Hallo allemaal,
Ik wou laatst sinds tijden weer is een setje opnemen. Gewoon op de ''ouderwetse'' manier via Audacity via de minijack uit mijn macbook. Normaal zou ik dan de instelling in de ''systeeminstellingen'' zo zetten dat de minijack geen uitvoerkanaal zou zijn maar precies andersom werkt en voila.
Echter had ik nu helemaal die keus niet meer. Ik heb veel gezocht op google enzo maar kon er helemaal niks mee. Misschien is het een simpel iets met een hoog ''oja'' gehalte, maar toch zou ik jullie raad willen gebruiken.
Dus de vraag; hoe kan ik van mij normale minijack uitgang op mijn macbook een ingang maken en zo simpel een setje opnemen.
Hey Thomas,
Er stond mij ook biij dat ik dat in het verleden zo heb gedaan, maar heb hier nu 3 generaties Macbooks gechecked (wel allemaal met moderne OSX versie erop), maar geen van die 3 geeft mij de optie om audio via die min-jack op te nemen.
Het is er : of uitgesloopt in OSX of ik heb het mis. Ik heb al mijn macbooks nog liggen en bekeken, maar zelfs die oude uit 2012 krijg ik niet meer geconfigureerd dat die minijack als input gebruikt kan worden.
Ik gebruik zelf een externe geluidskaart (via USB) als ik dingen wil opnemen. Ik heb een iets duurdere gekocht (Volt 2 van Universal Audio die ongeveer € 150,-) want heb soms phantoom spanning voor microfoon nodig.
Je zou ook voor een Volt 1 (1 kanaals) kunnen gaan, of denk dat de goedkoopste, beetje degelijke optie een M-Audio M-Track solo zal zijn van ongeveer € 50,-
Poster: Lead
Hey Thomas,
Er stond mij ook biij dat ik dat in het verleden zo heb gedaan, maar heb hier nu 3 generaties Macbooks gechecked (wel allemaal met moderne OSX versie erop), maar geen van die 3 geeft mij de optie om audio via die min-jack op te nemen.
Het is er : of uitgesloopt in OSX of ik heb het mis. Ik heb al mijn macbooks nog liggen en bekeken, maar zelfs die oude uit 2012 krijg ik niet meer geconfigureerd dat die minijack als input gebruikt kan worden.
Ik gebruik zelf een externe geluidskaart (via USB) als ik dingen wil opnemen. Ik heb een iets duurdere gekocht (Volt 2 van Universal Audio die ongeveer € 150,-) want heb soms phantoom spanning voor microfoon nodig.
Je zou ook voor een Volt 1 (1 kanaals) kunnen gaan, of denk dat de goedkoopste, beetje degelijke optie een M-Audio M-Track solo zal zijn van ongeveer € 50,-
Lead,
Bedankt voor je snelle antwoord!
jammer genoeg dus geen hoog ''oja'' gehalte.
Ik zal eens gaan kijken naar de geluidskaarten. Toch wel apart dat zon simpele oplossing eruit gehaald wordt.
Mocht ik er toch nog achter weten te komen zal ik het hier posten.
Wel ‘oh ja’ moment want ik herinner me ook Zo dinged op te kunnen near bij nakijken hoe her ook Al weer going Kwai ik erachter dat het toch niet zo gemakkelijk going blijkbaar.
mocht ik nog achter komen kom ik zeker nog op terug.
Poster: Lead
Wel ‘oh ja’ moment want ik herinner me ook Zo dinged op te kunnen near bij nakijken hoe her ook Al weer going Kwai ik erachter dat het toch niet zo gemakkelijk going blijkbaar.
mocht ik nog achter komen kom ik zeker nog op terug.
Hier kan ik niet echt iets van maken Lead, maar ik hoor het graag van je!
Hehe, nu ik het terug leeg snap ik het zelf ook niet meer
Wat ik wilde zeggen :
'Wel een 'Oh Ja' moment want ik herinner me ook dat ik zo dingen kon opnemen, maar bij nakijken kwam ik erachter dat het toch niet zo gemakkelijk ging blijkbaar'
Sorry, das het nadeel van het feit dat mijn telefoon (en dus auto-correct) in het engels staat ingesteld, die maakt er af en toe een zooitje van
hahaha duidelijk!
Ik ben nog niet veel verder gekomen. Wel weet ik dat er nu mini jacks bestaan die als microfoon herkend worden door de mac. Dus ik ga binnenkort een adaptertje bestellen en dan kijken of de mac het dan dusdanig herkent als microfoon.
Het gaat me nu niet meer om het opnemen, ik wil er nu gewoon achter komen hoe dit in elkaar steekt
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.