Dj Illusion - DJM 400 Review (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 14-07-2006 20:18
Review Pioneer DJM 400     
>>Functies en Kwaliteit<<

K'heb de pioneer DJM 400 langzamerhand nu helemaal onder de knie, en moet zeggen dat dit een ideale mixer is voor de gevorderde, proffessionele Dj.

Effecten

Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot, Roll, In-Loop Sampler.

Effecten werken goed, en zijn duidelijk hoorbaar door je muziek, de effectsterkte kan je veranderen met het Level/Depth. Leuke functies zijn ook de Roll & In-Loop Sampler. Hiermee kun je loops maken. Met de In-Loop Sampler, kun je loops maken met cue functies.

Allebei van deze effecten kun je met 1 klikje overswitchen naar een ander kanaal. Dus als je je effect/loop op kanaal 1 hebt, kun je hem direct overswitchen naar kanaal 2.

Equalizers

Werken perfect, en kan niet beter zeggen, dan dat ze gewoon goed zijn.

Faders

Lopen soepel, en gaan soepeler dan de DJM 800. De faders van de 800 voelen stevig en stroef aan.

De Faders, bij de DJM 400 met vergelijking naar de DJM 800, voelen soepel en losjes aan.

De Djm 800 is een echte clubmixer, en de Djm 400 zou je kunnen zien als een >Battlemixer<. Maar natuurlijk ook gewoon als 2 kanaals mixertje.

Aansluitingen

Maximaal 4, dus 4 cd spelers, of 4 tt's, of 2 cd spelers en 2 tt's. Je kan ze niet tegelijk gebruiken, omdat je je channels moet switchen.

BEOORDELING: 9,9

Deze mixer is natuurlijk supergoed, en kan haast niet beter voor een 2 channel. Maar er blijven altijd dingetjes waardoor een mixer niet perfect is.

- Het zou leuk zijn als er iets meer effecten opzaten. Deze effecten heb je langzamerhand goed door, en je wil iets meer. (Dan kan je natuurlijk ook nog een EFX kopen).

Meer info: DJM-400 topic.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mod edit by Jorrit on 14-07-2006 20:27 (6%)

What do you think about Dj Illusion - DJM 400 Review ??

Vote :   

Lead    posted on 28-08-2006 08:48
Tijd... tijd.... tijd....

Als ik daar eens iets meer van zou hebben :D

Maar waarom schrijft niet iedereen gewoon 1 review van zijn beste DJ tool ?? Dan kan iedereen schrijven, en komen er vanzelf meer reviews hier online Winking my eye
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 28-08-2006 12:28
Dat is een heel goed idee. K'kan de Reloop Rp 4000 m3d ook nog wel reviewen.
Jorrit    posted on 28-08-2006 18:37
Poster: _Ivan_
Nja ik moet zeggen er word hier niet echt ongelofelijk veel gereviewd door members buiten lead om dan heaHappy, laughing

Hoeveel reviews heb jij dan geschreven?

En wat lead hier in topics doet zijn eigenlijk geen reviews, een review is gebaseert op meningen...
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:32
Poster: Jorrit

Hoeveel reviews heb jij dan geschreven?

Geen... maar wat heeft dat hiermee te maken?:P
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 28-08-2006 20:41
Verbeter de wereld en begin bij jezelf ? Winking my eye
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:42
Poster: Jorrit
Verbeter de wereld en begin bij jezelf ? Winking my eye

IK trek alleen een conclusieWinking my eye ik vind het niet erg dat er weinig gereviewd word
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 28-08-2006 20:43
Maar ik wel, en ik zou het super vinden als er meer members zouden reviewen Winking my eye (ff een beetje het reviewen spammen he Winking my eye)
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:46
tjah ieder z'n mening maar ik moet zeggen. Als je een review wilt schrijven kost dit vaak behoorlijk wat tijd, en niet iedereen heeft zin en tijd om een review te schrijven. En als je reviewt wil je denk ik toch een behoorlijke tekst aanleveren.

Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 29-08-2006 13:31
Ik heb even een vraagje: gaan de eq's helemaal tot 0?
Day-One    posted on 04-09-2006 17:42
Poster: the-melody

Yup Thumbs Up dat klopt!
Illusion    posted on 04-09-2006 17:54
Poster: the-melody

Jazeker..:p helemaal tot : No Sound:p precies wat je nodig hebt om perfect te kunnen mixen
Winking my eye
MauriceForge    posted on 04-09-2006 18:47
als elke review zoveel discussies oplevert, what is dan de point? deze reviews hier op deze site zijn naar mijn mening niet profesionele reviews vanuit het technische aspect, maar meer van hoe de gebruiker van het desbetreffende produkt er over denkt, en over wat hij er van vindt.  
En naar mijn mening vind ik dat ook beter, want tis leuk om  specs te lezen enz, maar ik lees liever van mensen hoe het apparaat zich in de praktijk gedraagt, ondanks alle specs en technische dingen.
lrfist    posted on 07-09-2006 15:22
ik ben hem ook eens gaan checken in een winkel.

moet zeggen: heel tevreden over
maar ik had hem graag eens vergeleken met de vestax pmc-05 pro sl...

ze zijn beide dezelfde prijsklasse (499 en 430)

dus ga ik morgen na mijn examen een winkel zoeken waar ik die vestax eens uitgebreid kan testen
Day-One    posted on 10-09-2006 12:28
Poster: MauriceForge
deze reviews hier op deze site zijn naar mijn mening niet profesionele reviews vanuit het technische aspect, maar meer van hoe de gebruiker van het desbetreffende produkt er over denkt, en over wat hij er van vindt.  
En naar mijn mening vind ik dat ook beter, want tis leuk om  specs te lezen enz, maar ik lees liever van mensen hoe het apparaat zich in de praktijk gedraagt, ondanks alle specs en technische dingen.

In mijn optiek gaat het hier om gebruikers revieuw (wat je als eerste opvalt in de eerste instantie)technische aspect vind ik persoonlijk niet echt relevant.
de  gebruikers revieuw in mijn optiek is: wat is je ervaring met het product.
Opzicht goed uitgekauwd moet ik zeggen een hoop wat hier uitgelegd wordt is puur uit ervaring en bevindingen.

Mijn ervaring met dat ding is simpel... de EQ werk ik vaak mee (vooral bij het uitmixen) idiaal dat hij bij 0 stnd ook geen kick meer geeft aan geluid.  icm met echo, delay of phaser de BPM sinc is enorm super te noemen ook als dit dreigt mis te lopen kan je de tab gebruiken om dit weer recht te trekken...
2 uitgangen is ook erg ideaal eentje naar mijn versterker en de ander naar mijn Pc voor opname of live stream..

het is niet helemaal een battle mixer. de postitie dat de djm 400 moet invullen is tussen de djm 600 en djm 800 maar dan twee kanaals. (voordeel bij uitdraaien in clubs ed.....die hebben 9 van de 10 keer een djm 600 staan)
User edit by Day-One on 10-09-2006 @ 12:35:00 (1%)
MauriceForge    posted on 10-09-2006 12:46
dan bedoelen we toch hetzelfde? snap niet helemaal waarom je mij quote, want als je goed leest haal je eruit dat ik dus gebruikerservaring van hoe het apparaat werkt meer op prijs stel dan technische dingen..(alhoewel de specs wel belangrijk zijn, alleen die kan je overal op i-net vinden).

lrfist    posted on 10-09-2006 19:40
ik heb hem nu eens kunnen gebruiken.
gebruikservaring:
ik vind hem geweldig wel Happy, laughing
maar ik scratch ook veel en de on/off knop voor effecten staat eigelijk langs de verkeerde kant voor mij :P ik ben namelijk linkshandig en tijdens het scratchen moet ik dus een vrij verre afstand afleggen met mijn linkerhand van fader tot knopje. daarbij trek je tijdens het scratchen de schuif open om dan te tikken op het knopje... dus een lelijke scratch en het effect begint pas halverwege.

daar ga ik nog iets op moeten vinden Happy, laughing
DJ_Inspiration    posted on 10-09-2006 19:45
Is maar een kwestie van wennen denk ik Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.819 days.
 Post CommentThat would be 227.3 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

216 Users online: 18 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 35.561
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.708.513