Hoe monteer ik de stofkappen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Marz-L    posted on 28-07-2006 13:43
Hellup!
Ik heb mijn Technics SL1210mk2 draaitafels verkocht, maar nu wil ik ze met stofkappen afleveren, maar ik krijg ze er niet op!!
Alle schroefjes, moertjes enz heb ik nog.
Weet iemand hoe het precies moet?

What do you think about Hoe monteer ik de stofkappen ??

Vote :   

Basrose    posted on 28-07-2006 14:24
zoveel schroefjes zijn het toch niet....  had je je draaitafels ingebouwd dat daardoor je kappen eraf zijn? volgens mij zit dat beugeltje op je TT maar met 1 schroefje vast.
BillyArd    posted on 28-07-2006 14:30
hangt ervan af welke je hebt ?
De oude 1210`s hebben een plaatje achter de behuizing, dus binnenin dat naar beneden sodemietert als ej de scharnier aan de buitenkant losschroeft !
in dat geval zal de deckplate eraf moeten halen zoadat je in de behuizing komt !
Latere modellen hadden ``op`` gemonteerde scharnieren.
succes
User edit by BillyArd on 28-07-2006 @ 14:30:34 (2%)
Basrose    posted on 28-07-2006 14:45
k heb ff in een oude doos gekeken en bij mij moet het beugeltje met 2 schroefjes achter op de draaitafel geschroeft worden en de stofkap kan je daar in zetten/klikken... het andere beugeltje (met sharnier) moet natuurlijk wel op de storkap zitten dan
Marz-L    posted on 28-07-2006 15:43
Poster: BillyArd
hangt ervan af welke je hebt ?
De oude 1210`s hebben een plaatje achter de behuizing, dus binnenin dat naar beneden sodemietert als ej de scharnier aan de buitenkant losschroeft !
in dat geval zal de deckplate eraf moeten halen zoadat je in de behuizing komt !
Latere modellen hadden ``op`` gemonteerde scharnieren.
succes

Damn......thanks voor je antwoord, was er al "bang" voor dat ik hem helemaal los moest maken. Nou ja, kijk wel ff.
BillyArd    posted on 28-07-2006 16:13
Ja dat hebben ze niet zo slim ontworpen, ik heb er ook een keer mee zitten stoeien .
Ik heb toen met een klokkenmakers setje(en dan het allerallerkleinste schroevendraaiertje)gebruikt om het plaatje weer omhoog te krijgen vanuit het schroefgaatje .
er zijn toen woorden in het rond gevlogen die ik hier niet zal neerpennen, maar een hoopgeduld heb je wel nodig !
dus misschien is deckplate removen wel een betere optie !
Succes in iedergeval !
Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.973 days.
 Post CommentThat would be 232.4 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 129 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 41.700
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.245