Hallo,
Ik heb sinds kort in eens een probleem met mijn cdj850 speler.
Het audio wat eruit komt is niet zuiver meer....
Het hoog slist een beetje, en op het midden en laag komt er een soort overstuurde kraak mee.
De andere speler heeft hier totaal geen last van.
Heb eerst van alles geprobeerd om uit te sluiten waar dit vandaan komt... dacht eerst dat het mijn DJM-700 was die het geluid verziekt.
Nu weet ik dat het digitale geluid bij deze versie terug gebracht wordt naar analoog output.
Het zou dus zomaar de audio converter print kunnen zijn?
Ook tijdens het starten en stoppen van een track, en zeker bij het stoppen komt er een licht tik geluid mee over het audio.
Nu ben ik benieuwd of iemand dit herkend? heb al gezocht naar spareparts voor deze speler en kwam op de DWX3153 print uit.
Deze print heeft met het audio te maken, maar het zou ook het mainboard kunnen zijn.....
Mijn vraag is of er iemand weet aan welke print dit zou kunnen liggen....er zit nogal een flink prijsverschil tussen beide opties.
Nu hoop ik dat er ergens het zelfde audio board printplaat gebruikt wordt in bijvoorbeeld een cdj1000 of iets dergelijks..... maar zoals ik het bekijk komt die niet overeen.... Ook de CDJ800 is een ander type print die zowel analoog als digitaal output heeft.
Kan iemand mij helpen / vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn of welke oplossing hier mogelijk is....
bij voorbaat dank.
Het zou vanalles kunnen zijn met wat je omschrijft. Ik zou niet zomaar printjes gaan vervangen zonder dat je zeker weet dat er een probleem in dat printje zit. Je kunt dit het beste uitzoeken door dingen na te meten zodat je op basis van meting kunt uitsluiten wat het niet is. Helaas heb je hier een Service Manual voor nodig die niet beschikbaar zijn.
Als dezelfde CD een verschillende output geeft op verschillende decks lijkt de conclusie dat er iets mis is met 1 van de decks de juiste. Echter wat er met die speler aan de hand is, is niet zomaar te zeggen, veelal is een probleem niet een gehele print, maar eerder een component op een print (wat voordeliger is om op te lossen).
Ik zou de defecte speler naar een service centrum brengen (in Nederland bijvoorbeeld Kebe.nl) zodat een professional kan bepalen wat er aan de hand is. Je kunt een onderzoek laten doen, als je besluit de reparatie niet te laten uitvoeren hoef je alleen de onderzoekskosten te betalen.
The highs hiss a bit, and in the middle and lows there is a kind of overdriven crackle.
The other player is not affected by this at all.
First tried everything to rule out where this was coming from... at first I thought it was my DJM-700 that was ruining the sound.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.