harddisk pc probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 01-08-2006 22:58
Ik heb het volgende probleem :

Ik heb een pc (x) waarvan ik de harddisk heb geplaatst in pc (y). Die harddisk heb ik geformatteerd en daarop windows geinstalleerd. De drive is netjes geinstalleerd en windowd boot vanaf die harddrive.

Wanneer ik echter de harddisk weer terugzet in pc (x) wordt wel de drive herkend alleen contstant de melding : remove disks or other media en hij probeert verder van de floppy en cd te booten wat niet lukt.

Heeft er iemand een idee waar dit door komt ?

Als ik de schijf weer terugzet in pc (y) boot windows gewoon weer vanaf de net geinstalleerde harddrive.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

What do you think about harddisk pc probleem ??

Vote :   

savale    posted on 02-08-2006 01:49
staat ie als bootable device in je BIOS? Zo ja ook even proberen je MBR te fixen.
Trouwens met andere hardware gaat windows dat niet pikken... 90% kans dat je een blauw scherm krijgt...

W.i.M    posted on 02-08-2006 10:21
Op de pc waar de harddisk in hoort staat hij als booth device :

1) ide-0
2) floppy
3) cd-rom

Ik zou misschien verwachten dat het niet helemaal 100% werkt maar dat de schijf gewoon niet op wilt starten verbaasd me.
savale    posted on 02-08-2006 13:39
staat je harddisk wel als master en niet als slave? (dus als enige op die ide kabel en de jumper op de hdisk in master mode)
W.i.M    posted on 02-08-2006 16:13
In de bios vind hij de harde schijf als een master harddisk.

De jumpers staan zoals ze altijd gestaan hebben en gewoon heeft gewerkt.
Lead    posted on 02-08-2006 20:00
Gebruik je wel dezelfde IDE kabel (op dezelfde socket) en de zelfde connector op de kabel als voorheen ?
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

221 Users online: 42 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 53.532
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.705.544