Welke hard/software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Insanex    posted on 18-07-2006 20:47
Ik maak muziek met Reason 3.0 zonder ook maar enige randapparatuur. Omdat ik niet op een bepaald niveau wil blijven steken wil ik es kijken wat er nog meer is.

Kan iemand me bijvoorbeeld es wat over VST(i) vertellen en dat soort spul? Wat kan je dr mee, wat heb je dr voor nodig etc.

En wat de hardware betreft: Is het handig om es een fatsoenlijke geluidskaart aan te schaffen? Ik hoor dat je voor bijvoorbeeld Cubase een ASIO geluidskaart nodig hebt. Wat houdt dit precies in en wat zijn de voordelen dr van?

Kortom: geef me es wat tips om verder te kijken

What do you think about Welke hard/software ??

Vote :   

Blast    posted on 19-07-2006 20:36
als je iets van een midi keyboard wilt aanschaffen en dat aansluit op je pc heb je geloof ik een gamepoort nodig en die zit op iedere geluidskaart.
Patrick2005    posted on 19-07-2006 21:00
Poster: Blast
als je iets van een midi keyboard wilt aanschaffen en dat aansluit op je pc heb je geloof ik een gamepoort nodig en die zit op iedere geluidskaart.

tegenwoordig ook al op usb hoorWinking my eye
tairip    posted on 19-07-2006 21:06
Wat je denk ik in elk geval nodig hebt is een Midikeyboard.
Een beetje keyboard is al te koop vanaf een 100.-.
Koop wel een keyboard met zowel een pitch als een bend wheel, dit is zeer handig en kost je niets meer.

Reason kan niet met andere programma's samen werken en/of plugins draaien! Dat is een nadeeltje aan Reason.

Check even deze uitleg uit Wikipedia! KLIK het gaat over de Virtual Studio Technology.
VST zijn plugins die een apparaat nabootsen.
P.s. als je echt verder wil moet je denk ik overstappen op Steinburgs CUBASE SX o.i.d.

Succes met uitzoeken!
BillyArd    posted on 20-07-2006 09:09
quote tairip:Reason kan niet met andere programma's samen werken en/of plugins draaien! Dat is een nadeeltje aan Reason.

Billy :enigszins is het waar wat tairip zegt, echter is reason wel een rewire client.
Cubase, sonar ,logic etc etc zijn rewire hosts.
met rewire laat je bijvoorbeeld cubase en reason perfect synchroon lopen.
reason verschijnt dan als track in de pro sequencer.
je kan dus even goed als je wil de drummachine van reason gebruiken binnen een pro sequencer platform.
Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.991 days.
 Post CommentThat would be 233 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

215 Users online: 83 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 156.947
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.675.862