List your vst(i) plug-in (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Zinvol topic?

-Ja!
-Nee!
-Niet nodig. :|
-Keine meinung.

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 05-08-2006 15:23
Heej
ik dacht laat ik maar eens een topicje starten zodat mensen plug-ins kunnen uitwisselen of hun plug-ins kunnen vinden. dus hier isie dan.
ik had er eentje gestart voor een reverse plugin, maar om voor zoiets telkens een topic te starten(nou, zoveel zullen er ook weer niet plug-ins hoeven:P).
dus, vraag maar raak.

topic is er ook om achter te komen hoe een bepaalde plugin(je hebt een bepaald geluidseffect gehoord bijvoorbeeld) in het algemeen genoemd word.
en je kan natuurlijk ook nog uitleg vragen over de uitgewisselde plug-in.

en wat trouwens ook wel kan, hier plug-in idee's posten(bijvoorbeeld zoiets:
heej ik weet nog een leuke: refx vanguard, dat is egt zo'n ranzige vst(i) !:P)

greetz T4Twister

nou dan zal ik maar beginnen:

hoe heet het geluidseffect dat een vocal die van laag naar hoog zingt en dan met het geluidseffect datie dan ipv de frequentie 500hz,501hz,502hz(enz.) dit doet 500 hz, 510hz, 520hz(enz.).? deze word ook af en toe gebruikt in:? gnarls barkley- crazy? op het stuk:?? ?i think? your crazy, i think your craaazy(:P) dna zingt ie een stukje omlaag(in het dikgedrukte schuine onderstreepte stukje tekst natuurlijkWinking my eye)
Mod edit by Lead on 20-05-2009 01:49 (4%)

What do you think about List your vst(i) plug-in ??

Vote :   

djvnzza    posted on 14-06-2008 14:31
ni pro 53 heb ik ook ik kan alleen van mega dance een leuke synth maken... Iemand meerdere leuke synth kunnen ontdekken in pro 53? En dan nog iets, welke plugin je ook zoekt, kijk op magesy.com meld je ff aan maar dan kan je alles, maar ook echt alles vanaf halen! xxx v-ness
NielsR    posted on 14-06-2008 18:44
Ik ben nu de demo aan het testen van de audiorealism bassline 2 de vsti versie van de legendarische roland tb-303 en ik moet zeggen er komen al lekkere geluidjes uit maar om zo die patterns enzo fatsoenlijk zelf te maken is nog redelijk moeilijk haha.

djvnzza    posted on 15-06-2008 16:33
Ik heb veel positieve verhalen gehoord over de rgc:audio z3ta+ virus...
Ik zoek de download (trial maybe?). Kan iemand me helpen?
Stuur me een pm als je wilt,
alvast heel erg bedankt!
xxx v-nessCry
NielsR    posted on 15-06-2008 18:18
Poster: djvnzza
Ik heb veel positieve verhalen gehoord over de rgc:audio z3ta+ virus...
Ik zoek de download (trial maybe?). Kan iemand me helpen?
Stuur me een pm als je wilt,
alvast heel erg bedankt!
xxx v-nessCry

Kijk hier eens.
djvnzza    posted on 16-06-2008 09:42
Poster: NielsR

Kijk hier eens.

thanx, maar heb google al heeeeel vaak geprobeerd:D
Kon alleen maar verhalen over de vst vinden:P,
Ook nog wel wat downloads, maar niet de goede!
that's why i ask my friend:P haha
xxx v-ness
NielsR    posted on 16-06-2008 19:06

xxx v-ness

Oww ik heb 1 keer gegoogled en het stond bij de allereerste hit.

Klik hier en dan links in het tabbelletje demo aanklikken.

En hier is de zeta virus (volgens mij is dit een full editie en gratis)
User edit by NielsR on 16-06-2008 @ 19:12:43 (21%)
djvnzza    posted on 21-06-2008 11:05
Poster: NielsR

Oww ik heb 1 keer gegoogled en het stond bij de allereerste hit.

Klik hier en dan links in het tabbelletje demo aanklikken.

En hier is de zeta virus (volgens mij is dit een full editie en gratis)

yeah haha i know maar die heb ik dus allemaal al geprobeerd heWinking my eye
Ze zijn niet compleet er zit geen installatie link bij de downloadfile...Unhappy
word dus weer verder zoekenWinking my eye
En die demo, dat is de oudeWinking my eye, ik zoek de nieuwe versie er van, genaamd VIRUS:D
haha,
maarja bedankt voor het zoeken:DCry
xxx v-ness
Lead    posted on 21-06-2008 12:37
...Ook nog wel wat downloads, maar niet de goede!
xxx v-ness

Check eens in een WINKEL.

Goede VST's kosten nu eenmaal geld, iemand heeft ze ooit moeten maken Winking my eye
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 21-06-2008 20:18

VSTi's kosten idd geld! En je moet het er serieus voor over hebben.

Maar ik ga lekker niet zeggen welke ik gebruikCry

Wel ga ik lezen welke jullie gebruiken!:D

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
diddy    posted on 22-06-2008 23:36
Je kan ze ook eerst downloaden (illigaal) uitproberen en bevallen ze je of je hebt er een song mee gemaakt daarna ze kopen....
En als je de juiste forums kent raak je er wel aan :p
User edit by diddy on 22-06-2008 @ 23:37:38 (43%)
Prozei    posted on 23-06-2008 00:29

ik zoek de nieuwe versie er van, genaamd VIRUS:D
xxx v-ness

er is geen virus versie.
er is alleen een virus mod gemaakt door Francesco Silvestri.
met wat extra sounds en in de kleuren van de access virus b.

maar ik denk dat we het ff wat minder over het downloaden moeten hebben en wat meer over goede vst's en de functies van de vst's en hoe je het beste eruit haald.
OrsonWelsh    posted on 23-06-2008 09:57
Kijk gewoon eens op de site van refx.
Heb daar de vanguard al een paar jaar geleden gekocht.
Heb een vanguard en een nexus origineel.

Verder werk ik met DISCODSP en heb op vengeance een paar soundbanks gekocht van manuel schleiss..

Wat ook een vette plug is...is die van ozgur kahn, Genesis VST!! Gratis bij ComputerMusicmag...

En natuurlijk de lennar digital Sylenth. kost wel meer dan 100 euro maar geweldig.

Bovenste 2 nederlandse makelij en behoorlijk vet.

Bassynth o.a. spectrasonics trilogy...

Verder werk ik met logic, heb natuurlijk daarin wel de vetste plugs bij zitten die er zijn...let wel..dat is mijn persoonlijke smaak.

Verder gebruik ik veel Wave's plugs..waaronder de L2 maximizer en de L3. Ideaal voor het masteren van je track.

Merk dat er veel gedownload wordt.

LET OP!!! Veel plug ins bevatten rootkits, zijn niet te tracen door virusscanners (vaak) en tasten je systeem na een tijd aan.
Ook heeft de fruityloops 8.0 download een bak vol met virussen...je bent gewaarschuwd!

Kortom:

Koop alles gewoon lekker origineel, dan heb je daar geen last van mensen!

Gewoon even doorsparen, net als je dj gear...je moet er dan even op wachten maar dan heb je ook wel spul wat werkt....en wat goed is

Maar goed..het is en blijft je eigen keuze
User edit by OrsonWelsh on 23-06-2008 @ 09:58:53 (4%)
Melle    posted on 27-06-2008 19:47
OK, weet iemand een goeie plug-in voor hip hop stuff?

Ik heb al hypersonic 2 (die is erg handig) en nexus (gebruik ik soms)
Lead    posted on 20-05-2009 01:53
Poster: Remote
Ik heb ook Vanguard erin zitte en draai maar aan die knopjes maar heb geen benul waarvoor ze allemaal dienen. Cool

Da's inderdaad een lastige om mooie geluiden uit te krijgen....

Poster: Lead

En dat is het met die Nexus. Je kunt er geluiden uit halen en appregiators. Melodien maak je met geluiden en daarvoor kun je je flink uitleven op het ding. Ter ondersteuning zijn sommige appregiators mooi... Maar je kunt ook van een bestaande sound een apregiator maken waarbij je de octaafvariatie, snelheid en rhythm zelf kunt bepalen.

En ja er zitten veel dingen standaard in, maar door de vele instelmogelijkheden is de kans dat je iets maakt wat anderen er niet uit halen groot...

Als je maar veel expirimenteert. En daar gaat het eigenlijk bij iedere plugin om. De standaard presets zijn leuk als voorbeeld, maar die gebruik je natuurlijk nooit zoals ze uit de doos komen mag ik aannemen Winking my eye Door uit te gaan van een standaard geluid wat bevalt kun je het fijn-tunen naar je eigen voorkeur.

Poster: Prozei
voor een beginner moet gewoon duidelijk zijn wat er met een geluid gebeurd.
gewoon om te leren wat een decay knop doet. en het verschil tussen een sine en een saw is.
een amp env en een filter env. bevat beide de zelfde knoppen maar ze doen toch geheel iets anders.
dit zijn gewoon dingen die je kan leren met een simpele vst.

dit is de reden dat ik sylenth geen goede vst vindt voor een beginner.

al weet je waarvoor alles dient en wat het doet zou je uit de 3x osc van fl de zelfde sound kunnen halen als een vst als?sylenth.

Instrumenten zijn in basis opgebouwd uit oscilatoren dus die moet je zelf zeker kunnen maken.? Het expirimenteren is de lol ervan en welke plugin je gebruik maakt denk ik niet zoveel uit.

btw, misschien komt iemand eens op het idee om een mooi lijstje met links te maken? Confused
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-05-2009 01:54 (5%)
harveyaldante    posted on 20-05-2009 09:15
ik zoek een vocoder of vst?
die het zelfde doet als in de track werk aan de winkel van opgezwolle dat effect de eerste 2 seconde

User edit by harveyaldante on 20-05-2009 @ 09:18:27 (10%)
Lead    posted on 20-05-2009 09:22
En Cher deed dat ook.

Een goede vocoder vinden is 1 ding. Daarna er het goede carrier signaal instoppen is een nog veel grotere uitdaging. Want een goede vocoder maar een verkeerd gekozen carrier klinkt ook niet...
Let the BASS be louder
trustt    posted on 20-05-2009 09:50
ik zelf heb megadance & ni-pro:53 ofzo haha
Ze bevallen me wel goed hoor! Lekker om lekkere melo's mee te maken! Maar ik zoek nog meer vst's waar je lekkere melodies mee maakt...... Heeft iemand suggesties?
ben hopeloos! er zijn er zoveel! haha
alvast heel erg bedankt,
xxx v-ness

xxx v-ness

Kijk, mensen die zoiets uitkramen op een forum verdienen een ban! Meestal hebben ze dan ook geen flauw benul met wat ze bezig zijn en weten ze totaal niet welke schade ze aanrichten. Ik versta het echt niet de laatste tijd.. iedereen download hier een album, daar dat programma'tje.. ohja lijkt leuk natuurlijk ik hoef geen?enkele cent te betalen!
Denk ook eens aan de makers, maar als jij vind dat je zo moet blijven doorgaan en op fora vragen stelt waar je illegale shit kan vinden, dan doe je dat maar van mij part, moet je wel niet binnen enkele maanden of jaren hier ergens een topic aanmaken 'help mijn pc crasht telkens ik FL open of welk programma je dan ook gebruikt. Want dan heb je het lekker zelf gezocht.

Hierbij mijn raad: koop eens een deftige vst, en dit zal je niet zomaar laten liggen omdat je er 'de juiste' sound niet weet uit te krijgen en dan maar een andere download. Neen, net omdat je er geld aan besteed hebt neem je de moeite om je er in te verdiepen. Zo kan je na een tijd de vetste sounds ZELF maken en geeft het een pak meer voldoening dan met presets te lopen knoeien!
voila.
User edit by trustt on 20-05-2009 @ 09:54:54 (25%)
Prozei    posted on 20-05-2009 11:08
Poster: trustt

Kijk, mensen die zoiets uitkramen op een forum verdienen een ban! Meestal hebben ze dan ook geen flauw benul met wat ze bezig zijn en weten ze totaal niet welke schade ze aanrichten. Ik versta het echt niet de laatste tijd.. iedereen download hier een album, daar dat programma'tje.. ohja lijkt leuk natuurlijk ik hoef geen?enkele cent te betalen!
Denk ook eens aan de makers, maar als jij vind dat je zo moet blijven doorgaan en op fora vragen stelt waar je illegale shit kan vinden, dan doe je dat maar van mij part, moet je wel niet binnen enkele maanden of jaren hier ergens een topic aanmaken 'help mijn pc crasht telkens ik FL open of welk programma je dan ook gebruikt. Want dan heb je het lekker zelf gezocht.

Hierbij mijn raad: koop eens een deftige vst, en dit zal je niet zomaar laten liggen omdat je er 'de juiste' sound niet weet uit te krijgen en dan maar een andere download. Neen, net omdat je er geld aan besteed hebt neem je de moeite om je er in te verdiepen. Zo kan je na een tijd de vetste sounds ZELF maken en geeft het een pak meer voldoening dan met presets te lopen knoeien!
voila.
  amen
Xtremer    posted on 20-05-2009 11:19
Poster: Prozei
amen

HahaCool. Doe dan de Access Virus maar tochCool?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
voltcontrol    posted on 20-05-2009 11:19
Sja, je kan ook gewoon ingrijpen als mod zijnde.
Prozei    posted on 20-05-2009 15:25
Poster: voltcontrol
Sja, je kan ook gewoon ingrijpen als mod zijnde.

ik zou niet weten waarom?ik als?mod hier?zou moeten?ingrijpen.

meneer heeft een goed punt waar ik compleet achter sta.
gewoon je eigen een beetje verdiepen in je software mag ook wel eens.bijna alle vst's werken het zelfde, alleen de een heeft wel de presets ingebakken en de andere niet.
maar dan hoeft een vst zonder goede presets nog geen slechte vst te zijn.
en een?keer geld uitgeven voor iets kan ook geen kwaad.
jij wilt denk ook betaald worden als je werkt.
dat willen de makers van een vst dus ook.?

Poster: Xtremer
HahaCool. Doe dan de Access Virus maar tochCool?

denk dat een hardware synth zoiezo niet echt geschikt is voor mensen die zich niet in materie willen verdiepen.
uit de access virus kan je hele mooie sounds?krijgen maar je moet wel weten hoe en wat.
en het?is een beetje te duur apparaat om alleen als preset bak te gebruiken.
dan kan je beter een leuk sample pack kopen.Cool
Mod edit by Prozei on 20-05-2009 15:33 (100%)
MaD    posted on 20-05-2009 17:38
Poster: orsonwelsh

Wat ook een vette plug is...is die van ozgur kahn, Genesis VST!! Gratis bij ComputerMusicmag...

Ummet Ozcan Winking my eye
noadja.com /// aboveall.nl
Stagiar    posted on 24-05-2009 15:27
Poster: Lead
En Cher deed dat ook.

Een goede vocoder vinden is 1 ding. Daarna er het goede carrier signaal instoppen is een nog veel grotere uitdaging. Want een goede vocoder maar een verkeerd gekozen carrier klinkt ook niet...

Dat is volgens mij ook mogelijk met autotune Winking my eye
bambamstudio    posted on 24-05-2009 16:28
Vergeet de SubBooMBass van Rop Papen niet!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lead    posted on 25-05-2009 00:24
Poster: Stagiar

Dat is volgens mij ook mogelijk met autotune Winking my eye

Cher = gedaan met autotune Winking my eye
Let the BASS be louder

237 Users online: 177 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 2.081
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.626