Wessel van Diepen verlaat 538. http://www.radiohitec.nl/news.php?id=397 |
Wessel van Diepen stopt na 14 jaar met zijn werkzaamheden bij Radio 538. Hij wil zijn carrière een nieuwe wending geven door zich onder andere toe te leggen op artist development en de creatieve zijde van enkele nieuwe muziek en media projecten. 538 DJ Jeroen Nieuwenhuize wordt de nieuwe presentator van de Nederlandse Top 40 en Dennis Ruyer van het dance-programma Dance Department op zaterdagavond. Half oktober presenteert Wessel zijn laatste programma voor Radio 538. Wessel van Diepen was in 1992 mede-oprichter van Radio 538, de stem van het station en presenteerde succesvolle programma''s als 'Van Diepen draait door', Dance Department en de Nederlandse Top 40. Wessel van Diepen, binnenkort ex dj Radio 538: 'Ik ben ontzettend blij dat ik deel heb mogen uitmaken van het doorlopende succesverhaal van Radio 538. Maar hoe fantastisch het hier ook is, er is nog een aantal dromen dat ik wil waarmaken. Gelukkig is mijn opvolging bij 538 in handen van twee supertalenten.' Jan Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538: 'Heel jammer dat Wessel ons station gaat verlaten. Vanaf de oprichting van Radio 538 heeft hij een hele belangrijke bijdrage geleverd aan het succes van de zender en dan is het altijd moeilijk om afscheid te nemen van zo'n goede DJ. Wel krijgen door zijn vertrek Jeroen Nieuwenhuize en Dennis Ruyer de kans de radioprogramma's van Wessel over te nemen. Wij wensen Wessel veel succes met het vervolg van zijn carrière.' Tiësto over Wessel van Diepen: 'Wessel blijft voor mij het icoon van de Nederlandse dance industrie. Ik deel zijn passie voor muziek en bewonder hem als producer maar zeker ook als mens.' Radio 538 DJ Ruud de Wild over het vertrek van Wessel van Diepen: 'Ik snap wel dat je na 14 jaar iets anders gaat doen. Helaas voor ons gaat er een vakman met een briljante stem weg.' Jeroen Nieuwenhuize en Dennis Ruyer blijven ook van maandag tot en met donderdag tussen respectievelijk 14 en 16 en 19 en 21 uur hun eigen programma's presenteren. |