beginnersraad hardware en aansluitingen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Goodi    posted on 11-08-2022 12:29

Dag allen, als totale newbie, wil ik graag wat eerste info vergaren om te kunnen starten met plaatjes mixen.

Heb een Vestax VCI-380 op de kop kunnen tikken via een ruil en dacht dat ik daar geen slechte deal aan zou doen, zodoende, een controller heb ik dus al.

Nu had ik al enkele vragen voor jullie.

Ik zou graag mijn Versterker, een Philips FR 911 die ik nog staan heb, willen gebruiken om daarop mijn controller op aan te sluiten.

Moet ik de controller verbinden via de “booth out” dmv 2 RCA kabels?

Zo ja, waar komen die toe op de versterker, en met welke stekkers?

Ik kan dan gewoon een setje passieve boxen aansluiten op men versterker en zo nodig nog een subwoofer, klopt?

Als ik nu rechtstreeks op de controller zou werken, dan zijn input A en input B de ingangen waar actieve luidsprekers toekomen of is dat via de “master out”, indien dit laatste, hoe noemen die type stekkers die daarin passen?

En wie heeft weet van een betaalbare duo platenspeler?

What do you think about beginnersraad hardware en aansluitingen ??

Vote :   

Lead    posted on 13-08-2022 11:53

Hi Goodi,

Je controller heeft (gok ik) 2 regelbare uitgangen: Master en Booth. Beide sturen hetzelfde signaal uit maar hebben onafhankelijk nivo regelingen. Je kunt dus het volume van de Booth en de Master onafhankelijk van elkaar instellen. Welke je aansluit op je versterker maakt niet zoveel uit.

De uitgang van de controller (RCA/tulp) sluit je aan op de ingang van je versterker (Line/CD). Stel het volume op je controller in op 75% en je moet het geluid van je controller over je speakers horen als je de kanaal schuif opent.

Je sluit je passieve speakers aan op je versterker en regelt van daar het volume.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 1.003 days.
 Post CommentThat would be 33.4 months
or a whopping 2.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 16 Guests (165 Unknown)
Pages generated today : 37.086
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.710.038