dj apparatuur voor een beginner
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

IbiziX    posted on 19-07-2006 20:37
weet iemand wat goeie dj apparatuur die ook goed meevalt in prijs

sites waar je die apparatuur kan kopen zijn ook welkom

ik ben namenlijk maar 14 jaar en ga nog niet gaan werken (logisch :p) dus heel veel eurotjes heb ik niet :p

momenteel heb ik al een heleboel hoofdtelefoons (maar er mag een betere komen)
en een zeer goeie pc! (Pentium D 3.00 Ghz :p <= moet niet worden verandert)
en een hercules dj control mp3
en alle dj programma's die ik goed vind :p

dus zijn alle tips welkom het is vooral voor het mixen maar ook voor het producen :p

What do you think about dj apparatuur voor een beginner ??

Vote :   

dancedimension    posted on 19-07-2006 20:40
tja, we kunne je wellicht ALLEMAAL helpen, sites MOGEN we je niet geven op het forum, lees de regeltjes maar door Winking my eye, en wat is nou precies je budget, wat voor de 1 weinig is kan de ander opvatte als een bak met geld, daarnaast moet je ook weten waarmee je wil gaan draaien, met draaitafels of cd-spelers?, met draaitafels draaien is uiteindelijk duurder i.v.m. het kopen van platen wat duurder is dan cd's.
the-melody    posted on 19-07-2006 20:44
1. Linken naar webshops is hier niet toegelaten dus je gaat niet veel(weinig) links zien
2. Ga naar een winkel en test materiaal uit
3. Producing is erg duur denk daar ff over na voordat je het vraagt

Succes!

ps: ga eens kijken naar jb systems, numark hebben goed spul voor niet al te veel geld...
vermeld ook aub een budget, zeg wat je wilt doen draaitafels of cd spelers en gebruik ff de searchWinking my eye
User edit by the-melody on 19-07-2006 @ 20:46:14 (32%)
tairip    posted on 19-07-2006 20:51
@ IbiziX

Om het hier ietswat overzichtelijk te houden is het misschien handig om voor dat je dingen gaat vragen, zelf eens gebruik te maken van de zoekfunctie!

Je zult dan ontdekken dat je niet de enige bent die goede apparatuur wil voor niet al te veel geld! In die posts staan veel bruikbare en onbruikbare tips, laat je grijze massa uitzoeken wat wel en wat niet handig is! Winking my eye Succes.

P.s deze post is niet negatief bedoelt maar alleen als TIP! Vraag gerust alleen denk eerst na!

Reactie op je post!

Merken die je redelijk tot serieus kan nemen qua prijs kwaliteit zijn o.a:
p.s. niet alle producten van hun zijn even leuk voor 't geld!

Numark
Denon
Akiyama (Acura)
Synq (Xtreme)
American Audio
Stanton
Reloop

IbiziX    posted on 19-07-2006 21:25
liefst cd spelers
linken mag in een pm :p (of is dat ook niet toegestaan? :s)
zo weinig mogelijk geld maar ook goeie kwaliteit gwn ZO WEINIG MOGELIJK!
hopelijk is dat duidelijk :p
Lead    posted on 19-07-2006 21:30
als links op het forum niet zijn toegestaan, denk je dat je ze dan wel per PM kan krijgen ?? Probeer de gedachte ACHTER een regeltje een te begrijpen Winking my eye

En motiveer je vragen wat uitvoeriger: Er zijn 1.000.000 links op het internet naar cd spelers... Probeer eerst te bepalen wat je precies zoekt (daar is deze site voor).
Let the BASS be louder
tairip    posted on 19-07-2006 21:30
Je moet er rekening mee houden dat goed en weinig geld vaak niet samen gaan!

Alle waar naar zijn geld!
IbiziX    posted on 19-07-2006 21:31
jullie dj's hebben ervaring dus jullie weten wat goeie cd spelers zijn
en ja er bestaan veel site's maar ze moeten leveren in belgie en ze moet goedkoop zijn en te vertrouwen zijn :p

the-melody    posted on 19-07-2006 21:35
ok om ff op jou in te gaan: goede cd spelers= 'pioneer cdj1000/800/200' Denon heb je ook... dus alsjeblieft maak ff niet meer van domme opmerkingen dank uWinking my eye

Normale modus: Ikzelf ben begonnen met de cd200 van jb systems doen wat ze moeten doen en zijn goed genoeg om te beginnen. En een winkel tjah: New line, Bax? Of gewoon een winkel in je buurt...
greup    posted on 19-07-2006 22:22
Poster: IbiziX
jullie dj's hebben ervaring dus jullie weten wat goeie cd spelers zijn
en ja er bestaan veel site's maar ze moeten leveren in belgie en ze moet goedkoop zijn en te vertrouwen zijn :p

met alle respect hoor, maar ik ben je werknemer niet!

Ga eerst zelf maar eens wat moeite doen. Dan kom je er snel genoeg achter wat redelijk is en wat niet.

Daarbij komt dat je vraag algemeen is dat we wel 10 000 antwoorden kunnen geven.

Hier schieten we dus niets mee op!
dancedimension    posted on 19-07-2006 22:29
WEINIG ZO WEINIG MOGELIJK, dan kom ik nie lager dan 0.01 euro, en ja daar heb je nix voor Winking my eye, wees duidelijk, als beginner is een leuk cd setje, 2x axis 4 van numark en 1x een mixer(American audio Q-D6, JB-systens MX-4 etc) de rest is erg low of weer te hoog denk ik gegrepen, nou dan nog een koptelefoon, ik neem aan dat je r 1 wil die over het algemeen wel een tijd meegaat dan is de Stanton 2000pro wellicht wat voor jou!, en nu het prijskaartje..nou de numark, ong. 260 euro per stuk dus dat x 2, is 520 euro, nu de mixer, laten we zegge ongeveer tot 150 euro, zitten wel al op 670, en dan de headphone, die heb je wel erders van 80 euro, dus 750 euro en dan heb je echt een HEEL netjes beginnerssetje, misgien heb je r wat aanThumbs Up
greetzzz

EDIT: je zou ook kunnen kijken naar de oem cd-spelers, ook leuke dingen voor een net prijsje, daarnaast heb je ook de dubbele cd speler, numark heeft een SUPER ding, de cdn-35, ik heb r ook enkele ervaring mee, alleen maar positief, voor het geld heb je eigelijk niet beter Winking my eye
User edit by dancedimension on 19-07-2006 @ 22:33:03 (37%)
Illusion    posted on 19-07-2006 23:32
misschien kun je kijken naar een paar skytecjes, ook oems, heb ik het ook op geleerd, nou jah beetje dan:p. Tec 2500.

@ the-melody. Cdj 100 is overigens ook een ideale speler om op te beginnen, alleen de prijs hiervan is nogal duur, nog steeds tegen de 400 euro

je kunt eens gaan kijken of je hem 2e hands kan krijgen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
the-melody    posted on 20-07-2006 07:02
Poster: Djillusion
misschien kun je kijken naar een paar skytecjes, ook oems, heb ik het ook op geleerd, nou jah beetje dan:p. Tec 2500.

@ the-melody. Cdj 100 is overigens ook een ideale speler om op te beginnen, alleen de prijs hiervan is nogal duur, nog steeds tegen de 400 euro

je kunt eens gaan kijken of je hem 2e hands kan krijgen.
  ik bedoelde ook maar dat ie wat duidelijker moest zijn... Maargoed de 100 is idd ook een goedeHappy, laughing zo zijn er nog vele die ik vergeten ben.
User edit by the-melody on 20-07-2006 @ 07:19:49 (1%)
soundcollector    posted on 20-07-2006 12:18
ik heb nog een omnitronic cm 740 staan, je kan men dj booth bekijken , ik doe deze op het einde van de zomer weg omdat ik een ecler nuo 5 wil aanschaffen, op het eind van de zomer heb ik dus geld van vakantie werk
features
Omnitronic CM740 EL DJ MixerSpannungsversorgung: 115/230 V AC, 50/60 Hz ~
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerGesamtanschlusswert: 18 W
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerEingänge: 3 Phono, 4 Line, 3 Aux, 2 Mikro
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerMindesteingangsspannung:
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerMikrofon: 3 mV RMS, 10 kOhm
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerPhono: 1,2 mV RMS, 47 kOhm
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerLine: 78 mV RMS, 10 kOhm
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerAusgangsspannung:
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerLine: 9 V RMS max.
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerKopfhörer: 0,5 V
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerAusgänge: 2 Master-Out, 1 Rec-Out, 1 Booth-Out über Cinch-Buchsen
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerMaster 1 Out: über 2 zusätzliche, symmetrische XLR-Einbaubuchsen
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerFrequenzgang:
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerMikrofon: 40 - 15 000 Hz, ± 0,5 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerPhono: 20 - 20 000 Hz, ± 1 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerLine: 20 - 20 000 Hz, ± 0,5 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerVerzerrung: < 0,01 %
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerGeräuschspannungsabstand:
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerMikrofon: > 80 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerPhono: > 78 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerLine: > 88 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerTalkover-Absenkung: -15 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerKlangregelung:
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerHöhen: 20 KHz -30 dB bis +15 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerMitten: 1,2 KHz -30 dB bis +15 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerBässe: 40 Hz -30 dB bis +15 dB
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerMaße (BxTxH): 482 x 241 x 92 mm
Omnitronic CM-740 EL DJ MixerGewicht: 4,8 kg

hij is een 19 inch mixer, perfect in staat ik heb er altijd plezier aan gehad en ik vond hem ook heel goed, faders kraken niet, je kan altijd eens komen kijken als je geintresseerd bent, ik heb er nu 1.5 jaar mee gedraait de nieuwprijs bedraagt 300 euro dus ik doe hem voor 200 weg st een pm als je geintresseerd bent

gr
User edit by soundcollector on 20-07-2006 @ 12:18:49 (1%)
Dj_Fantasy    posted on 20-07-2006 12:35
wat voor cd-speler wil je hebben?? enkel of dubbel?? en op je mengpaneel hoeveel kanalen?? wil je effecten of niet?? en ik vraag net zoals de rest... WAT IS JE BUDGET?? wij kunnen jouw niet aanraden als wij niet weten tussen de hoeveel euro's je wilt zitten voor alles of per apparaat...
dj2dj.nl
IbiziX    posted on 20-07-2006 13:26
ok :p

2 kanaal mixer met effecten, 2 enkele cd spelers, en headphone (word stanton dj pro 200 :d)

maakt niet uit hoeveel het kost maar ik wil goed waar voor mijn geld

met zo weinig mogelijk bedoel ik als er een goeie cd speler bestaat van 300 euro ga ik geen cd speler kopen van 500 euro als dat niet nodig is :p

en ik heb al eens zitten zoeken en dit vind ik nog een toffe set:

cd speler : Stanton C.303

hoofdtelefoon: Stanton DJ Pro 2000

mengpaneel: Numark DXM-06

ben nu nog aan het zoeken naar een versterker want mijn ene kanaal van de ene versterker heeft geen bas door en met mijn andere versterker is het probleem dat soms het linker kanaal eens uitvalt en soms het rechterkanaal :s (ouderdom :p)

voor een versterker wil ik niet zoveel neertellen want het is gwn voor op mijn kleine kamertje
je hebt versterkers rond de 100 euro maar ik wil een goedkopere want mijn versterker moet geen 120 watt geven voor in mijn kleine kamertje :p
ik weet niet ofdat dat bestaat want ik vind nooit geen :p
Winston    posted on 22-07-2006 02:23
Je set vindt ik super voor een beginner. Gewoon doen!
Ik hou nu van de Stanton table tops, gebruiksvriendelijk en kwaliteit. Zelf heb ik ook een Numark mixer. Geen probleem vergeleken met het geld.

Tenzij je super luid wilt in je kleine kamer zou ik niet kiezen voor een versterker - speaker combinatie. En als je luid wilt is je budget voor een versterker - speaker combinatie dus niet voldoende. Gewone goede versterkers van 100 W bestaan daarom inderdaad nauwelijks. Meestal ben je dan aangewezen op receivers.

Kies misschien bv. voor een PC speakersystem van een beetje behoorlijk kaliber die je vlakbij de oren plaatst of zo. Ook home stereo's met ruime vermogens zijn een oplossing voor kleine kamers als je geen groot budget hebt. Of actieve (studio) monitors.
Tic Toc
User edit by Winston on 23-07-2006 @ 01:06:00 (4%)
DizZorder    posted on 22-07-2006 21:08
googlen Confused

nieuw werkwoord :p
ik google
hij googled
wij googlen
DNR    posted on 22-07-2006 21:29
dat lijkt me een super geschikte beginners set
Day-One    posted on 28-07-2006 01:53
zou ik ook voor gaan denk ik Thumbs Up by the time dat je 18 jaar bent staat er vast een paar CDJ-1000 mk5 <--(ik denk vooruit) Happy, laughing
cd speler : Stanton C.303
mengpaneel: Numark DXM-06
Winston    posted on 28-07-2006 03:24
Dat lijkt me snel. In 4 jaren 2 nieuwe versies terwijl de derde versie net uit is. Maar als IbiziX normaal mee omgaat overleefd zo een set met gemak tot zijn 18e.

De DXM-06 heeft efx, dus in principe raak je niet snel op de set
C.303 - DXM-06 - C.303 uitgekeken als je pas begint.

Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.984 days.
 Post CommentThat would be 232.8 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 115 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 1.067
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.694.458