producer battletje leuk idee of niet (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : is de producer battle een leuk id???

-ja lijkt me leuk
-nee niks voor mij

Voting is only possible for our Members
Prozei    posted on 23-07-2006 21:37
ik zat net ff te denken aan een soort contest te houden.
gewoon wie uit een bepaald aantal samples de leukste track ken bakken.
en dan vertellen wat je presies met de samples en het nummer gedaan hebt,
welke programma's je hiervoor gebruikt heb etc.
mijn doel is ook dat eruit zo'n contest geleerd gaat worden.

de samplepack wordt iig gemaakt voor diverse dance stylen.

regels:
- je creatie mag alleen bestaan uit samples/geluiden uit het sample pack dus geen andere geluiden bevatten buiten het sample pack om.

- het moet een track worden van minimaal 3 minuten max 5 minuten.
deze moet aangeleverd worden in mp3 formaat.

- iedereen mag mee stemmen.en er mag niet op jezelf stemmen.
het stemmen gaat doormiddel van een reply plaatsen.

- ik verwacht van leden bij reactie op inzendingen dat deze positief en de critiek opbouwend en informatief is. kan je dat niet plaats dan geen reactie.
het moet ten alle tijden gezellig blijven.

bij overtreding van deze regels kan een deelnemer gediskwalificeerd worden.
dit zal niet zomaar gebeuren en zal eerst een waarschuwing geven.

mischien hebben jullie zelf dingen of ideeen toevoegen
is dit een leuk id ja of nee
bij genoeg intresse wil ik dit op gaan zetten.

User edit by Prozei on 26-07-2006 @ 21:38:55 (100%)

What do you think about producer battletje leuk idee of niet ??

Vote :   

Prozei    posted on 24-07-2006 16:39
rechtevrije samples in wav formaat voor de contest ken je naar mij sturen.
ff inpakken en uploaden via http://a2.11mbit.in/ en de link ff in een pb naar mij sturen.

ik zal dan een leuke pack maken van ongeveer 50 tot 100 samples om toch iedereen de mogelijkheid te geven om iets in zijn eigen style te maken.
en wil het ook niet te beperkt houden. het moet wel mogelijk zijn om er iets leuks van te maken.

mensen in groepen indelen is ook niet alles. iedereen moet vrij kunnen zijn in wat hij of zij wil maken.en je krijg dan teveel kleine groepjes.

de vocals ga ik zelf nog even mee kloten. tevens mogen mensen met een goede stem ook een pb sturen. het lijkt me iig leuk om iets te doen met een vocal met het woord resource erin.

de samplepack gaat ook eerst naar lead of w.i.m voor goedkeuring m.b.t.
rechtevrije samples voordat deze geplaatst wordt.

User edit by Prozei on 24-07-2006 @ 16:53:11 (68%)
BillyArd    posted on 25-07-2006 10:03
Gast !: jij hebt leuke ideeen ! Happy, laughing Ik ga in iedergeval het weekend als het wat koeler is een selectie maken en die stuur ik naar je op !(Forgive me dat ik het niet meteen doe maar het is nu 36 graden op zolder ) hahahahahah leuk, leuk , leuk wordt dit !~ Happy, laughing enne een ijsje voor de nummer 1 he ! Happy, laughing
Lukaz    posted on 25-07-2006 14:27
eh.. ik heb het ge uptHappy, laughing maar er staat nergens een link waar ik het kan downen dus ik wil je wel een link geven maar ik kan hem zelf niet vinden...
Prozei    posted on 25-07-2006 22:35
Poster: BillyArd
Gast !: jij hebt leuke ideeen ! Happy, laughing Ik ga in iedergeval het weekend als het wat koeler is een selectie maken en die stuur ik naar je op !(Forgive me dat ik het niet meteen doe maar het is nu 36 graden op zolder ) hahahahahah leuk, leuk , leuk wordt dit !~ Happy, laughing enne een ijsje voor de nummer 1 he ! Happy, laughing

geen probleem ik zie t wel verschijnen.moet zelf owk nog ff een kijkje nemen in me verzameling.
W.i.M    posted on 25-07-2006 22:35
Ik heb de poll even op de mainpage gezet want een beetje extra aandacht kan geen kwaad.

Leuk idee en ik hoop dat er een beetje animo voor is.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DjStijn    posted on 26-07-2006 00:11
lijkt me leuk maar wel moeilijk:P
Lukaz    posted on 26-07-2006 19:39
hmm je upload site doet het op het moment niet...
Prozei    posted on 26-07-2006 21:19
de upload site werkt opdit moment gewoon vanaf hier.

@ djstijn gewoon mee doen als de samplepack online staat.
gewoon iets proberen te maken. er zijn vast andere die je advies kunnen geven.
en leer je weer wat, en dat is juist mijn bedoeling van dit contestje.

Twizz    posted on 27-07-2006 15:25
ik doe denk ik wel mee

hoelang heb je de tijd? 24 uur ofzo? en wie bepaalt de winnaar.
User edit by Twizz on 27-07-2006 @ 15:26:46 (100%)
BillyArd    posted on 27-07-2006 15:31
2 T4T:nou das wel erg kort om iets moois te maken. Ik zou zeggen een week of twee! dan is er voor iedereen genoeg tijd om tussen de dagelijkse gang van zaken aan het nummer te werken ! Happy, laughing
LauW    posted on 27-07-2006 15:35
Lijkt me beetje te kort. Iig een weekje. Maar 50 tot 100 samples vind ik persoonlijk veel te veel. Je kan dan niet echt de samplepack herkennen als het er zo veel zijn en dat is juist het leuke, dat iedereen een andere nummer heeft maar toch kwa samples hetzelfde.
Twizz    posted on 27-07-2006 15:53
maar plug-ins(zoals vanguard) hebben hun eigen geluid. mag je die dan ook gebruiken? het is een plug-in, duss.
BillyArd    posted on 27-07-2006 15:59
to T4T tuurlijk: ik ga ook alle samples namelijk wel eerst bewerken met wave lab en een stamp plugs: dus edits maken , normalisen , psp compressie en ga zo maar door !
Daarbij zal ik ook zeker het eindresultaat door een buizen compressor /Eq halen (hardware)
Ik denk dat dat wel moet mogen Happy, laughing
Ik denk dat het enige is dat je je aan het sample pack moet houden Dus een synthesizer plug in gebruiken om een riff te maken kan volgens mij niet want dat schep je extra geluidsbronnen naast het sample pack! @ lauw : ook als je met origineel samplepack werkt zullen er mensen zijn(waaronder ik)die samples zo zullen mangelen dat je toch niet meer herkent. zo kan een 909 kick een dikke stamp worden met snelle attack en midlange release , maar ik kan er ook een prrt geluidje van maken bijvoorbeeld ! Ik denk dat er heftig gehakt zal gaan worden in de content ! Happy, laughing

Maarre Prozei is de bedenker , dus hij zal misschien okk wel een bepaald idee hebben hierover !
We will follow the leader zeg maar .....LOL

F  F F F f       FFFFFF     FFFFF   OOO OOO OOO  oFoFFFFFFOLLOW THE LEADER!
(quote erik B +RAkim)
User edit by BillyArd on 27-07-2006 @ 16:04:21 (57%)
LauW    posted on 27-07-2006 16:32
Ja weetik, maar dan kan je toch mooi verglijken, wat iedereen met echt dezelfde samples doet. Als je zoveel sample doet kan je bijna netzo goed gewoon een produce battle houden zonder samplepack. En tuurlijk heb je te maken met verschillende stylen maar een sample van een beat kan je in elke style gebruike toch Happy, laughing

Maarjah das mijn mening, ik denk dat het echt leuker is met maar een sample of 10-12.
BillyArd    posted on 27-07-2006 16:49
ben ik ook wel met je eens hoor Happy, laughing Het moeten er niet te veel worden maar ook niet te weinig. een beetje drumkit bijvoorbeeld heeft al rond de tien samples (kan meer zijn kan ook minder ) dus denk idd iets van 15 drumsamples iets van 20 overige waaronder bass/synth en dan misschien nog een FX subgroepje ofzo! P.s VPRO heeft ooit zo,n battle tussen orlando voorn, housenegro, Freq nasty en speedy Jochem Paap J gehouden ! Die deden het inderdaad ook met zo min mogelijk samples was erg leuk om te zien , de een werkte met hardware samplers en de andere juist weer niet ! Happy, laughing

daarbij kan je zelf het pack expanden door zelf van het samplepack weer nieuwe samples te maken !
Happy, laughing
User edit by BillyArd on 27-07-2006 @ 16:52:56 (23%)
Prozei    posted on 27-07-2006 17:01
@ lauw: het sample pack de samples voor de melody beperken.
zodat iedereen een melody met de zelfde samples moet maken.
zo krijg je toch allemaal een beetje het zelfde.
ik zal meer kickjes hitjes vocaltjes in t pack zetten zodat je hier een beetje mee ken spelen.

@ t4t ik denk dat 2 weken voor iedereen een redelijke tijd is om iets leuks te maken.ik had zelf in gedachten voor de totale contest een maand uit te trekken
2 weken om iets te maken 1 week stemmen 1 week aftertalk.
bij dit schema heb ik bij voldoende intresse ook de tijd om de volgende contest voor te berijden.

plugins als vanguard zijn niet toegestaan. net zoals billyard zegt maken deze plugins geluiden en er mogen geen geluiden buiten het sample pack om gebruikt worden.

ben op dit moment nog op zoek naar leuke vocals.

Lukaz    posted on 27-07-2006 17:05
Poster: djprozei
plugins als vanguard zijn niet toegestaan. net zoals billyard zegt maken deze plugins geluiden en er mogen geen geluiden buiten het sample pack om gebruikt worden.

Dus geen MIDI's? alleen WAV?
Prozei    posted on 27-07-2006 23:24
@luka_z :: een midi is geen geluidje. alleen een file die vertelt welke toonhoogte / instrument er afgespeelt moet worden. laad je de midi in een producer applicatie wordt het instrument  vervangen door de sample.

jemag van mij gewoon midi gebruiken alleen deze moet wel door je eigen gemaakt zijn.en mag geen copyrighted tune bevatten.

@t4t :: stemmen wordt gedaan in een nieuw topic.alle gemaakte nr's worden ingepakt en in 1 file online gezet.nu ken je in dit topic een reply plaatsen met welke je het beste vindt en waarom.op t eind worden de stemmen geteld en
is een winnaar bekend. dit omdat dan toch de meeste reacties komen.
een poll klik je zo snel aan en je keuze ken niet aangepast worden.

User edit by Prozei on 27-07-2006 @ 23:37:27 (96%)
DJMartino    posted on 30-07-2006 17:33
Leukk idee

vanaf wanneer kunnen we beginnen of zijn de samples beschikbaar??

savale    posted on 30-07-2006 22:22
vetjes! Ik ga mee doen!
Prozei    posted on 31-07-2006 20:48
Poster: DJMartino
Leukk idee

vanaf wanneer kunnen we beginnen of zijn de samples beschikbaar??

de samples zijn op dit moment nog niet beschikbaar en ik verwacht ergens in augustus te kunnen starten met de contest
W.i.M    posted on 31-07-2006 22:20
Poster: djprozei

de samples zijn op dit moment nog niet beschikbaar en ik verwacht ergens in augustus te kunnen starten met de contest

heb je wel al genoeg samples ?
Prozei    posted on 31-07-2006 22:23
ik heb wel wat samples maar nog niet een compleet pakket.
en ik moet nog een pakkende vocal hebben en dat is ff het grootste probleem
W.i.M    posted on 31-07-2006 22:26
Poster: BillyArd
to T4T tuurlijk: ik ga ook alle samples namelijk wel eerst bewerken met wave lab en een stamp plugs: dus edits maken , normalisen , psp compressie en ga zo maar door !
Daarbij zal ik ook zeker het eindresultaat door een buizen compressor /Eq halen (hardware)
Ik denk dat dat wel moet mogen Happy, laughing
Ik denk dat het enige is dat je je aan het sample pack moet houden Dus een synthesizer plug in gebruiken om een riff te maken kan volgens mij niet want dat schep je extra geluidsbronnen naast het sample pack! @ lauw : ook als je met origineel samplepack werkt zullen er mensen zijn(waaronder ik)die samples zo zullen mangelen dat je toch niet meer herkent.

Het is zeker wel leuker om de samples op deze manier te gebruiken er is dan echter geen controle meer of het een sample betreft uit de samplepack (tenzij je volledig documenteert hoe de sample hebt veranderd )
jerzz    posted on 01-08-2006 15:00
Poster: W.i.M

Het is zeker wel leuker om de samples op deze manier te gebruiken er is dan echter geen controle meer of het een sample betreft uit de samplepack (tenzij je volledig documenteert hoe de sample hebt veranderd )

Iedereen kan loopen, ben het met Billy eens dat het knippen en uit elkaar trekken van samples veel leuker is en tot een meer bevredigend resultaat zal leiden.

228 Users online: 84 Guests (144 Unknown)
Pages generated today : 156.754
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.675.669