DJ Licentie en muziek downloaden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jekke    posted on 06-02-2023 19:33

Dag iedereen

Ben aan het denken om als dj aan de slag te gaan. Hiervoor doe ik nu zo wat men research. Hier heb ik enkele uiteenlopende antwoorden gevonden op mijn vraag hoe een dj aan muziek komt. Soms zag ik dat je elk nummer apart dient te kopen, soms las ik dat je een dj licentie moest aanvragen bij unisono. 

Dus nu de hoop op het ultieme antwoord: Hoe geraak je aan muziek, hoeveel kost dat en heb je licenties nodig?

Alvast dank!  

Mod edit by Lead on 07-02-2023 11:41 (1%)

What do you think about DJ Licentie en muziek downloaden ??

Vote :   

Lead    posted on 07-02-2023 11:40

Hi Jekke, de vraag ivm licenties is nogal verschillend in ieder land, ik ken de nederlandse situatie dus vanuit die hoek reageer ik.

In Nederland bestaat er geen licentie oid voor DJs om op te mogen/kunnen treden en hiermee hun muziek rechten af te dekken. De locatie is hier voor verantwoordelijk, het zijn zei die de verantwoording hebben voor het reproduceren van de werken en dragen hiervoor een vergoeding af aan de SENA. Deze zorgt er dan weer voor dat de Buma (verantwoordelijk voor de rechten) hier hun deel van krijgen wat ze weer kunnen verdelen onder de aangesloten deelnemers/artiesten.

Hoe kom je aan muziek ?

Dat is een goede vraag en is erg afhankelijk van de muzieksoort of stijl die je draait.

Algemeen/allround : veel mensen kopen muziek in iTunes en importeren die files in rekordbox om ze zonder iTunes te kunnen gebruiken.

Er zijn vele download platforms waar je ook terecht kunt zoals (lijst is geldig vandaag in 2022) :

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 07-02-2023 11:41 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 825 days.
 Post CommentThat would be 27.5 months
or a whopping 2.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 25 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 35.848
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.708.800