Onderdelen Urei 1603 Soundcraft mixer   Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bobroche20    posted on 09-08-2023 13:24

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over een mixer die ik thuis heb en waar onderdelen van vervangen moeten worden. Het is een Urei 1603 Soundcraft mixer waar een aantal potmeters van kraakte, deze wil ik vervangen. Ik heb alle onderdelen al uit de mixer gekregen, nu is de vraag welke onderdelen ik moet kopen voor de knoppen die vervangen moeten worden. Nu heb ik al een site gevonden waar de onderdelen te vinden zijn, maar deze komen niet overeen met de codes die ik (samen met een vriend die er verstand van heeft) heb kunnen vinden op het printplaatschema. Weet iemand van jullie welke onderdelen ik moet bestellen? het gaat over de volgende onderdelen:

- 6x de potmeter (RV 16 A01-20 KB) voor EQ van de DJ channels 2, 3 en 4;
- 3x potmeter (RV 16 AD1-41 KK) voor master level, booth level en headphones level;
- 1x potmeter (20 K 8 CDCT RV16 AD1-41 CDCT KB) voor headphones EQ;
- 1x potmeter (RV16 AD1-41 KB) voor headphones mix;
- 1x phono/line tulp voor kanaal 2.

Hier is de website waar de onderdelen met andere benamingen te vinden zijn: https://proaudioparts.nl/en/product-tag/urei-1603/?products-per-page=12 

Alvast bedankt!

What do you think about Onderdelen Urei 1603 Soundcraft mixer ??

Vote :   

Lead    posted on 09-08-2023 16:23

Je kunt onderdelen meestal het beste bestellen bij de technische dienst van het merk van de mixer, in dit geval Soundcraft/Urei.

Onderdelen moeten dezelfde waarde hebben en ook in dezelfde behuizing zitten, als alleen de waarde goed is werkt het, maar kun je de mixer vaak niet meer in elkaar zetten. Het luistert nogal nauw en ik zou je aanraden om alleen officiele onderdelen bij een importeur te bestellen. Dan weet je ook zeker dat het past en kun je terug als dingen niet goed zijn.

Als je alternatieve onderdelen besteld moet je goed weten wat je doet anders werkt het toestel niet meer naar behoren of kun je hem niet meer goed in elkaar krijgen.

Dit nummer bijvoorbeeld : RV 16 AD1-41 KK, is een intern bestel nummer bij hun, dit geeft geen omschrijving van de waarde van het component.

Let the BASS be louder
bobroche20    posted on 15-08-2023 09:26

Oke, bedankt voor de tip. Ik ga Soundcraft of Urei proberen te mailen!

jackjack53    posted on 14-12-2024 16:43

It is a Urei 1603 Soundcraft mixer where a number of potentiometers were creaking, I want to replace these. I have already gotten all the parts out of the mixer, now the question is which parts I need to buy for the knobs that need to be replaced.

Mod edit by Lead on 16-12-2024 11:27 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

146 Users online: 21 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 107.086
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.585.087