Probleem met Audacity
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 20-07-2006 09:31
Gisteren heb ik Audacity geinstaleerd, omdat ik graag mixes op wil nemen.
Maar nu heb ik een probleem met het geluid.

Het probleem is dat de balans in het geluid niet klopt, ik heb dus bijna geen singaal op links, maar alleen maar op rechts.
Op het mengpaneel aan de "bal" draaien heb ik al geprobeerd, maar dit haalt niks uit. Ook in het Audacity programma zelf heb ik al wat geprobeerd, maar dit werkte ook niet.

Wie kan mij helpen?

What do you think about Probleem met Audacity ??

Vote :   

the-melody    posted on 20-07-2006 09:33
staat je inkomend singnaal op stero? dit kun je doen door ctrl + p en dan wat wijzigen aan de intsellingenHappy, laughing
robbert    posted on 20-07-2006 09:39
Ja dit heb ik ingesteld.
the-melody    posted on 20-07-2006 09:42
zit je kabeltje in je pc goed? Dus van cinch naar stereo 3,5mm jack?
robbert    posted on 20-07-2006 09:48
Ja de kabels zitten er goed in. Het zou heel misschien kunnen zijn dat er iets mis is met de kabel, maar ik ga nog geen nieuwe kopen, ik wil eerst kijken of het niks anders is.
ArCee    posted on 11-03-2007 14:05
Soortgelijk probleem heb ik ook, maar mij is het tijdens het mixen dat 1 kanaal even weg valt of het hele signaal even stil ligt. Zou dat aan het type geluidskaart kunnen liggen misschien en zo ja, wat is een goede kaart om te gebruiken?? Voor alle duidelijkheid, ik neem op een P3 pc die niet op i net zit, alleen xp en audacity erop. Ook heeft de pc erg veel moeite met alles van wav naar mp3 zetten dus dat doe ik nu gewoon op deze pc. Op die p3 duurt het zowat 40 minuten om 2 uur wav naar mp3 te converteren, deze pc heeft 7 minuten nodig??
Collin    posted on 11-03-2007 14:52
Heb je het gedownload of gekocht ?

dat kan ook wel is lastig vallen
Camino    posted on 11-03-2007 16:05
Gekocht? Dat zou lastig zijn denk ik gezien dat Audacity freeware is Winking my eye

En als je niet met de instellingen van audacity hebt zitten knoeien, dan ligt het probleem oftewel bij de geluids-instellingen van je pc, je geluidkaart, of je kabel. Hoe is de kwaliteit van het zachte kanaal? Als dat tegenvalt dan durf ik te wedden dat het inderdaad de kabel is...
thomaz    posted on 11-03-2007 16:18
bij aboutdj.nl staat helemaal uitgelegd hoe je de instellingen voor het geluid moet zetten om goed geluid te hebben, misschien moet je daar is kijken... Kijk maar is:

http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/
sjefkuh    posted on 11-03-2007 16:25
Hier op djr staat ook een review.

Check

ArCee    posted on 11-03-2007 22:48
Mm, de kabel is 3 weken oud, nieuw dus. Heb niets aan de instelling van audacity gedaan maar zal de geluidsinstellingen van de pc eens checken, da's een goeie ja

This is an old Topic

No new postings for 6.774 days.
 Post CommentThat would be 225.8 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 28 Guests (244 Unknown)
Pages generated today : 97.449
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.749.461