik zelf moet zeggen dat het me eigenlijk niet meer veel doet (dat downloaden), sinds ik met platen begonnen ben heb ik eigenlijk niet meer gedownload zodus ..
gethigh    posted on 08-08-2006 19:55
Poster: dane86

Dit moet je niet onderschatten. Ik las in een interview met Roog dat de royalties van sites als traxsource al bijna hoger lagen dan van vinyl. Met muziek kopen op legale sites steun je wel degelijk. Dat is ook de reden waarom ik alleen draai met legale mp3's.

ik ga natuurlijk ook niet gaan draaien met illegale muziek, als ik een track goed genoeg vindt om te draaien koop ik hem sowieso op vinyl

hangt denk ik ook af van stijl tot stijl en artiest tot artiest
mss ook beetje logisch, een mp3 kost 1.50euro, pak dat er 1 euro om het ruim te nemen naar de artiest gaat
op vinyl gaat er mss 2.5 a 3 euro naar de artiest, maar kost wel 6x zoveel als een mp3
mensen kijken denk ik nog veel te vaak op het geld en daarom wordt mp3 draaien interessant

240 Users online: 197 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 30.063
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.028.091