Synthesizer op mic-ingang
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ScottB    posted on 01-08-2006 23:39
Ik wil graag weten of ik mijn synthesizer gewoon op een microfoon ingang van mijn mixer kan aansluiten. Heb ik dan mono of stereo geluid? Verder weet ik niet van het verschil is tussen de koptelefoon uitgang en de gewone master A en B wat is het verschil tussen die twee(koptelefoon en master)

What do you think about Synthesizer op mic-ingang ??

Vote :   

Winston    posted on 02-08-2006 01:50
Het helpt als je verteld welk merk en type synthesizer je hebt. En helemaal als je een linkje hebt naar website van de fabrikant. Ook welke mixer je hebt.

Zowel headphone als master uitgangen zijn stereo. Op sommige mixers kun je kiezen tussen mono en stereo.

Headphones hebben altijd een normale of mini headphone plug.

Master uitgangen heb je in verschillende uitvoeringen. Meestal RCA (tulpje) en/of XLR.

Je headphone gebruik je meestal voor montoring (=inluisteren) op PFL. Dus voor signalen voordat ze langs de kanaalfaders zijn gegaan.

Master is wat hoorbaar moet zijn voor het publiek.
Tic Toc
User edit by Winston on 02-08-2006 @ 01:56:45 (100%)
BillyArd    posted on 02-08-2006 08:57
In principe kan je geen line signaal op een microfoon ingang aansluiten !
Of het moet een combi ingang zijn (dus met een knopje om over te schakelen naar mic/line )
Happy, laughing
greup    posted on 02-08-2006 11:08
mmm, wat gebeurt er als ik mijn koptelefoon in een mic ingang stop.....
probeer dat maar eens,

Dan snap je denk ik ook al gauw genoeg waarom die een rare vraag is.

ScottB    posted on 02-08-2006 11:32
Poster: greup
mmm, wat gebeurt er als ik mijn koptelefoon in een mic ingang stop.....
probeer dat maar eens,

nee niet mijn koptelefoon in een mic ingang maar mijn synth.

@Winston ik heb een microKorg

Ik denk dat er ff iets fout is gegaan want ik bedoel wat is het verschil tussen de koptelefoon uitgang en master A en B van mijn SYNTH en niet van mijn mixer
greup    posted on 02-08-2006 11:35
Poster: ScottB

nee niet mijn koptelefoon in een mic ingang maar mijn synth.

@Winston ik heb een microKorg

Ik denk dat er ff iets fout is gegaan want ik bedoel wat is het verschil tussen de koptelefoon uitgang en master A en B van mijn SYNTH en niet van mijn mixer

die koptelefoon was een voorbeeld van wat er gebeurt met signalen als je ze in een mic ingang stopt.
jerzz    posted on 02-08-2006 14:17
Winston    posted on 02-08-2006 14:47
Bij synthesizers is de headphone out signaal hetzelfde als de master. Voor als je alleen maar met een headphone wil werken. Om verschillende reden z.a. niet storen van de omgeving, betere geluidskwaliteit, etc.

De specs zijn niet zo duidelijk over de outputs. Ik heb het sterk vermoeden dat het gaat om een line level master out en geen mic level. A is links en B is rechts. Gebruik je beiden dan heb je stereo, gebruik je alleen A dan heb je mono geluid. Maar wat voor soort jacks heeft de synthesizer master out: Jackplugs of XLR? Maar dus wat Billy zei is van belang. Line level signalen is te sterk voor mic level circuits.
Wat voor mixer heb je trouwens? Als je niet voldoende kanalen hebt zit er niks anders op dan de aux te gebruiken en dan de channel input switches te gebruiken.

Tic Toc
User edit by Winston on 02-08-2006 @ 15:19:44 (54%)
ScottB    posted on 02-08-2006 16:55
Uitgang zijn jackplugs. Ik heb nog geen mixer. Daarom wilde ik dit weten omdat ik dan gewoon een 2 kanaalsmixer kon kopen voor mijn cdspelers en de synth dan op de mic. Maar ik denk dat ik gewoon voor een 3 kanaals ga dat is makkelijker en ik heb dan een 3 bands EQ en ik kan voorluisteren Happy, laughing Ik neem aan dat ik mijn synth dan wel op een line kanaal kan zetten?

User edit by ScottB on 02-08-2006 @ 16:56:20 (25%)
Winston    posted on 02-08-2006 17:22
Ja. Maar op de DJM-400 bv. kun je de mic controls (knopjes) gebruiken voor de aux input source. Maar drie kanaals is natuurlijk ook prima.
Tic Toc
ScottB    posted on 02-08-2006 17:27
Ja klopt maar ik zie eigenlijk nooit een pfl of cue functie op een mic-kanaal ofwel?
Winston    posted on 02-08-2006 20:38
Meestal niet, maar er zijn wel een paar die cue/pfl hebben op de mic. Bv. Stanton mixers.
Tic Toc
BillyArd    posted on 03-08-2006 09:16
He Scott , als je met synths /dj apparatuur en eventueel wat andere bronnen bezig bent weet ik wel een leuk tafeltje voor je !
De soundcraft ES
Check maar even op de site van soundcraft
http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=26

heb je meteen een leuk instaptafeltje als je verder gaat dat alleen draaien !
en duur zijn ze ook niet , maar wel erg goed !
de ES is de tafel (grote afbeelding)boven aan de pagina
Happy, laughing

jerzz    posted on 03-08-2006 11:30
Ikzelf heb ook een soundcraft mixer en ben er erg tevreden over :P
BillyArd    posted on 03-08-2006 11:33
p.s offtopic:
2 jerzz:ik heb een paar livesetjes gedaan gisteren !
ff kijken waar ik kan uploaden !
Happy, laughing
On topic:
ScottB    posted on 03-08-2006 11:46
 Daar heb ik ook al eens eerder naar gekeken maar ik denk dat ik dan toch eerder voor een Dateq zal gaan, omdat daar ook een crossfader bij zit en toch meer op Dj's gericht zijn Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.895 days.
 Post CommentThat would be 229.8 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

52 Users online: 20 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 9.086
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.796.533