UDC ontslaat medewerkers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 19-07-2006 21:36

Wie afgelopen weekend Dance Valley bezocht kon met eigen ogen zien dat dit was niet het succes waar organisator UDC op had gehoopt. Afgelopen dinsdag ontsloeg de directie van UDC de helft van het personeel.

Volgens directeur Brian Bout vormen teruglopende sponsorinkomsten en de tegenvallende ticketsales van de afgelopen anderhalf jaar een reden om de broekriem aan te halen. Een reorganisatie was onvermijdelijk en dit betekent dat tien van de twintig werknemers binnen een paar maanden het werk noodgedwongen zullen moeten neerleggen.Volgens Bout zaten de maatregelen er al langere tijd aan te komen en hebben deze niets te maken met de mindere aantallen bezoekers van Dance Valley dit jaar.

Volgens de officiële opgave van de Purmerendse festivalorganisator bezochten 12.000 bezoekers de vrijdageditie (ruimte voor 25.000) en 42.000 de zaterdagaflevering (capaciteit 60.000). Waar Dance Valley in voorgaande jaren in het eerste of tweede weekend van augustus werd gehouden, werd het evenement dit jaar naar 14 en 15 juli verschoven. De concurrentie die Dance Valley afgelopen weekend ondervond van de Love Parade, Extrema Outdoor en 5 Days off hebben ongetwijfeld bijgedragen aan de tegenvallende bezoekersaantallen.

Bout ontkent met klem dat er iets mis zou zijn met de financiële positie van UDC en benadrukt dat UDC een gezond bedrijf is dat zijn verplichtingen nakomt. Alle door UDC georganiseerde evenementen, waaronder Dance Valley, zullen blijven bestaan. Belangrijk is volgens Bout echter wel dat Dance Valley terug kan naar de oude, vertrouwde datum.

Lees meer op de site van Nieuwe Revu en op de site van 3voor12

Bron: Partyflock.nl

What do you think about UDC ontslaat medewerkers ??

Vote :   

dane86    posted on 19-07-2006 22:03
Tja, zeggen dat je een gezond bedrijf bent, maar wel de helft van je werknemers ontslaan. Overtuigend.

greup    posted on 19-07-2006 22:12
Tja, Dance valley was dit jaar raar gepland. Ook zal de regenbui van vorig jaar misschien nog wat bezoekers gekost hebben. Ik heb gehoord dat er dit jaar flink bezuinigd is op de mainstage van Dance valley. Ook dit kan gevolgen hebben voor volgend jaar...

Illusion    posted on 19-07-2006 23:39
hmm raar. K'vond het in iedergeval raar, want ik kreeg 2 dezelfde brieven van dancevalley. Ik had me aangemeld op hun site, en alle gebruikers kregen deze brief. Hierin zat een grote poster, van hoe dancevalley eruit moest gaan zien. Ik was uitgenodigd voor een picknick:p maar dan moest ik wel terugschrijven waarom ik vond dat ik zelf op die picknick zou moeten komen.

Soort van prijsvraag, maar dat vond ik raar, want ik kreeg hem op de donderdag voor het weekend dat dancevalley er was, dus ik moest dan wel heel snel terugschrijven (wat ik overigens niet heb gedaan).

Ik denk dat ze er meer van hadden verwacht, en het zou waarschijnlijk wel te maken hebben gehad met de datum, in verband met andere evenementen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 19-07-2006 23:40
Poster: dane86
Tja, zeggen dat je een gezond bedrijf bent, maar wel de helft van je werknemers ontslaan. Overtuigend.

Dit is inderdaad of: imago proberen te redden, niemand gelooft in bedrijven op de rand van de afgrond, of: het is echt zo, en ze ontslaan de mensen omdat ze willen krimpen...
greup    posted on 19-07-2006 23:43
Poster: Jorrit

Dit is inderdaad of: imago proberen te redden, niemand gelooft in bedrijven op de rand van de afgrond, of: het is echt zo, en ze ontslaan de mensen omdat ze willen krimpen...

Krimpen lijkt me niet het juiste woord. Ze willen gewoon met minder mensen de zelfde resultaten berijken. Personeel is duur!!

Daarbij kan het bijna niet anders dat het matige jaar van udc hierin doorslag gevend moet zijn geweest...
Jorrit    posted on 19-07-2006 23:44
De kritieken op UDC luiden bijna allemaal: Te groot, te snelle groei, te commercieel. Een goede onderneming luisterd naar de vraag, en gaat hier dus op in.... Wel krimpen dus, dezelfde resultaten zijn voor het publiek immers teleurstellend.
Mod edit by Jorrit on 19-07-2006 23:45 (52%)
greup    posted on 19-07-2006 23:47
had udc trouwens ook niet de winter editie van dancevalley....

Zoiets meen ik mij te herinneren. En voor zover ik me dan kan herinneren was dat geen groot succes.

Trouwens verwacht ik wel dat dance valley volgendjaar, mits goede data ect weer helemaal vol zit. Het is namelijk echt een TOP event.
LauW    posted on 20-07-2006 00:40
Hoop dat Dance Valley wel blijft bestaan, was gewoon supervet dit jaar
DonBasco    posted on 20-07-2006 10:45

In de beleggingswereld kijken ze hier toch anders tegenaan. Het ontslaan van een gedeelte van je werknemers kan ook duiden op een sterk management wat op tijd maatregelen neemt om het bedrijf gezond te houden.
Dat er bij UDG dingen anders moeten is niet zo verwonderlijk. Dance Valley bijvoorbeeld is al zo lang globaal hetzelfde dat je je kan afvragen hoe lang dat blijft werken. Het lijkt me ook niet makkelijk om steeds maar weer vernieuwend te zijn.
djmamo    posted on 20-07-2006 11:51

toch fijn dat er nog mensen zijn die verstand van organisaties hebben en plaatjes draaien.

je kan een gezond bedrijf hebben en toch mensen noodzakelijk moeten ontslaan.

wat ik uit de texst opmaak is dat ze gewoon een soort van te lui personeel hebben, dat maak ik op uit het minder worden van de sponsoring.
dat wil zeggen dat het personeel minder zijn best doet om grote sponsers binnen te krijgen, en dat is toch vrij belangrijk bij grote evenementen.

en dan vind ik het niet raar dat de helft van het personeel wordt ontslagen want ja als je niets doen moet je weg is overal zo hoor.
www.moonentertainment.nl
dane86    posted on 20-07-2006 20:11

Volgens directeur Brian Bout vormen teruglopende sponsorinkomsten en de tegenvallende ticketsales van de afgelopen anderhalf jaar een reden om de broekriem aan te halen. Een reorganisatie was onvermijdelijk en dit betekent dat tien van de twintig werknemers binnen een paar maanden het werk noodgedwongen zullen moeten neerleggen.Volgens Bout zaten de maatregelen er al langere tijd aan te komen en hebben deze niets te maken met de mindere aantallen bezoekers van Dance Valley dit jaar.

Het enige wat ik lees is dat ze de afgelopen anderhalf jaar tegenvallende sponsorinkomsten hadden en een enorm verlies gedraaid hebben op dance valley. Als je te weinig inkomsten hebt dan gaat het toch echt niet goed met je bedrijf. En het enige wat je dan kan doen is mensen ontslaan. Want, minder kosten met minder personeel. Dat die vent vervolgens zegt dat het prima gaat met het bedrijf is natuurlijk logisch. Als hij zegt dat het bedrijf op de rand van de afgrond staat, trekken investeerders zich natuurlijk meteen terug.  Je ontslaat toch niet de helft van je personeel omdat ze het ineens allemaal slecht doen. Dat doe je omdat je ze niet kan betalen.
User edit by dane86 on 20-07-2006 @ 20:12:18 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.989 days.
 Post CommentThat would be 233 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

401 Users online: 313 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 46.299
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.314.272