Review UREI DJ 1601E
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrPecho    posted on 17-07-2006 21:15
Urei 1601E

Opbouw

De Urei DJ 1601 is een 2 kanaals battle mixer die in het begin nogal wat druk overkomt maar na verloop van tijd heb je alles door en loopt het retevlot.
De eq staat niet vlak boven de kanaal. maar iets verschoven naar links of rechts(naargelang het kanaal).
Je hebt ook duidelijk VU meters voor elk kanaal(mono) en ook voor het master signaal heb je  VU meters(stereo).
En als je dan toch slecht bezig bent, dan geeft de mixer met een LED aan dat je je signaal laat clippen.
Rechtsboven de send/return waar ik niets over kan zeggen.
Linksboven heb je de sectie voor microfoon e.d.
Linksonder heb je de effecten sectie die ik later ga bespreken.

Klank

Deze mixer is ontworpen door soundcraft en deze staan bekend voor een redelijk goede geluidskwaliteit. Dat merk je dan ook bij deze Mixer. Ik raad wel aan de XLR aansluitingen te gebruiken voor de uitgang.
Je hebt ook een High pass filter, die als je de knop indrukt, alles onder de 80 Hz wegfiltert, zeer handig als je last hebt van rondzingen van je tt's

EQ

Deze is loopzuiver.
Als je alles dichtdraait dan hoor je niks, maar dan ook niks.

Faders

Deze zijn vederlicht.Ondanks dit valt met deze mixer ook gewoon techno te mixen en dergelijke.
Ik heb me ook laten vertellen dat de faders van penny&gilles fabricaat zijn.
De Faders kunnen ook al tegen wat vocht(ik spreek uit ervaring)

Effecten

Deze zijn goed en valt niet veel op aan te merken, flanger blijft flanger enzovoort.
Maar uniek aan de effectensectie is dat je verschillende effecten kan combineren zodat je extra creatief kan zijn.
Je kan ook verschillende parameters instellen met 2 draaiknoppen.

Aansluitingen

Deze mixer heeft 4 XLR uitgangen. 2 voor Master en 2 voor de Monitors.
En hetzelfde met tulpstekkers.
Je kan er 2 tt's en 3 cd players en 3 microfoons tegelijkertijd aansluiten.
voor mij is dat voldoende. maar een 3de kanaaltje had leuk geweest.

Pluspunten

-effecten
-Klank
-HPF
-Road proof

Minpunten

-"maar" 2 kanaaltjes
-Geen powerswitch

Ik gebruik deze mixer voor het mixen van Techno  in bijna al zijn vormen en dat lukt me prima.
Deze mixer is wel ideaal voor Drum 'n Bass .
Hetgeen waarmee ik net ga beginnen.

Mod edit by greup on 17-07-2006 21:59 (8%)
[MOD Edit] topic titel aangepast

What do you think about Review UREI DJ 1601E ??

Vote :   

DNR    posted on 17-07-2006 21:21

hier ff een afbeelding van de mixer

<edit> Greup

Voor de overzichtelijkheid maar even jou plaatje verweiderd zodat daar geen verwarring over ontstaat
Mod edit by greup on 17-07-2006 21:52 (100%)
MrPecho    posted on 17-07-2006 21:30
Das de 1601S, degene met de sampler
Die ene waar ik het over heb.

DNR    posted on 17-07-2006 21:34
ach ja, ze zijn allebei mooi :P
MrPecho    posted on 08-08-2006 20:09

Even een fotootje van de mijne in actie:

Mod edit by Lead on 08-08-2006 20:18 (9%)
Jorrit    posted on 08-08-2006 21:05
nette review, zo zien we het graagWinking my eye

Winston    posted on 09-08-2006 00:43
Nice review. Ook een goeie foto. Bedoel je met vederlicht dat de line faders bijna even licht zijn als de cross fader?

Tic Toc
Camino    posted on 09-08-2006 08:53
Inderdaad een goede review, hier heb je wat aan Happy, laughing. Hoe is de curve-adjust van de crossfader? Werkt die naar behoren? Ik heb trouwens ook net op de website van de mixer gekeken en ik zag niks staan over de faders, dus ik neem aan dat ze niet van P&G zijn; meestal adverteren mixer producenten het wel als ze van faders van dat top-merk gebruiken. Hij ziet er trouwens ook erg vet uit die mixer, zeker op je eigen fotos!
MrPecho    posted on 13-08-2006 21:56
Poster: Winston
Nice review. Ook een goeie foto. Bedoel je met vederlicht dat de line faders bijna even licht zijn als de cross fader?

Idd, maar er valt zeer goed mee te mixe, ik heb ze zelf wel persoonlijk lichter mja.

@ DeafDJ, ze hebben me het gezegd in de winkel, maar ik ben het inbussleuteltje kwijt om de mixer open te draaien om het te chekken.

This is an old Topic

No new postings for 6.847 days.
 Post CommentThat would be 228.2 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 17 Guests (114 Unknown)
Pages generated today : 34.573
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.707.525