CDJ Master Tempo Use
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Day-One    posted on 21-07-2006 14:24
Bij het aanzetten van mijn spelers doe ik gelijk de master tempo aan.
het verschil zit'm in digitaal geluid maar bij inmixen wel beter (geen duw pitch geluid) enige nadeel is merk ik dat als je de master tempo gebruikt dat hij wat langer over doet..maw vaker corriegeren
en zonder master tempo niet! (krijg je wel die duw pitch geluid...) maar korter corriegeren.
Wat mij opvalt is dat de BPM gevoeliger wordt zonder MT

Wat is jullie ervaring hier mee?!

btw ben nu zwaar aan het trainen zonder master tempo..in de hoop dat het mij in beide gevallen voordelen leverd Thumbs Up
User edit by Day-One on 21-07-2006 @ 14:25:23 (1%)

What do you think about CDJ Master Tempo Use ??

Vote :   

dane86    posted on 21-07-2006 14:40
Waarom zou je zonder mastertempo willen draaien? Als ik vragen mag
djmamo    posted on 21-07-2006 14:44
dat vraag ik me ook af waarom zou je zonder master tempo draaien.?

het klopt wel wat je zegt en dat is mijn ervaring
www.moonentertainment.nl
Day-One    posted on 21-07-2006 14:46
Poster: dane86
Waarom zou je zonder mastertempo willen draaien? Als ik vragen mag

De vraag is Wat is jullie ervaring hier mee?!

Nergens in mijn post geef ik aan dat ik zonder master tempo wil draaien.
Lukaz    posted on 21-07-2006 14:49
Mijn ervaring met MT is dat de klanken hetzelfde blijven als ik de pitch extreem verlaag of verhoogWinking my eye Verder heb ik wel meer gehoord dat hij later zou reageren als de MT aan staat maar daar heb ik zelf nooit echt problemen mee gehad.. eigenlijk is de MT voor mij alleen maar een voordeelHappy, laughing
dane86    posted on 21-07-2006 14:56
Poster: Day-One

De vraag is Wat is jullie ervaring hier mee?!

Nergens in mijn post geef ik aan dat ik zonder master tempo wil draaien.

CDJ's aan, MT aan. Daarna begin ik met draaien, ik heb het ook nooit echt geprobeerd om zonder MT te draaien. Alleen als ik een beetje aan het spelen ben dan zet ik hem weleens uit. Ik merk ook niks van tragere reactie, want ik ben het gewend.
Illusion    posted on 21-07-2006 15:21
tís een tijd geleden dat ik zonder MT heb gedraaid, het bevalt me goed, maar ik merk niet het verschil, dat je zonder MT met pitchen sneller gaat. Bij mijn cdj is het gelijk.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
robbert    posted on 21-07-2006 15:40
Bij kleine pitch veranderingen (tot +- 4 %) heb je MT eigenlijk ook niet echt nodig. Geen hond die dat hoort.
greup    posted on 21-07-2006 18:35
Of die master tempo wil draaien of niet zullen we bij deze maar even afsluiten.
Dat is verder niet tot betrekken op de vraag wat onze ervaring is met Master tempo.

Ik zelf werk alleen maar met mt. Ik merk daar geen nadelen van... en ook niet dat ik ineens meer zou moeten corrigeren. ( ik snap ook niet waarom dat zo zou zijn trouwens.....)

bij een normale mix liggen de bpm's  niet meer dan 4% uit elkaar.
Stephan_    posted on 21-07-2006 18:51
Wat Praat iedereen nou dat MT niet slomer is? Dat merk je toch gewoon duidelijk dat ie slomer corrigeert. Hij reageert pas iets van 0,5 seconden nadat jij je handen van dat jogwheel hebt gehaald. Sorry hoor, maar veel mensen hier willen kennelijk gewoon niet de waarheid onder ogen zien omdat ze denken dat hun gear geen kleine minpuntjes kan hebben ofzo.

Mod Edit:
Voortaan maar even NORMAAL posten.....
Mod edit by greup on 21-07-2006 18:55 (9%)
greup    posted on 21-07-2006 18:56
Poster: Stephan_
Wat Praat iedereen nou dat MT niet slomer is? Dat merk je toch gewoon duidelijk dat ie slomer corrigeert. Hij reageert pas iets van 0,5 seconden nadat jij je handen van dat jogwheel hebt gehaald. Sorry hoor, maar veel mensen hier willen kennelijk gewoon niet de waarheid onder ogen zien omdat ze denken dat hun gear geen kleine minpuntjes kan hebben ofzo.

Mod Edit:
Voortaan maar even NORMAAL posten.....

Ik draai altijd met master tempo aan, dus wellicht dat er wel iets verschil in zit.

Echter is dit verschil dan alles behalve storend, want ik kan zonder problemen en zonder al te veel corrigeren gewoon een mix maken.
W.i.M    posted on 21-07-2006 19:08
Ik heb even de bezem door dit topic gehaald want het ging totaal offtopic.

Dus alle overbodige posts zijn verwijderd en dan kunnen we nu weer verder met het onderwerp.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Winston    posted on 21-07-2006 19:10
MT bedoeld voor mixen zonder toon verschil bij extremere bpm verschillen. MT voor een bepaald effect en zonder ook weer een ander bepaald effect. Voor gewoon mixen maakt MT aan of uit dus helemaal niks uit.
Tic Toc
User edit by Winston on 21-07-2006 @ 19:10:53 (7%)
Stephan_    posted on 21-07-2006 19:40
Poster: Winston
MT bedoeld voor mixen zonder toon verschil bij extremere bpm verschillen. MT voor een bepaald effect en zonder ook weer een ander bepaald effect. Voor gewoon mixen maakt MT aan of uit dus helemaal niks uit.

Ligt er natuurlijk aan wat je extreme bpm verschillen noemt. Soms is het gewoon mooier om bij vocale plaatjes de toonhoogte van de vocals gelijk te houden. Andere keer is het juist weer beter om die vocals wel op te pitchen omdat ze dan soms beter klinken dan op 0.00% pitch. Kwestie van smaak en van welke plaatje gebruikt Winking my eye

Ontopic: Dat de BPM gevoeliger wordt bij MT komt misschien omdat de pitch accuracy afneemt bij MT. maar weet niet of dat klopt kan het zo ff niet 1,2,3 vinden.
Winston    posted on 22-07-2006 02:10
Wat wordt nu bedoeld met: "BPM wordt gevoeliger"?

Voor zover ik weet blijft de 'pitch accuracy' bij alle cd players altijd hetzelfde.

De BPM weergave kan beinvloed worden door MT, doordat MT ook om rekenkracht vraagt van de processor. Daardoor is er waarschijnlijk minder rekenkracht over voor de BPM meting.

Weet iemand de verschillen die optreden met en zonder geactiveerde MT op zowel CDJ-1000, die super veel rekenkracht heeft, en de overige CDJ's?

Tic Toc
Lead    posted on 22-07-2006 02:21
De Master Tempo wordt constant door ontwikkeld. Hoe nieuwer het toestel, hoe moderner de MT.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 7.006 days.
 Post CommentThat would be 233.5 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: 35 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 54.880
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.706.892