Hoe houd je mensen aan het dansen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D3nniz    posted on 02-12-2021 08:06

Mijn doel is om de komende 25 jaar mijzelf aan te bieden als DJ voor bruiloftsfeesten, verjaardagen en bedrijfsfeesten. Ik heb geen interesse in dance-events, discotheken of andere grote events waar jongens als Tiësto aan mee doen.

Maar ik heb praktisch geen ervaring als live DJ, alleen maar als internet-radio DJ. Dus ik ben gewend om een set van x aantal nummers klaar te zetten, deze een beetje aan elkaar te praten en me geen zorgen te hoeven maken over het feit of mensen dansen op de muziek die ik draai.

Dus mijn grootste vraag is dan ook, hoe kan ik ervoor zorgen dat mensen actief blijven op de dansvloer?
Wat voor soort muziek doet het goed bij dit soort feestjes? (afgezien van de wensen van de persoon waarvoor het feestje is)
Zijn er bepaalde artiesten of nummers die altijd wel in de smaak vallen of kunnen helpen bij het 'aan het dansen krijgen'?

What do you think about Hoe houd je mensen aan het dansen? ??

Vote :   

Lead    posted on 02-12-2021 14:28

Hey Dennis, welkom op DJresource

Radio-DJ en club/feest/dans-DJ zijn denk ik 2 takken van sport, ik ben zelf beatmix-dj, ik gebruik geen microfoon, en daarbij werkt het goede tracks op het juiste moment in te mixen. Ik draai zelf zo min mogelijk breaks en vul die vaak op met de beats van het begin van het volgende nummer. Door het goede mix moment te kiezen en top tracks af te wisselen met iets mindere (meestal in blokjes van 2-3) kun je de energie op de dansvloer vast houden.

Microfoon gebruik zie ik meer als iets voor all-round DJs (feestcafe DJs etc) en kan goed werken, maar daar heb ik geen ervaring in. Als ik de microfoon gebruik ben ik een training of workshop aan het geven

Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

211 Users online: 31 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 51.183
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.724.135