Hip-Hop Mixtape
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 01-08-2006 23:31
Ey mensen,

ik heb een beetje zitten rondneusen hier voor tips enzo. Allemaal erg handig voor een beginnende DJ zoals ik. OOK heb ik het idee gekregen dat het gros van hier niet Into Hip-Hop is -heden Urban genaamd, ridiculous maar goed-, of in ieder geval niet deze stijl draait. Niet dat dat uit maakt.
Ga me nu echt storten om mijn 'skills' te verbeteren en beginnen te draaien op feestjes. Ik heb een tijdje terug een Mixtape gemaakt en nu weer beluisterd. Sommige liedjes lopen goed door, andere worden echt abrupt afgekapt.

Heeft iemand advisen voor het mixen van deze tracks, want dit gaat neem ik aan ietsje anders qua effecten aangezien te lyrics erin enzo. Wat ik nu doe is dus gewoon basis, eind van de track verlengen, dus het instrumental gedeelte en dan die van de andere erin laten overlopen.
Of, tijdens het laatste refrein het begin van de andere track erin gooien. Hangt er ook vanaf welk lied volgt natuurlijk.

Iemand een idee hoe je er een effect in kan gooien. Ik kut een beetje met Bas wegdraaien en Hi-tones ofzo. Geen idee hoe je de echo kan gebruiken. En hoe kan je een track gewoon afkappen, want als ik dat probeer kap ik ook meteen de 'sfeer' weg zeg maar. Zit je in het ritme van dat lied, wordt ie afgekapt.

Denk dat dit ook gewoon een kwestie van oefenen is, maar enige tips zijn altijd handig. ThnQ...

What do you think about Hip-Hop Mixtape ??

Vote :   
jerzz    posted on 02-08-2006 14:14
De effecten haal je uit je mixer, dus moet je kijken wat voor mixer je hebt en welke effects je daarmee kan maken. Of je sluit een externe fx bak aan.

Oefenze!
Antoine88    posted on 02-08-2006 14:51
haha, oke. Maar dat bedoelde ik niet.

Meer in de zin van, hoe kan je ze toepassen.
jerzz    posted on 02-08-2006 16:13
Daar kun je achterkomen door het te DOEN Winking my eye
Antoine88    posted on 03-08-2006 12:41
Whow, het verbaast me te erg dat er maar 1 persoon reageert.

thnx btw @ Jerzz
C ya..
sonik    posted on 03-08-2006 13:17
Een track er in 1 keer in gooien werkt het best als je 'n nummer met 'n vet intro hebt, zoal 'next episode' van dr dre.

Het is eigenlijk 'n kwestie van timing, maar het mooist klinkt het na het refrein van het voorgaande nummer.

Luister anders eens 'n live set van chuckie of the flexican

This is an old Topic

No new postings for 6.994 days.
 Post CommentThat would be 233.1 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

230 Users online: 42 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 53.376
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.705.388