wave display: onnuttig
Onderbouw dit svp, heb je wel eens te tijd genomen om uit te vogelen wat je met deze feature kan? Ikzelf vind het dus superhandig!
enigste wat in mijn ogen de 1000mk2 meer heeft dan de 800mk 2 is dus:
mmc en die hot cue's.
Als je echt actief draait heb je ook veel aan 2 knoppen voor Start/Stop in vinyl mode, met de stop op het midden kan je je overgangen op een aparte manier afmaken...
(denk bijvoorbeeld eens aan dit truukje: Tijdens een overgang een loop maken met je oude plaat, die steeds korter maken, dan met 100% pitch (zonder MT) langzaam omhoog halen wat een zwaar opbouwend effect geeft, als je 2e plaat 'los gaat' op pauze drukken zodat de oude plaat (inmiddels met een kleine loop + 100% pitch) zodat hij wegzipt, op het punt dus dat de andere plaat net los gaat.)
Om door te gaan met bovenstaand truukje, hier is de Loop-in adjust ook erg handig voor...
Ik vind de 0,02 % pitch stapjes op de 6% range ook erg prettig, vooral voor lange overgangen. Ja, aan 0,05 heb je meer dan zat, maar het is toch net dat beetje extra.
Nog een voordeel: degelijker loopwerk. Ik weet niet precies hoe de 800Mk2 nu is kwa loopwerk, maar de 1000Mk2 heeft toch een grote sprong voor op de 800Mk1 wat dat betreft.
Voor verhuurbedrijfjes zal de 1000Mk2 ook interessanter zijn te verhuren, ok het is een 'verouderd' model, maar nog steeds meer gevraagd dan de 800 denk ik zo.
enigste wat in mijn ogen de 1000mk2 meer heeft dan de 800mk 2 is dus:
mmc en die hot cue's.
Dus MMC + hot cue's enige voordeel, niet als je het mij vraagt.