Versterkers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dali    posted on 18-02-2024 20:23

Hey, even een vraagje.

Op welke manier kan ik 2 mixers (mengpanelen) aansluiten op 1 versterker?

What do you think about Versterkers ??

Vote :   

Lead    posted on 19-02-2024 16:35

Hi Dali,

Wat wil je precies bereiken hiermee want er zijn verschillende oplossingen mogelijk.

Als je het geluid van twee dj sets op 1 set speakers wilt aansluiten kun je het simpelste een derde mixer erbij gebruiken. Dit is niet het gedkoopste maar wellicht wel de beste oplossing.

Als alternatief zou je een Y-split kabel kunnen gebruiken, of de uitgang van de ene mixer in een kanaal van de andere stoppen en die laatste aansluiten op je versterker.

Mocht het doel zijn om 2 DJs tegen elkaar te laten draaien wordt het een heel ander verhaal.

Let the BASS be louder
Dali    posted on 19-02-2024 17:24

Hey, bedankt voor je antwoord

ik zou idd 2 sets op 1 set speakers willen laten spelen

Effe voor de duidelijkheid, als ik een derde mixer gebruik, waar sluit ik dan de 2 eerste op aan?

Als ik de ene op de andere menger aansluit, waar sluit ik die dan aan? (Input of ?) 

Je ziet dat ik een leek ben op dit gebied…

Lead    posted on 21-02-2024 11:18

Je sluit de uitgang van iedere mixer aan op de ingang van de 3e mixer. 
als je dan de 2 kanaal schuiven van de derde mixer open zet kun je het nivo reglelen. Je sluit dan de uitgang van de derde mixer aan op je versterkers. 
Zo hoor je het geluid van de beide mixers over de speakers.

Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

158 Users online: 22 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 37.229
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.773.744