Hallo ,
Een vraagje , hoe kiezen jullie opeenvolgende tracks , dat is beetje het moeilijkste punt voor mij.
Selecteren op BPM is geen zekerheid dat de tracks mooi vlot in elkaar over gaan , dan heb ik geprobeerd op KEY te selecteren maar soms ligt de BPM dan heel ver uit elkaar .
zijn er bepaalde trucks die kunnen toegepast worden hiervoor.
Groetjes Luc
Ik maak altijd playlisten voor de gig die ik denk nodig te hebben, hierin staan tracks die ik verwacht dat ze passen bij de gig.
Deze playlisten bevatten 2 tot 3x de hoeveelheid aan muziek die ik verwacht nodig te hebben.
Op de gig geburik ik die playlisten en sorteer ze op snelheid om een idee te hebben van een globale volgorde. De uiteindelijke volgorde bepaal ik op de avond op gevoel. Ik draai niet op toonsoort (ookal is dit voor sommige muziek heel lekker), dus ik pas tracks bij elkaar op gevoel, ervaring en tempo.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Zoals Lead werk, werk ik ook. Vaak als je een beperkt aantal tracks in mijn playlist heb dan ga je zien dat de avond juist anders loopt. Je moet altijd vooral als minder populaire DJ verwachten dat je niet zoals de meeste Top DJs doen aan een bepaalde nummers kan houden en altijd er meer in doen dan verwacht. Als ik al Allround draai bv heb ik playlisten die wel 300 to 400 tracks bevatten zodat ik alle kanten op kan. Asl ik House draai zijn ze natuurlijk een stuk kleiner.
Hallo ,
Staan alle tracks dan in 1 map , alle genres door elkaar , dan word het wel zoeken naar de juiste track lijkt me .
Ik heb al mijn cd's geript naar mijn HD van 80's tot nu .ik heb nu een paar duizend tracks staan waarvan ik ruim de helft nooit zou gebruiken op een feestje ,
moet ik dan alle draaibare tracks in 1 map zetten of per genre .
probleem is eigenlijk meer de track kiezen die mooi kan ingemixt worden op deze die speelt of is dit meer op het gevoel , ik ken niet alle titels uit het hoofd
Ik stop tracks per genre in een map, tag deze files zodat die map in rekordbox als 'Genre'of als 'Album' te benaderen is.
In mijn draai collectie zitten alleen de versies die ik ook draai. Op computer thuis heb ik nog een map met 'Archief' waarin echt alles zit. Die archief map importeer ik niet in rekordbox want daarin heb ik toch alleen de versies nodig die ik draai.
Tracks uit je hoofd kiezen komt vanzelf als je ze vaker draait. En wat je niet in je hoofd hebt zitten/krijgt is wellicht het draaien niet waard
[Mod Edit] Dit lijkt geen tekst te zijn die door een mens is getikt, tevens wordt linken naar een wil lekeurige website hier niet gewaardeerd.
Ik denk dat dit een belangrijke benadering is voor het maken van afspeellijsten voor DJ's. Zo ben je voorbereid op elk scenario en heb je de vrijheid om creatief te zijn op het feest.
Helemaal mee eens! Een goed samengestelde afspeellijst helpt echt om je aan te passen aan de stemming van het publiek en een unieke sfeer te creëren.Poster: aswulf
Ik denk dat dit een belangrijke benadering is voor het maken van afspeellijsten voor DJ's. Zo ben je voorbereid op elk scenario en heb je de vrijheid om creatief te zijn op het feest. Net als op hit-the-gold, waar succes afhangt van de juiste strategie en keuzes, kan het maken van een goed doordachte afspeellijst de sfeer en stemming op een evenement enorm verbeteren. In beide gevallen is het belangrijk om je publiek te kennen en je aan te passen aan de situatie