Hi,
Ik ben op zoek naar een speakersetje om aan te sluiten op mijn DDJ-400. Wat is jullie advies?
Ik ben een hobby draaier dus het moet niet te duur zijn, maar het geluid moet kwalitatief wel goed zijn. Pioneer heeft wel studio
setjes, maar is dit voldoende?
Wat is je budget precies ?
Hoe snel klagen je buren over geluid, das vaak de vraag
Pioneer DJ heeft op dit moment 2 lijnen, de DM-serie (verkocht als set van 2) en de VM serie (verkocht los per stuk). DM zijn kleine speakers (ongeveer 4'' en 5''). Die zijn voordeliger, maar verwacht geen bassen die de bloempotten van de muur krijgen. VM serie zijn goede speakers, heb zelf de VM-80 (niet als primaire speakers overigens) en die beukt zeker, maar da's het andere eind van het spectrum als je naar die DM-serie kijkt.
Wat ook een ding kan zijn wat je keuze bepaald is de vraag of je er Bluetooth op wilt hebben zodat je ook bijvoorbeeld van je telefoon of ipad muziek over die speakers kunt spelen. Bluetooth heeft alleen de DM-40BT.
Ik zou zeggen dat de DM-50 een leuk setje is waar prima geluid uit komt, niet zo heel duur is en ook niet zo heel groot (ruimte is soms ook een ding).
Als je iets meer ballen in het geluid wil zou je eens naar de VM-50 kunnen kijken... hehe en als je budget het rekt zou je groter kunnen gaan, maar ik gok dat je daar op dit moment niet naar op zoek bent.
Mijn mening is wel wat gekleurd overigens
Er zijn natuurlijk genoeg andere merken en typen, maar over bovenstaande kan ik uit ervaring spreken.
Hi,
Bedankt voor jullie input! Ik denk dat die vm-50 wel prima volstaat. Als het betaalbaar is, kies ik toch wel liever voor Pioneer.
Wat betreft de buren... Die zijn aardig opgevoed de afgelopen jaren!
Is bax-shop de meest betrouwbare webshop? Hier heb ik mijn ddj gekocht, erg tevreden over trouwens. Of zijn er betere alternatieven?
Bax Shop is een prima adres om dingen aan te schaffen, zelf ben ik iets meer voorstander van Tonecontrol. Is een iets kleinere winkel waar je denk ik iets meer persoonlijke aandacht kunt krijgen. Beide zijn officieel dealer van Pioneer DJ dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Weet niet uit welke regio je komt, maar je kunt altijd een keer in een winkel langs gaan om ze eens te beluisteren