Hoe maak je een remix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 02-08-2006 18:01
Geachte djresourcers.

ik had een vraagje, hoe maak je een remix met software zoals cubase, fl studio en dergelijke.
dan bedoel ik net zo'n remix als de beatfreakz van somebody's watching me bijvoorbeeld hebben gemaakt.

wat moet je dan doen, heo splits je een nummer dat je geimporteerd hebt(tenminste ik denk dat je dat hoort te doen?), ect.

bedankt alvast

hoogachtend T4Twister.

PS Search gebruikt.
User edit by Twizz on 02-08-2006 @ 18:04:48 (12%)

What do you think about Hoe maak je een remix ??

Vote :   

jerzz    posted on 02-08-2006 18:12
Geachte heer T4Twister,

The beatfreax hebben volgens mij een midifile gebruikt voor die remix.
LINK1
LINK2

Als je een midifile importeert kun je een synth toewijzen die het melodietje speelt.
Ik heb zo`n vermoeden dat zij het zo hebben gedaan. Trouwens vind ik het echt een zwaar kut nummer aangezien het origineel van Rockwell niet te evenaren is.
Mod edit by W.i.M on 17-09-2006 17:33 (30%)
Twizz    posted on 02-08-2006 18:18
geachte heer/mevrouw(giechelHappy, laughing) jerzz.
de eerstgenoemde link in het bovenstaande bericht is incorrect. deze link verwijst naar iets dat niet waar is. ongetwijfeld dat unaniem het met mij eender zal wezen.
verder ben ik zeer content over de andere link.

hoog-ach, laat die nette shit maar achterwege.Winking my eye

User edit by Twizz on 02-08-2006 @ 18:19:24 (22%)
jerzz    posted on 02-08-2006 18:25
geachte heer,

Tot mijn spijt ben ik er ook achter gekomen dat de eerste link niet correct werkte, vandaar dat ik de url heb bijgevoegd om u op uw wenken te bedienen, zodat u in staat wordt gesteld het bestand op eigen gelegenheid op uw harddisk te kunnen binnenhalen.

..........
Twizz    posted on 02-08-2006 18:40
tioch nog bedankt. maar dus je maakt het nummer eigenlijk helemaal oopnieuw.
maar stel dat je een remix wilt maken van bijvoorbeeld gnarl barkley-crazy (zag ik heir toevallig onderin staan) hoe werkt dat dan?
Kevinova    posted on 02-08-2006 19:00
Ligd eraan WAT je ervan wilt remixen als je het bijvoorbeeld met ene anderre beat wilt remixen kan je het beste de accapella downloade en het nummer in .midi dan de goeie instrumentel op de miditonen geven en de beat weghalen, zelf ene beat maken en die eronder plakken. Let wel op als je een remix maakt en je wilt hem echt uitbrengen dat bij een nummer wat minder dan 20 jaar geleden is uitgebracht je officieel contact moet opnemen met de manager van de maker en vaak moet betalen, of illegaal dat je hem gewoon uitbrengt(moet je wel goeie label hebben).
ChiellianvanWhod    posted on 02-08-2006 19:09
samples downloade die btje passen.
loopjes make, bewerke, effecte toevoege en crea bea zijn:D
en zo doe ik da met Ableton
sjefkuh    posted on 03-08-2006 19:05
Poster: ChiellianvanWhod
samples downloade die btje passen.
loopjes make, bewerke, effecte toevoege en crea bea zijn:D
en zo doe ik da met Ableton

Waar download je dan zoon samples?
Twizz    posted on 03-08-2006 19:09
ik denk dat je het origineel(van het nummer dat je wilt rmxen) ook in stukjes kunt hakken en die dan weer zo'n beetje in mekaar zetten met een softwareprogramma? ableton heb ik ook, daar zou ik eigenlijk de remix mee willen maken.
Twizz    posted on 19-08-2006 23:20
sorry voor de kick maar:

ik heb nu een a cappela van het nummer dat ik wil remixen. hoe kan ik dat nou in stukjes doen?
jerzz    posted on 20-08-2006 05:49
Sleep de accapella in je wave editor (bv wav lab) en ga de diverse gedeeltes in stukken knippen. Daarmee ga je klooien in je sequenser Winking my eye
IbiziX    posted on 20-08-2006 10:29
zelf je melodie (desnoods namaaken) maken en alle samples
je kan het grootste deel van de achtergrond muziek wegwerken
maar het is handiger als je een accapella hebt
daarna alle samples samenvoegen tot een mooi geheel
Twizz    posted on 20-08-2006 17:01
Poster: IbiziX
zelf je melodie (desnoods namaaken) maken en alle samples
je kan het grootste deel van de achtergrond muziek wegwerken
maar het is handiger als je een accapella hebt
daarna alle samples samenvoegen tot een mooi geheel

ik bedoel de vocals
Freaky_Nicky    posted on 20-08-2006 22:54
Poster: T4Twister

ik bedoel de vocals

Gewoon openen in je Fruity Slicer (indien je FL Studio gebruikt)
'Channels' 'Add Layer' 'Fruity Slicer'. Je vocal gewoon draggen naar de Slicer!
Dan moet je zelf maar beetje 'prutsen' naar je smaak en hoe het moet komen enzo..
bass-traxx    posted on 17-09-2006 17:02
je kan hiervoor verschillende programma's gebruiken zoas mm2006 en vdj (vdj is natuurlijk minder aan te raden meer voor de stukjes op te nemen enzo...)
ChiellianvanWhod    posted on 17-09-2006 17:23
dit ''in stukjes hakken'' kan ook gewoon met ableton en werkt na mijn idee ook het fijnst.
je gaat deze sample: in dit geval de acapella time stretchen zodat de vocals wel kloppen met je beats enz.
je kunt dus je acapella gaan warpen.
dan kan je stukjes gaan selecteren van je acapella en knutsel er btje mee met een eerst een paar simpele beats zodat je kan horen of je accapella klopt met de beats die je erbij gebruikt.
TheSupercrab    posted on 18-09-2006 12:52
voor stukjes hakken vind ik acid pro erg easy.. hij bepaalt zelf de beat, die kun jij dan verfijnen. Daar na is het gewoon knip en plak werk.. Acid Pro is zo ie zo erg handig voor remixes maaken.  
Niiels    posted on 24-08-2008 21:16
Zijn er gratis programma's die je kunt dowloaden voor te remixen?
DJMartijnn    posted on 25-08-2008 14:46
Ja demo's ?

FL Studio demo ofzo..
Niiels    posted on 25-08-2008 15:01
Heb nu Ableton Live 7, maar snap er niets van !Info aub ! :D
DeteqBoy    posted on 25-08-2008 16:29
gewoon zoveel mogelijk kloten daar leer je het meeste van, en als dingen niet willen lukken kan je beter wat gerichtere vragen stellen Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.214 days.
 Post CommentThat would be 207.1 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

266 Users online: 186 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 60.062
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.607