probleem draaitafels
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Samm    posted on 05-08-2006 16:02
heb zopas 2 synq xtrm 1 gekocht maar als ik mijn muziek op zet dan gongen mijn boxe zo waarschijnlijk door de trillingen van mij houte schap waar het op staat maar zou ik dan beter freefloats kope of draait dat niet goed? maar denk dat het een persoonlijke keuze is! Heeft iemand hier al problemen mee gehad zoja.. hoe heb je dat opgelost?

What do you think about probleem draaitafels ??

Vote :   

the-melody    posted on 05-08-2006 16:04
of je boxen verzetten, of je muziek stiller zetten, of gewoon freefloats kopen(alhoewel dat ik daar veel gezeik mee had....)
Samm    posted on 05-08-2006 16:08
men boxe heb ik al verder gezet, die staan zelfs op statieve met rubers onder en toch altijd zelfde!
DNR    posted on 05-08-2006 20:02
heb je als je het harder zet?? ik heb dat namelijk wel. als ik het geluid harder draai gaat er een toon door de boxen. als ik het weer zachter zet is het weg.
W.i.M    posted on 05-08-2006 21:15
Dat heet Resonantie.

De tafel vibreert op de bastonen. Dit kun je het beste doen door het blad stevig te monteren. Natuurlijk kun je kleine resonanties oplossen met een freefloat, maar begin bij het begin.

Zorg dat de ondergrond stabiel vast zit en de arm van de draaitafel goed is afgesteld.

Kun je een foto uploaden van de constructie van waarop het blad rust ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Samm    posted on 06-08-2006 11:30
Het is als ik mijn muziek harder zet dan komt die toon erdoor maar soms al als het niet echt hard staat verschilt soort nummer met veel bass of niet ik zal foto trekke van mijn tafel en dat gewoon posten bij dj booths dan kunne jullie is zien wat er verkeert aan is ofniet! Maar ik wil nog mij  tafel verandere maar weet nog niet goed hoe ik mijn meubel ga maken en uit welk materiaal...?
djjw    posted on 06-08-2006 13:07
waar je je meubel van maakt is niet echt belangrijk,
als het maar stevig is/staat.
er wordt bij het maken van een meubel veel voor mdf gekozen,
niet echt duur, en makkelijk te bewerken.
(denk er wel aan als je een meubel maakt, of je het later eventueel
nog wil kunnen verplaatsen of zelfs mee nemen naar een feest.?!)

ik denk dat de trillingen (resonantie) idd van de plank af komen
ik heb zelf ongeveer een gelijk probleem gehad,
ook een houte vloer in je kamer kan een probleem zijn, heb je een
stevig meubel maar heb je een vloer die alle kanten op trilt, blijf je
een probleem houden. (nu weet ik dus niet of dit in jou geval zo is,
maar toen ik nog thuis woonde bij mij wel)
wat je nog kan proberen om tezien of de trillingen van de plank komen,
is om je tt even op een wat dikker maar zacht kussen te zetten, en
dan luisteren of het blijft resoneren

(booth van samm)
Enlarge: dj booth at home
User edit by djjw on 06-08-2006 @ 13:13:01 (28%)
Camino    posted on 07-08-2006 17:42
In jouw geval moet het wel met resonantie te maken hebben; soms kan je zoem krijgen vanwegen een lus in de aarding; maar gezien dat Synqs niet geaard zijn kan dat bij jou dus niet het geval zijn. Hoe stevig is je vloer? Misschien wordt de bas door de vloer vergeleid naar je tafel en is wat schuim onder je speakers zetten een oplossing voor je.

Reind    posted on 08-08-2006 02:31
Poster: DeafDJ
In jouw geval moet het wel met resonantie te maken hebben; soms kan je zoem krijgen vanwegen een lus in de aarding; maar gezien dat Synqs niet geaard zijn kan dat bij jou dus niet het geval zijn. Hoe stevig is je vloer? Misschien wordt de bas door de vloer vergeleid naar je tafel en is wat schuim onder je speakers zetten een oplossing voor je.

Volgens mij haal jij een aantal dingen door elkaar heen. Het aarden van een draaitafel heeft niets te maken met het stroomnet, althans niet het aarden op je mixer.

Dat laatste is namelijk niets anders dan een referentie aarde em dat is heeeeeel iets anders dan een randaarde. Een aardlus ontstaat door de aarde van het stroomnet en laat de Synq XTRM nou net voorzien zijn van een randaarde stekker en die ook gebruiken. Een aardlus zou het dus wel degelijk kunnen zijn.

Referentie aarde en randaarde zijn dus 2 dingen die gauw door elkaar heen gehaald worden, randaarde is het probleem bij een aardlus en niet de referentie aarde.

Topic starter heeft waarschijnlijk gewoon last van feedback, heel simpel te testen.... speakers uit en luisteren over de headphone. Hoor je dan nog steeds een brom? Zo nee dan weet je dus waar het aan ligt, hoor je nog steeds een brom dan is het in 98 van de 100 gevallen een aardlus.

Overigens moet je de zooi wel heel erg achterlijk hard zetten wil je last krijgen van feedback op de draaitafels..... zo hard is nergens voor nodig en als de topicstarter het toch fijn vind zo hard te draaien kan ie ook alvast contact opnemen met de lokale audicien want dan gaat het geen 3 jaar meer duren voor ie aan een setje philips oorbellen met regelbaar volume mag Winking my eye
Day-One    posted on 09-08-2006 00:43
dat klopt......freefloats of de boxen ophangen of iets anders voor verzinnen..die twee dingen gaan niet samen op een blad!

This is an old Topic

No new postings for 6.853 days.
 Post CommentThat would be 228.4 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

114 Users online: 11 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 10.318
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.818.777