USB DMX
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

roywaarts    posted on 22-08-2023 14:34

Hallo allemaal,

Ik ben een hobbyiest.
Vroeger werkte ik in het theater waar ik lichtshow programmeerde... maar dat is alweer jaren geleden.
Nu heb ik thuis twee moving heads staan en daar wil ik weer eens mee spelen, zonder dat het me te veel geld kost.

Nu ben ik vooral op zoek naar een goekope manier om via USB DMX aan te sturen en met bijbehorende software.
Ik wil eigenlijk een showtje maken waarbij audio, video en de lichtshow gelijk lopen... misschien lukt het me dan om een leuke kerstshow neer te zetten in de tuin haha.

Anyway,
Op Ali staan genoeg USB maar DMX, maar werkt dat echt? En welke software kan ik dan gebruiken?
Ik heb ook nog een oude BEAMZ USB-> DMX interface liggen... maar werkt niet meer met de huidige software, is daar een oplossing voor?

What do you think about USB DMX ??

Vote :   

Lead    posted on 26-08-2023 19:06

Ik heb niet zoveel verstand van verlichtings techniek dus wat je het beste als software kan gebruiken om een show te programmeren weet ik zo niet.

Wat ik wel weet is dat je met Rekordbox een semi-automatisch bewegende verlichting als je draait in de Performance mode, maar daar heb je weinig aan als je niet draait. De show/programmeer dingen die je ermee kunt doen zijn erg beperkt.

Is er geen software te krijgen van de maker van je moving heads? Vaak heeft zo'n fabrikant wel software waar je iets mee kunt programmeren.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 623 days.
 Post CommentThat would be 20.8 months
or a whopping 1.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

293 Users online: 93 Guests (200 Unknown)
Pages generated today : 28.121
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.506.122