Techo Underground
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lukaz    posted on 17-07-2006 22:56
Ik ga straks mn 2e Oem kopen en als die er is wil ik me een beetje gaan richten op Techno/Minimal/Progressive en alles wat er aan vast zit..
Maar aangezien met name Techno en Minimal de Underground Stylen zijn (ik ben een beetje anti commercieel)  wil ik echt vette platen:P Bij mijn stekkie (Jongens v Hemmes, Groningen) hebben ze niet alle platen, weten jullie ergens in Nederland de plek om ze te kopen/vinden, bijvoorbeeld in Amsterdam of dichter bij huis (Groningen en omstreken)

Alvast Bedankt! :D

User edit by Lukaz on 17-07-2006 @ 22:57:57 (10%)

What do you think about Techo Underground ??

Vote :   
BillyArd    posted on 18-07-2006 09:10
4 djs only heeft veel mooie techno, en natuurlijk outland records in amsterdam.
User edit by BillyArd on 18-07-2006 @ 09:10:19 (1%)
jerzz    posted on 18-07-2006 09:24
lol je bent anti commercieel maar doet wel mee aan de mnml/techno hype :D Nah er zijn genoeg webshops waar je je platen kan bestellen Winking my eye suc6!
BillyArd    posted on 18-07-2006 10:09
Minimal is wel een redelijk vervelende hype aan het worden inderdaad.
Zitten hele mooie platen tussen , maar mensen die dat 2 uur aan elkaar mixen behoren toch wel tot de meest slaapverwekkende dj`s op aarde .
Ik noem een villalobos die zooooooo sloom draait(mede omdat die gast geheel de weg kwijt is van de cocaine,.....zo jammer die trend,...)
Klonic    posted on 18-07-2006 11:49
De Hype zijn een aantal nummers (zoals Joris Voorn, Loco Dice, Dominik Eulberg, Paul Woolford). Dat gaat zoals bij elke stijl vervelen. Ik hoor nooit nummers van Level 77 in een discotheek of festival.

Daarnaast doet hij misschien niet mee aan de hype maar is gewoon echt zijn ding. Mij intresseerd het me niet of het commercieel (voor het geld) is of niet zolang het maar goed is, nu is het probleem met commerciele tracks dat ze idd gaan vervelen omdat men ze zoveel draait.

Ikzelf hield van techno/minimal/electro voor de hype en wanneer de djs weer allemaal hun eigen kant op gaan zal ik daarbij blijven.

@ Luka_Z ga anders naar www.mnml.nl ik zoek zelf veel op beatport (vergis je niet in hun collectie) bij netlabels en de lokale platen/cdboeren in Rotterdam.

***EDIT***
Je hebt het trouwens over een OEM tt toch? Want dan heb je niets aan beatport, netlabels en cd boeren
User edit by Klonic on 18-07-2006 @ 11:50:15 (14%)
Lukaz    posted on 18-07-2006 13:38
Poster: jerzz
lol je bent anti commercieel maar doet wel mee aan de mnml/techno hype :D Nah er zijn genoeg webshops waar je je platen kan bestellen Winking my eye suc6!

Webshops daar kan iedereen ze bestellen zegmaar.. Ik zoek shops waar alleen dj's platen kopen die ze speciaal kopen voor hun genre.. (met een witte label bijv.) Die niet zo makkelijk te vinden zijn anders kan ik ze ook wel vindenWinking my eye

@Klonic: Ja zeker, Draaitafels Happy, laughing

verder doe ik niet mee aan de Hype, ik zal nooit zuiver Minimal draaien, er komt heel gemakkelijk een Electro of House plaatje tussen, die mix van stylen dat is echt mn ding dus wees maar niet bang dat ik een meeloper ben, dat ben ik nog nooit geweest en zal ook niet zo worden Happy, laughing
User edit by Lukaz on 09-12-2006 @ 16:02:00 (72%)
MauriceForge    posted on 18-07-2006 16:56
ja, maar die winkels die jij zoekt wil iedereen wil vinden, en die zijn er bijna niet, voor de echte apartere plaatjes kan je beter naar duitsland, kompakt store of hardwaxx en zo zijn er nog wel een paar, je moet gewoon zorgen dat je er in nederland snel bij ben, en niet alleen op bekende namen en labels afgaan.
1 tip: je hebt veel buitenlandse (duitse engelse etc ) sites waar je heel veel kan luisteren...en dan kan je ze in nederland bestellen, en aangezien ze in duitsland en engeland veel eerder krijgen ben je als je ze al bestelt meestal wel 1 van de lucky ones. en 2 billy ard : minimal moet kletteren, en iemand die dat 2 uur draait is niet perse slaapverwekkend, heb je wel is een marathon set van vath of hawtin of luciano gehoord? das toch nie zo slaapverwekkend als jij suggerreert, eerder knap en kundig dat ze het zo lang spannend houden!  en villa, tsja die is soms een beetje de weg kwijt....maar kan ook heel erg vet zijn! en minimal een hype, het is er al zo lang als dat er techno is, het is ook gewoon techno waar mensen weer een apart naampje aan hebben gegeven. helaas zo gaat het altijd. het krijgt nu alleen de waardering!
BillyArd    posted on 18-07-2006 17:05
 2 forge: ja klopt idd helemaal .
Maar het wordt nu wel een beetje overgeproduceerd allemaal.
en hawtin kan mij echt niet meer bekoren!, evenals villalobos
vond hawtin vroeger beter !

begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook een hoop minimal , maar t is net hoe je het brengt idd !,het is er inderdaad al eeuwen
Maar nu lijkt het alsof je ineens je gehel kist met minimal moet vullen en dat doen dan ook veel mensen en dat vind ik redelijk saai !
2 uur lang (NEO)minimal is voor mij echt too much.
Maar ik geloof dat we elkaar wel begrijpen !
Happy, laughing

BillyArd    posted on 18-07-2006 17:06
quote Maurice:helaas zo gaat het altijd. het krijgt nu alleen de waardering!

Billy:volgens mij is het daarom ook op het moment een hype , omdat de massa het heeft ontdekt!
Happy, laughing
gethigh    posted on 18-07-2006 17:56
als je meer tech-house/progressive gaat zit je wel redelijk in underground muziek
bepaalde soorten van techno ook nog, maar minimal is wel een redelijke hype opt moment

mss enkele plaatjes waar je kan naar uitkijken

mark shimmon vs 3rd degree - dark feeling (andy moor remix)
shaker - spangled
no religion - tongueride (dj pow-low guitar remix)
escape - escape
d. Ramirez - bounce your dj
lexicon avenue - from dusk till dawn (sander kleinenberg remix)
sidekick - respond
elisa - come speak to me

en nog veel meer, als je nog wat namen wil hebben stuur je maar een pm
ik verkoop ook nog een paar plaatjes, progressive

Mika    posted on 18-07-2006 21:59
WWW.DECKS.DE , bestellen met creditcard, plaatjes binnen 3 dagen in huis. Hebben ze ook nu en dan leuke whitelabels en promo's.. Misschien niet helemaal wat je zoekt maar wel een aanradertje...
gethigh    posted on 18-07-2006 23:35
www.rare-records.nl  ook een goede winkel voor progressive, underground techno, deep/tech house, tribal en al die stijlen, je kan er wel geen plaatjes voorbeluisteren

hebben winkel in eindhoven en budel
User edit by gethigh on 18-07-2006 @ 23:36:32 (21%)
Klonic    posted on 19-07-2006 13:33
Shifting Gears in Rotterdam, Veel platen die je daar vind vind je in iedergeval niet in de Freerecord shop of Music Store. Shifting Gears heeft geen website (het is trouwens een stichting, het gaat dus 100% om de liefde voor muziek!). Het adress: Shifting Gears Van Spykstraat 145 B 3014 VJ Rotterdam De van Spykstraat is een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg
jerzz    posted on 19-07-2006 17:25
Voor underground check http://www.myspace.com/jerzz  Heb er net ramm opgezet.. dikke underground beukert (geen mnml :D )
MrPecho    posted on 19-07-2006 19:52
E-vinyls.be is een nette site voor elektro en techno en minimal hadden ze ook dacht ik.
En ze hebben goede service. Alleen in Nederland weet ik het niet.

In België wordt techno mss ook gehypt maar tegenover Jump is het niets.
Ik hoop dan ook ten zeerste dat het niet zover komt als met jump in België.
Lukaz    posted on 25-07-2006 12:53
K dank je jongens!

ik heb zelf ook wat platenzaken in duitsland gevonden op het gebied van Techno:

scratch records

zossener str. 31

raw records
zossener str. 20

space hall
zossener str. 33

Flashpoint
Schivelbeiner Str. 47

hardwax
paul-lincke-ufer 44a

drehmoment
lychener str. 23

on/off
boxhagenerstr.
112

rotation
weinbergsweg 3

tonhalle
kastanienallee 96

dns
alte schönhauser str. 39/40

pinky records
rheinstr. 52

boteca
kopernikusstr. 8

freizeitglauben
petersburger str. 81

neurotitan
rosenthaler str. 39

dense
danziger str. 28

angry plastic
liberda str. 10

freak out
rykestr.
23

rave age
mainzer str. 5

heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of ik hier de platen ook kan beluisteren? Ik ben nl vanplan om na de zomervakantie regelmatig naar Berlijn te gaan om platen te kopenHappy, laughing

gethigh    posted on 25-07-2006 13:34
ga eerst gewoon eens wat winkels in nederland af, hebben ze daar niks is dat jammer
maar bij rare-records en shifting gears zullen ze wel wat hebben, je moet gewoon ff aan de verkoper wat advies vragen en of ie wat plaatjes voor je wil uitzoeken

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

256 Users online: 43 Guests (213 Unknown)
Pages generated today : 61.222
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.713.234