Hey folks,
Na vele jaren mijn Dj gear onder het stof vandaan gehaald. Ik heb 2 pioneer Cdj400. Kan ik deze op 1 of andere manier gebruiken als controller in bepaalde software?
Ik heb geprobeerd met rekordbox, maar ik kan ze daar enkel als output gebruiken. Een upgrade naar een betaalpack zou mogelijk zijn, maar ik zou eerst willen weten en zien of dit wel deftig werkt
Hey Tek, leuk dat je je hobby weer aabdacht geeft
Dat is eigenlijk een goede vraag, ik weet zo ook niet uit het hoofdje of dat werkt bij het Core pakket. Maar volgens mij heb ik die van mij (zelfde leeftijdscategorie als je jouwe) nog ergens liggen. Zal eens kijken of dat zo werkt.
Sowieso kun je 30 dagen het volle pakket proberen om te testen (30 dagen free trial), maar zal van de week eens kijken of dat zo werkt.
Die CDJ-400 is een MIDI toestel dus dat zou door iedere software gesnapt moeten worden. Wat voor computer gebruik je (Mac of Windows)? Als je een mac gebruikt moet je rekordbox toestaan externe devices te gebruiken.
Ga hiervoor naar : Preferences > Privacy & Security > 4de tabblad
Check of rekordbox al staat bij All Disk Access en Files & Folders.
Net een trail geinstalleerd van de Core versie, daar werkt het flawless mee CDJ's worden dan direct herkend
Ja toch he.... Dat gokte ik al.
Heb mijn zolder omgespit maar die CDJ-400 nog niet gevonden, maar goed te horen dat het werkt iig !!
ik heb er een leuk idee mee,
ik denk eraan een Pioneer Interface 2 te kopen,
dan zou ik volgens mij rekordbox met 4 decks moeten kunnen gebruiken
deck 1 en 2 via HID mode van de CDJ en deck 3 en 4 via mijn technics met timecode
Dat zou volgens mij moeten kunnen, de Interface 2 is een 2 kanaals DVS interface dus dat zou je met 2 SLs precies moeten redden.
Mooie combi van oude/nieuwe gear/technologie
hoewel een DDJ XP2 als toevoeging ook wel leuk lijkt
Als je met DVS van vinyl gaat draaien is die DDJ-XP2 zeker wel een aanrader ja.
Ben zelf ook wel eens met DVS aan het draaien maar merk toch dat ik verwend ben met de CUE knoppen van de CDJs. Die mis ik eigenlijk het meeste want snel terug naar de eerste 1 doe ik nogal eens tijdens een mixje. Met zo'n XP2 heb je alle knoppen die een draaitafel mist eigenlijk toch wel dicht in de buurt.
combinatie van HID en timecode lukt blijkbaar niet
dan denk ik dat ik voor de XP2 ga gaan. Wel leuk met de pads als aanvulling op de CDJ400
Dat lijkt me inderdaad ook een leuke combi. Kun je toch Hot Cue's gebruiken met de CDJ-400
Ik heb hem gekocht en net kort getest, hoe zalig is dat toestel! Dat is gewoon al uw rekordbox controls op 1 compact toestel.
Dat klinkt dus alsof je een geslaagd project achter de rug hebt. Denk dat je wel weer veel plezier aan je setje zult hebben in deze nieuwe configuratie
als je je CDJ's nog vind en ze mogen voor een mooi prijsje weg, mag je het laten weten dan kunnen 4 decks gaan :p
Ik ben hem nog niet tegen gekomen, er is nog een plek waar hij kan liggen maar daar kom ik pas volgende week weer.
Maar deze kan iksowieso niet weg doen helaas.
Het was de ster in mijn meest bekeken video op Youtube en geen productie model
Maar volgens mij heb ik die van mij (zelfde leeftijdscategorie als je jouwe) nog ergens liggen. Zal eens kijken of dat zo werkt.
Sowieso kun je 30 dagen het volle pakket proberen om te testen (30 dagen free trial), maar zal van de week eens kijken of dat zo werkt.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.