opnemen adobe audition 2.0
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Engage    posted on 15-07-2006 11:39
hey mannen, ik heb sinds gister mijn nieuwe computer binnen en ben dus gelijk even dingen gaan uitproberen met ook nieuwe software.. nu kwam ik al een heel eind door gewoon te kunnen opnemen!

maar nu heb ik een aantal vragen;

- de opname kwaliteit zal asociaal hoog staan waardoor een nummer (.wav file) van 6,5 minuten 130 mb groot is. dus dat wil ik iets kleiner hebben!

de volgende vraag heeft te maken met de bovenstaande:
- ik neem op in .wav maar wil hem gelijk als .mp3 opslaan, hoe doe je dat?

- als ik 1 opname wil maken moet je eerst een naam opgeven en in een map waarin je hem wilt hebben selecteren, nu heb je dat braaf gedaan.

maar dan maakt hij automatisch een map voor die ene opname + een rare adobe bestandje wara je niks aan heb.
ik moet dus aldoor de map en dat raar bestandtje verwijderen en de opname knippen en plakken in de map die je eigenlijk had gekozen waarneer dat moest.

hoe verander je die settings?

M.v.g.
Engage

What do you think about opnemen adobe audition 2.0 ??

Vote :   

DNR    posted on 15-07-2006 12:09
je kan een converter downloade, dit kun je zo vinden via google. maar je kan ook kiezen bij oplslaan in welk formaat je het wilt opslaan. wav. bestanden zijn altijd heel groot. er als je op opslaan als klikt een schermpje met daarop onderaan een balkje met een pijltje omlaag er op, een v vormig pijltje. daar klik je op en dan kun je kiezen in welk formaat je het wil.
Engage    posted on 15-07-2006 12:31
Poster: DNR
je kan een converter downloade, dit kun je zo vinden via google. maar je kan ook kiezen bij oplslaan in welk formaat je het wilt opslaan. wav. bestanden zijn altijd heel groot. er als je op opslaan als klikt een schermpje met daarop onderaan een balkje met een pijltje omlaag er op, een v vormig pijltje. daar klik je op en dan kun je kiezen in welk formaat je het wil.

heb je ervaring met adobe 2.0?

want ik zag wel iets van dat je kopieen kunt opslaan als mp3.. dus dat vond ik heel vaag, dan zou je 1 bestand van 130 mb(wave) hebben en 1 van 10 mb(mp3)
Lead    posted on 15-07-2006 16:30
Ik gebruik Audition 1.5, als ik in de Waveform View zit en op de Record knop druk krijg ik een pop-up waar ik de geluidskwaliteit mee kan instellen die gebruikt wordt voor de opname.

Ik kies altijd 44.1kHz Stereo 16-bits. Dit is dezelfde kwaliteit als je kunt opnemen op een audio CD. Een uur geluid in WAV neemt veel ruimte in beslag, 130 mb zou ik nog weinig vinden (een uur in MP3 is rond de 100Mb).

Als je het geluid hebt opgenomen kun je het opslaan (Save As) als MP3.
Let the BASS be louder
Engage    posted on 16-07-2006 18:30
het is gelukt om er een mp3 formaat bestand van te maken.. maar ik heb evengoed nog zo'een .ses bestandtje, en een map die hij automatisch aanmaakt   deze moet ik aldoor verwijderen.. bij elke opname.. dus ook nummer voor nummer.. hoe kun je dit veranderen?
Winston    posted on 17-07-2006 02:25
Ik ken meer programma's die dat grapje uithalen. Het heeft een zeker nut, maar wat precies weet ik niet. Volgens mij heeft het iets te maken met tagging en searching van het programma zelf.

Maar als je het niet wilt is er zover ik weet niks aan te doen dan wat je nu al doet.

Tic Toc
Lead    posted on 17-07-2006 08:20
Staat vast in de Help file hoe je dit weg kunt krijgen, of dat je eraan vast zit... Lijkt me eigenlijk geen probleem. Waarschijnlijk slaat hij daar de audio-grafiek oid in op.
Let the BASS be louder
Winston    posted on 17-07-2006 14:44
Bv. bij music match wordt het gebruikt voor de library. Dat is automatisch. En het is vast aan het programma. Waarschijnlijk hetzelfde bij Adobe.
Tic Toc
Kevinova    posted on 17-07-2006 16:45
De .ses word aangemaakt omdat het progamma eignelijk bedoelt word om muziek sessies aan elkaar en door mekaar te laten lopen waardoor je het ook als producing software kan zien. Alleen dat hij ene map aanmaakt is bij mij niet :S Ik record vaak via de Multitrack omdat ik dan de setjes al split bij het opnemen. EN kan ze daarna een voor een opslaan via de Edit.
Engage    posted on 17-07-2006 18:42
hmm, een beetje kut dus.. naja het is wel lekker al kan het opgelost worden.. maarja er zit blijkbaar niets anders op dan ze telkens te verwijderen..
Day-One    posted on 19-07-2006 20:35
audacity 1.3 BETA en werkt perfect Thumbs Up

This is an old Topic

No new postings for 6.992 days.
 Post CommentThat would be 233.1 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

234 Users online: 87 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 156.883
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.675.798