Muis probleem (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 18-07-2006 00:46
Mijn muis stop er iedere keer mee en doet dan helemaal niets meer, niet meer bewegenen en clicken heeft ook geen zin meer.

Totdat ik de usbstekker van de muis even lostrek en er weer in doe, dan reageert de muis meteen weer tot de volgende 5 minuten.

Is er hier een techneut die weet wat het probleem kan zijn ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

What do you think about Muis probleem ??

Vote :   

DNR    posted on 18-07-2006 11:02
heb je een optische muis, laser muis of een gewone muis met balletje.

waarschijnlijk moet je de software van de muis installeren maar als je dat al gedaan hebt of als het niet werkt kun je een andere usb poort proberen. als het dan nog niet goed werkt kun je er een overloopstekkertje tussenzetten van usb naar ps2 zodat de muis op de gewone daarvoor bestemde poort is aangesloten. en als niet van dit werkt is waarschijnlijk je muis niet hellemaal topie meer.

k hoop dat je er wat aan hebt
the-melody    posted on 18-07-2006 11:03
Is het draadloos? Zoja dan kan het daaraan liggen dat je otvanger te ver ligt van je muis. ls er sofware bijzit, probeer die dans eens opnieuw te instaleren, misschien dat het dan over is.
W.i.M    posted on 18-07-2006 11:54
De muis is niet draadloos... Hij heeft ook altijd gewerkt, maar begint nu ineens kuren te krijgen.

Ik heb de muis al in alle usb poorten gehad en overal hetzelfde probleem.
Jorrit    posted on 18-07-2006 11:56
en een nieuwe muis is geen optie? (ik heb al een jaar of 2 een logitec optisch geval met draadje van 20 euro, nooit problemen...)
Lead    posted on 18-07-2006 11:59
Heb je toevallig zitten gamen met de muis Winking my eye Confused
Let the BASS be louder
Greenfielt    posted on 18-07-2006 12:08
Poster: W.i.M
De muis is niet draadloos... Hij heeft ook altijd gewerkt, maar begint nu ineens kuren te krijgen.

Ik heb de muis al in alle usb poorten gehad en overal hetzelfde probleem.

Ik weet niet of je drivers daarvoor gebruikt (ik namelijk niet voor die van mij) maar als je drivers gebruikt kijk even of er updates zijn voor de muis. Anders zou ik doen wat Jorrit zegt, koop een simpel muisje voor 20 euro en klaar is kees.
DNR    posted on 18-07-2006 13:59
dan kun je ook voor 25 euro een predator gamemuis van trust halen. soms heeft ie wat kuren maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de software nog moet instaleren.
W.i.M    posted on 18-07-2006 14:07
Poster: Lead
Heb je toevallig zitten gamen met de muis Winking my eye Confused

Met je muis moet je toch gewoon kunnen gamen

En ik heb voor deze muis geen drivers geinstalleerd, dat hoeft ook niet.

Ik kan nu weer probleemloos muizen voor een uur zonder dat hij vastloopt.
Maarja, tot wanneer en krijgt hij weer kuren.
DNR    posted on 18-07-2006 14:12
http://www.trust.com/_images/products/300/14463.jpg

dit is dus de predator muis van trust. dit is een goede
optie als je een game muis wilt hebben. voor 25 euro.
je kan wisselen tussen 800 en 1600 dpi, hij ligt super in
de hand. ik heb alleen soms dat de muis uit zichzelf naar
bijvoorbeeld links beweegt maar dat moet volgenmij te
verhelpen zijn door de software te instaleren. dus als
je een nieuwe muis moet hebben kun je ff naar deze kijken.
ik vind het een top ding
Jorrit    posted on 18-07-2006 14:31
Dat naar links bewegen is toch een kwestie van kalibreren, of is dat nu al ouderwets?
Maar ik geloof dat Wim nogal vasthoudend is aan z'n eigen muis? Winking my eye
W.i.M    posted on 18-07-2006 14:37
Poster: Jorrit
...
Maar ik geloof dat Wim nogal vasthoudend is aan z'n eigen muis? Winking my eye

Nou, ik heb nu een goedkope laptop muis van asus waar ik momenteel even mee muist, want ik heb hier ook nog een logitech G5 muis liggen die nog sneller kapot gaat dan een hema muis. Die wilde 'opeens' helemaal niets meer doen en heb ik een nieuwe G5 gekregen die na enkele weken al geen zin meer had om nog langer mee te werken.

die G5 ga ik wel weer laten maken alleen begint m'n asus muis nu ook al problemen te vertonen. Ik zou haast gaan denken dat het aan mij moet liggen
Mod edit by W.i.M on 18-07-2006 14:37 (4%)
DNR    posted on 18-07-2006 14:38
maar heb je al geprobeerd met ps2 aansluiting. dat is gewoon een verloopstukje ertussen en dan in de aansluiting die speciaal bestemd is voor muisen.
W.i.M    posted on 18-07-2006 14:39
Poster: DNR
maar heb je al geprobeerd met ps2 aansluiting. dat is gewoon een verloopstukje ertussen en dan in de aansluiting die speciaal bestemd is voor muisen.

Nope, dat zal ik zo eens gaan mijn proberen als ik nog een verloopstekkertje kan vinden.
DNR    posted on 18-07-2006 14:41
en anders heb je dat volgenmij voor een paar euro bij een computer winkel.
Illusion    posted on 18-07-2006 14:42
  • okej... ik doe een ict opleiding en zit nu in jaar 2 van MBO en opleiding Medewerker Beheer ICT.

Er zijn kunnen verschillende oorzaken zijn, want ik weet niet precies wat voor muis je hebt.

Als je een lasermuis hebt, kan het voorkomen dat
  •  of je laser reflecteerd niet meer goed op het spiegeltje die in de muis zit,
  • of je hebt een helderder oppervlak nodig.
    Daarmee bedoel ik dat als je een muismat hebt die nogal donker van kleur is, of die veel verschillende kleuren heeft.

Je kunt dan proberen om je muis op een a4tje te leggen en kijken of ie het dan doet.
  • een andere mogelijk heid kan zijn dat je usb poort niet goed is, probeer hem eens op een andere usb poort.
  • Als je een gewone muis hebt met balletje, moet je ff kijken of deze van binnen vies is.
  • Als je gewone muis nou niks doet, zou ik zeggen, neem een andere muis:p

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-07-2006 @ 14:43:17 (1%)
W.i.M    posted on 18-07-2006 14:59
Ik heb nu een asus optische laptop muis op m'n pc. Ik heb er sinds vanmorgen geen last meer van. Maar gisteravond en vanmorgen vroeg was het weer iedere 5 minuten raak.

Hij begint dan te haperen en je ziet de muis minder reageren en na enkele seconden staat de muispointer stil en die krijg je niet meer in beweging. Dan haal ik de muis uit de usb poort en doe hem in een willekeurige (of dezelfde) usbpoort en dan werkt hij weer feilloos tot de volgende 5 minuten om zijn.

Als hij stil staat dan werkt de muis ook niet op papier, muismat, tafel. Ik zat zelf ook even te denken aan een kapotte usb poort, maar toch niet allemaal ?
of misschien iets met het moederbord ?

Het zou dus denk ik in de muis moeten zitten. Ik zou het met een andere werkende muis even moeten testen maar die heb ik even niet in huis.
Mod edit by W.i.M on 18-07-2006 14:59 (1%)
Illusion    posted on 18-07-2006 15:05
Op wat voor pc gebruik je je muis nu?

Het kan zijn dat als je een oude windows hebt, dat deze muis niet helemaal compitabel is met deze pc.

of deze pc herkend de muis niet helemaal goed. waar door hij slechts enkele signalen doorgeeft en daarna niet.
W.i.M    posted on 18-07-2006 15:19
Ik heb hier een AMD3200+ met moederbord is asus a8v zo even uit m'n hoofd.

De muis heb ik nu al een tijdje in gebruik tot de problemen kwamen een paar dagen geleden.
Illusion    posted on 18-07-2006 16:47
hmmm dit is een lastige situatie:p k'zou het zo ff echt niet weten, k'zou ff op internet voor zulke fouten kijken, als ik het weet, laat ik het je horen:p
Verjicke    posted on 19-07-2006 21:57
mss moet je ze eens uitkuisen(je muis opendoen en mooi alle zwarte restjes wegschrapen)kan zijn dat het dat is
the-melody    posted on 19-07-2006 21:58
en dan iets verkeert raken en zit je zonder muis en de winkels dicht
Illusion    posted on 19-07-2006 23:34
Een muis is niet ingewikkeld van binnen, dus dat kan je gerust doen.. weinig kans op schade:D k'heb vandaag nog een muis opengehaald, en die zat echt helemaal vies vol, egt bijna gewoon klonten:p
Jorrit    posted on 19-07-2006 23:38
hoeveel kan er nou kapot gaan aan een muis? Het is een ideaal product om je frustratie op je uiten Winking my eye Zeker optische dingen met draad, geen balletje, geen batterijen! :D
W.i.M    posted on 20-07-2006 00:33
Poster: Jorrit
hoeveel kan er nou kapot gaan aan een muis? Het is een ideaal product om je frustratie op je uiten Winking my eye Zeker optische dingen met draad, geen balletje, geen batterijen! :D

Blijkbaar kan er toch een hoop kapot gaan,zeker die optische dingen met draad.
Dirkvh    posted on 20-07-2006 13:29
Voor een tientje heb je al een nieuwe muis, ik zou gewoon meteen een nieuwe gaan halen:p

217 Users online: 41 Guests (176 Unknown)
Pages generated today : 63.168
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.715.180