hoe begonnen als dj (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ijaz    posted on 24-07-2006 11:48
Wat ik me nu afvraag, hoe zijn jullie op t idee gekomen om nou echt een dj te worden? ookal ishet gewoon een hobby voor thuis of echt prof. maar hoe kwamen jullie op t idee ?

What do you think about hoe begonnen als dj ??

Vote :   

the-melody    posted on 24-07-2006 11:51
Via televiesie. Hier is zo'n zender genaamd: ketnet(kijkt wel iedereen die onder de 10 jaar is naar). En ik was 8jaa oud ofzo, en der kwam een dj naardaar liet wat zien hoe het ging enzovoort. En 2jaar derachter had ik me boothTJE:p
IbiziX    posted on 24-07-2006 11:56
gewoon altijd al eens met muziek bezig geweest, gestart met zelf een soort radio te maken op cassette en muziek maken met kinderprogrammatjes naar het ecchte mixwerk (ben dus al heel mijn leven bezig met muziek :p)
Yorick    posted on 24-07-2006 11:57
Mijn vader is dj (al 27 jaar nu of nog langer:P) en door hem ben ik en beetje begonnen met draaien (was toen 8 a 9 jaar). Dus van vader op zoon:P
DJ_Inspiration    posted on 24-07-2006 12:11
Mijn neef was een DJ die draaide op feesten. Toen was ik eens aanwezig op de havenfeesten in Kanne en toen stond ik vaak bij mijn neef om te kijken wat hij aan het doen was. Toen begon het voor mij al te kriebelen, ik was toen zo een 12 jaar denk ik. Ik heb toen even mogen overnemen van hem en dat was gewoon wat liedjes opzetten eigenlijk als achtergrond muziek. Toen voelde ik dat ik dat ook wilde doen. Een paar weken later had ik mijn eerste mengpaneel met 2 hifi cd-decks. Ok, daar kon je niet mee mixen maar het was een begin. Een jaartje of 2 later na veel sparen heb ik mijn eerste setje gekocht. Een Numark 3000X en 2 Numark Axis-2 met een Numark Headphone. Toen begon het echte werk voor me en de DJ-wereld ging voor me open. Heb zo voor familiefeesten gedraaid en daar waren ook vrienden van de familie aanwezig. Die hadden dan gehoord dat het goed was en zo stilaan meer gaan uitbereiden naar meer feesten. Nu komt er ook af en toe een grotere party bij en heb ik een Technics SL1210MK2 erbij gekocht. Die heb ik een jaar gehad en heb ik met spijt in het hart weg gedaan omdat vinyl te duur was voor een student zoals mij. Sinds vorig jaar heb ik dan een nieuwe set die ik nu nog heb. Een Reloop RMX40BPM en 2 Denon DN-S3000's. Nu heb ik nog wat meer bookings zal ik maar zeggen en zo bereidt je langzaam uit.

Het is fijn om nog eens terug te kijken op al die fijne tijd die je hebt meegemaakt. Na al die jaren doe je veel ervaring op en leer je steeds andere technieken om te draaien/mixen en dat is nu net het fijne aan DJ'en. Je blijft bijleren en je kan alles anders blijven doen.

Illusion    posted on 24-07-2006 13:01
Vanaf de 1e klas van m'n VMBO, kwam ik andere mensen tegen, en kwam ik te maken met muziek stijlen.

Sinds het 2e jaar, heb ik besloten om Disc Jockey te worden. Ik kocht een mengpaneeltje, en een kameraad van me had dat ook gedaan. (whoow we draaiden toen wel op vette discmans):p:p

Op een gegeven moment kwamen we er allebei achter dat het wel leuk zou zijn, als we een drive-in zouden beginnen.

Nu zijn we groter gegroeid, en nog steeds bezig, ongeveer 3, 4 jaar.

En 't gaat lekker, k'vind het zelf ook wel grappig om aan m'n eerste feesten terug te denken:p Met skytecjes, en velleman mengpaneeltjes:D:D

maarjah iedereen moet beginnen!!!!

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DNR    posted on 24-07-2006 13:34
ik toen ik 6 jaar was ofzo, toen kocht ik bij een gewone lampen winkel een discolampje (die heb ik trouwens nog steeds op een plank staan :P) toen later kreeg ik voor mn verjaardag een lichtorgel. daarna ging ik zelf een beetje met mn stereotje kleine feestje geven voor wat lui bij mij uit de klas, ik vond dit zo leuk dat ik dj wou worden(was d8 ik toen ik 8/9 was). maar ik had toen niet genoeg geld om een booth te halen. toen moest ik wachten tot mn 14e , toen heb ik een mengpaneel gekocht en daarna 2 tt's. en het w8en is cker beloond. verder is er eigenlijk niemand in de familie bij mij die dj is. dus ik weet niet van wie ik het heb. ik wou ook dj worden vanwege de kick die ik krijg van goede muziek.

zo ging het dus.
Ijaz    posted on 24-07-2006 14:22
zowiezo is mijn familie al muzikaal en samen met eenneef van me ws ik al sinds ik me kan heugen into muziek, en sinds de eerste keer ddat ik uitging en een dj zn kunsten zag doen d8 ik"DAT WIL IK OOK!!!

en zodoende eigenlijk :D
gethigh    posted on 24-07-2006 17:02
van toen ik een peuter was luisterde ik al naar muziek, rock & heavy metal (lijkt gek, maar ik haalde altijd de cds van iron maiden uit de kast en liep dan naar men ma toe om die op te zetten), toen ik zo af en toe eens een paar goede techno of trance liedjes begon te vinden had ik weer een nieuwe muziekstijl ontdekt en ging ik daar verder naar zoeken (want geef nu toe, wat je te horen krijgt op de radio/tv trekt echt op niks) zo kwam ik dan uit bij trance en later bij progressive
toen ik nog rock enzo luisterde had ik ook muziek accademie gevolgd en speelde ik gitaar dus altijd al wat met muziek bezig geweest
het voordeel aan dj zijn is ook dat je veel meer goede liedjes uit de underground scene leert kennen (en ik denk dat dit bij vinyl dj's nog feller is als bij cd dj's)
Twizz    posted on 24-07-2006 17:06
....

ontopic
mijn dank gaat uit naar dj-t. ik heb de "ziekte" opgelopen via hem.
ik weet niet precies hoe hij erop is gekomen, dat moet je hem zelf maar vragen alsie terug is uit clervoux-le-lac (hetzelfde dorpje in frankrijk waar ik naartoe ben gegaan 6 vakanties geleden:D) dat is over 2 weken.
User edit by Twizz on 24-07-2006 @ 17:52:53 (76%)
RenéKuppens    posted on 24-07-2006 18:24
Ik ben 'dj' geworden door middel van het altijd al iets in de muziek willen doen maar ik vond het instrumenten spelen niet leuk zat dus ben ik gaan kijken wat ik echt leuk vond dat was DANCE music mijn neven hebben me hier een heel eind in geholpen en toen ik 8 jaar was kon ik niet meer zonder dus zo ben ik eindlijk als muziek lief hebber richting djen gegroeid:D
Wout-r    posted on 24-07-2006 21:44
Ik ben op een gegeven moment in de trance-scene gerold (Kwas 12). Ik ben me toen gaan verdieoen in DJ-zijn en wat een dj allemaal doet, en toen wilde ik het ook worden.... En nu heb een dj-set op mn kamer staan Happy, laughing Ben nu 14
Patrick2005    posted on 24-07-2006 22:26
ik ben ben in de trance welerd gekomen toen ik ook 12 was:P

maar vanaf me 13e echt me gaan verdiepen in het mixen ervan  kheb nu ook een setje op me kamer staan en ben nu 16..:D (nou ok vanaf 5 aug. pas maar tog:P)

gethigh    posted on 24-07-2006 23:49
gewoon onder het moto, als het kriebelt moet je krabben en voor de liefde voor muziek ermee begonnen
Winston    posted on 25-07-2006 01:34
Altijd al van muziek gehouden. Op een bepaald moment DJ's in het echt gezien en een heleboel spectaculaire sets gehoord. Toen kwam house en acid, en maakte ik kennis met echte underground muziek. Dat was een ervaring. Als ik van muziek hou, dan is underground mijn obsessie. Aangezien ik normaal moeilijk aan m'n trekken zou komen met underground ben ik dus zelf begonnen. Underground klinkt ook lekkerder zonder pauzes tussen de tracks. De laatste stoot over de drempel vooral door het horen van de Tiesto Magik 6 live in Melkweg Amsterdam mix compilatie.
Tic Toc
User edit by Winston on 25-07-2006 @ 01:36:16 (17%)
Verjicke    posted on 25-07-2006 12:33
Heb voor het eerst beginnen mixen door een vriend die me een programma gaf sindsdien heb ik altijd van mixen gehouden
Dominus    posted on 25-07-2006 13:01
Ik heb altijd al van muziek gehouden, en ik heb ook altijd gezegd dat ik dj wou worden. En sinds ik mocht uitgaan zag ik andere dj's bezig, en toen moest het er gwn eens van komen. Eerst mengpaneeltje gekocht en de rest volgde gewoon( 2 OEM tt's, foto's komen nog)

DjStijn    posted on 25-07-2006 19:28
ik kreeg vvoor mijn verjaardag een mengpaneelTJE omdat ik iemand ander soon ding ook zag hebbe sindsdien steeds uitgebreider en meer gekocht
Abc123    posted on 25-07-2006 19:52
Gw aan dj'en begonnen omdat ik heel graag naar muziek luisterde.

Het allereerste dat ik gekocht heb was een Hercules Dj Console:p
Heb al op 1 'feestje' gedraaid voor 30 man ofzoiets:p
Maarja je moet ergens beginnen héHappy, laughing
Nu ben ik aan het sparen voor 2x cdj800 MK2

Day-One    posted on 26-07-2006 15:05
Poster: Abc123
Nu ben ik aan het sparen voor 2x cdj800 MK2

Hehehehe dat is geen beginners setje meer Abc123 go's pro Thumbs Up
Abc123    posted on 26-07-2006 15:54
Toch proberen, mixen lukt al redelyk aardig en ben zo jaloers op de andere hier met hun Pioneer, Technics, Allen & Heath, Ecler,... :p

Zelf al ga ik niet op feesten ofzo gaan draaien later, ik ga er toch veel geld insteken in my hobby :d

djmamo    posted on 26-07-2006 17:03
en een hobby mag geld kosten, vind ik dan.....

je doet het omdat je het leuk vind

www.moonentertainment.nl
sjefkuh    posted on 26-07-2006 18:25
ik ben m'n hele leven al veel met muziek bezig geweest,, ik ben nu 14 en ik heb m'n eerste setje gekocht.
wlproductions    posted on 26-07-2006 18:54
als 10 jarig jochie mee met je broer zodat hij kon gaan draaien (en niet op zn kleine broertje hoefte te passen :D en dan de kunst afkijken en jong beginnen met thuis mixen en plaatje instarten op feesten enz.. bij deze nog dankbaar dat mijn ouders geen oppas genomen hadden Happy, laughing
Greenfielt    posted on 26-07-2006 18:58
In de 1ste klas heb ik Jorrit leren kennen. Lekker verwarrend 2 jorrit's maargoed. Dat hoort er ook een beetje bij Winking my eye

Hij kwam met het idee om een drive in show te beginnen. Uiteindelijk ben ik afgehaakt en ben dus niet mee gaan doen aan alle DJ rommel (okee okee geen rommel Winking my eye ) Verder contact gehouden met Jorrit en af en toe bij hem thuis even wat gemixed en dergelijke. Daarna heb ik een jaar totaal niets aan dj'en gedaan, druk met examens, websites bouwen en ga zo maar door. Sinds het begin van dit nieuwe schooljaar (2006) ben ik me weer wat meer in de muziek gaan verdiepen en begon ik weer met Virtual DJ te klooien. (ja ik weet het, amateuristisch)

Na weer een tijdje gekloot te hebben ben ik weer eens langsgegaan bij Jorrit, daar hebben we toen sinds tijden weer een mixje opgenomen. Tsjah en dan kom je thuis en dan zie je virtual dj weer, nou dan begint een echt setje dus wel te kriebelen. Dus sinds ongeveer 3 weken heb ik nu me eigen dj setje (te zien @ gallery).

Dus Jorrit....als je dit leest: Bedankt dat je me hebt aangestoken met het DJ virus Winking my eye :P
User edit by Greenfielt on 26-07-2006 @ 18:59:46 (6%)
Engage    posted on 27-07-2006 16:52
hehe, virus zo mag je het wel noemen ja!

ikzelf heb muziek altijd al leuk gevonden, maar had me er tot mn 14 levensjaar niet in verdiept ofzo... tot op een gegeven moment de trance muziek op kwam zetten. dit vond ik wel heel vet dus verdiepte me daar in.. op een gegeven moment bij het uitgaan ben ik meer naar de dj gaan kijken hoe dat allemaal in zijn werk ging, interessant allemaal natuurlijk!

toevallig was ook dat een maat van me een mixer + 2 tt's had aangeschaft dusja. ik was er als de kippen bij! en ging steeds vaker naar die gast toe.. 

tot hij zij, het is eigenlijk wel best iriitant als jij steeds wil gaan draaien. dus heb ik besloten zelf de gear aan te gaan schaffen!

en zo draai ik nu 2 jaar voornamenlijk hardstyle (want mij werd duidelijk dat trance te soft was, ik wil uit mn dak gaan op de dansvloer!) waarvan het afgelopen jaar serieus heb staan draaien..

the story contineus..

212 Users online: 96 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 32.159
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.550