Dj Illusion - DJM 400 Review (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 14-07-2006 20:18
Review Pioneer DJM 400     
>>Functies en Kwaliteit<<

K'heb de pioneer DJM 400 langzamerhand nu helemaal onder de knie, en moet zeggen dat dit een ideale mixer is voor de gevorderde, proffessionele Dj.

Effecten

Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot, Roll, In-Loop Sampler.

Effecten werken goed, en zijn duidelijk hoorbaar door je muziek, de effectsterkte kan je veranderen met het Level/Depth. Leuke functies zijn ook de Roll & In-Loop Sampler. Hiermee kun je loops maken. Met de In-Loop Sampler, kun je loops maken met cue functies.

Allebei van deze effecten kun je met 1 klikje overswitchen naar een ander kanaal. Dus als je je effect/loop op kanaal 1 hebt, kun je hem direct overswitchen naar kanaal 2.

Equalizers

Werken perfect, en kan niet beter zeggen, dan dat ze gewoon goed zijn.

Faders

Lopen soepel, en gaan soepeler dan de DJM 800. De faders van de 800 voelen stevig en stroef aan.

De Faders, bij de DJM 400 met vergelijking naar de DJM 800, voelen soepel en losjes aan.

De Djm 800 is een echte clubmixer, en de Djm 400 zou je kunnen zien als een >Battlemixer<. Maar natuurlijk ook gewoon als 2 kanaals mixertje.

Aansluitingen

Maximaal 4, dus 4 cd spelers, of 4 tt's, of 2 cd spelers en 2 tt's. Je kan ze niet tegelijk gebruiken, omdat je je channels moet switchen.

BEOORDELING: 9,9

Deze mixer is natuurlijk supergoed, en kan haast niet beter voor een 2 channel. Maar er blijven altijd dingetjes waardoor een mixer niet perfect is.

- Het zou leuk zijn als er iets meer effecten opzaten. Deze effecten heb je langzamerhand goed door, en je wil iets meer. (Dan kan je natuurlijk ook nog een EFX kopen).

Meer info: DJM-400 topic.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mod edit by Jorrit on 14-07-2006 20:27 (6%)

What do you think about Dj Illusion - DJM 400 Review ??

Vote :   

Illusion    posted on 14-07-2006 20:21
trouwens revieuw is - u dus review

Mod edit by greup on 14-07-2006 20:43 (60%)
[MOD Edit] topic titel aangepast
Jorrit    posted on 14-07-2006 20:26
Ja lekker greup, ben ik met de lay-out bezig, ga jij een edit in de titel doen, kan ik opnieuw beginnen Winking my eye Nee np.

Nice review Djillusion! Winking my eye (heb er ook maar een plaatje en linkje bij gegooid voor je Winking my eye)
Mod edit by Jorrit on 14-07-2006 20:28 (42%)
Lead    posted on 14-07-2006 20:43
hehehe, zijn jullie er net zo snel bij :d

Mooie review, post een link naar de review ook als commentaar onder de DJ Topic... denk dat meer mensen het wel willen lezen Winking my eye
Let the BASS be louder
Thomz    posted on 14-07-2006 21:07
Zeer oppervlakkige review, op zo een manier kan een kleuter ook een review schrijven. Ik zeg dit niet om je af te breken, maar je gaat in deze review niet verder dan gewoon te spreken over het eerste wat in je opkomt.

Je gaat je bij deze mixer ook nergens in verdiepen, en denk dat er over een mixer heel wat meer te vertellen valt dan alleen de effecten , faders, equalizer en aansluitingen. Wat ga je dan bij een mixer zonder effecten doen, dan heb je nog een kortere review (als ik me baseer op jouw review), dan heb je een review van misschien 10 regels, dit is gewoon absurd.

Hopelijk hierop bij een volgende review. Pak dit niet persoonlijk, want dit is gewoon een mening . 

DJ_Inspiration    posted on 14-07-2006 21:37
Mooie review, ik zou hem echt wel eens in het echt willen uitproberen.
Hij lijkt me wel vet!

Day-One    posted on 14-07-2006 23:19
Klein maar Fijn

Ook ik ben in het bezit van de DJM-400 en moet zeggen!!! THA BOMB!!!! gewoon een
moord machine!

Even mijn ervaring op een rijtje.

* Crossfader is een beetje tricky (als je die niet gewend bent) maar heel erg goed.
kort maar krachtig. (Cross fader curve adjust: adapts to the DJs mixing style) in het begin had ik er ook last van maar inmiddels onder de knie.

* Geluid is wel wennen....is echt een typisch club geluid. (kan je je voorstellen dat je lekker in je slaapkamer/studio zit en het gevoel te hebben dat je in een club zit)
Dat gevoel krijg je zeker bij de DJM-400.

* BPM counter is erg goed en met de tab funktie aan te passen is ideaal. Dit alles speciaal voor de effecten sectie en oeps..pitchen kan ook!!
Pitch je effecten two the max hadden de jongens van pioneer moeten denken toen ze de 400 op de tekentafel hadden. Je beat vervormen is nu kinderspel. (tenminste als je weet hoe alles werkt en de juiste timing hebt)

* Mid/Hi/Lo pots waren in het begin stroefjes maar nu helemaal wat het wezen moet (nieuwigheid) voelt goed stevig aan zonder enige vorm van speling en bij totaal dicht draaien betekend ook “uit”…no sound, stil, dood stil. Muis en muis stil. Zo hoort het ook. Geen enige vorm ruis of in de verte nog je track horen afspelen.

* klein maar niet te onderschatten! De DJM-400 doet zeker niet onder voor zijn grote broes.. een volwaardig mixer met genoeg Opties en mogelijkheden maakt de DJM-400 een compleet mixer.

- Punten

- Fadestart slaat echt nergens op.

- Headphone options zijn minimaal (cue, mix and master)

- Geen vergulde tulps stekkers aan de achterzijde. (maar wel jack input)

+ punten

+ overzichtelijk

+ master knop ipv schuif-fade.

+ Soepele Fades

+ pot's zijn op 0 killers. (ook geen geluid uit)

+ BPM Counter is heel erg goed en ook bij te stellen via TAB en ook nog vast zetten is zeer zeker een + punt waardig.

+ Effecten is in alle opzichten ruikbaar. (ICM de juiste BPM) het mooie van is dat je bv roll/loop sample op een ander kanaal kan overzetten..en zelfs op de master. En als dat niet genoeg is kun je die ook nog bij Pitchen +/-

+ Overstuur....wat is dat?!(genoeg headroom)

+ compact

maw een mixer dat alles kan! en voor het bedrag van €509,- moet je die niet laten staan

User edit by Day-One on 15-07-2006 @ 18:11:11 (100%)
tairip    posted on 15-07-2006 12:19
Even een kleine aanpassing!

Er kunnen geen 4 tt's op aangesloten worden, alleen als deze line niveau uit hebben! Max. 2 dus op phono niveau!
Illusion    posted on 17-07-2006 12:59
Poster: Thomz
Zeer oppervlakkige review, op zo een manier kan een kleuter ook een review schrijven. Ik zeg dit niet om je af te breken, maar je gaat in deze review niet verder dan gewoon te spreken over het eerste wat in je opkomt.

Je gaat je bij deze mixer ook nergens in verdiepen, en denk dat er over een mixer heel wat meer te vertellen valt dan alleen de effecten , faders, equalizer en aansluitingen. Wat ga je dan bij een mixer zonder effecten doen, dan heb je nog een kortere review (als ik me baseer op jouw review), dan heb je een review van misschien 10 regels, dit is gewoon absurd.

Hopelijk hierop bij een volgende review. Pak dit niet persoonlijk, want dit is gewoon een mening . 

nou en...:p

T''was ook int begin niet echt de bedoeling dat ik er een review voor zou schrijven. Greup had het erover, maar als jullie willen dat ik me er ff meer in ga verdiepen in het "reviewen" dan wil ik dat best doen.
Winston    posted on 17-07-2006 14:41
Langzaam aan uitbreiden de review. Dan is een ieder tevreden. Ik vond het wel aardig al.
Tic Toc
Collin    posted on 17-07-2006 17:17
handig om te lezen

en leuk , dit moeten meer mensen doen met nieuwe apparatuur

Illusion    posted on 17-07-2006 17:28
idd. Het hoeft niet perse een volledige review te wezen. Dit is gewoon een mening, wat ik er van vind, en hoe ik vind hoe het werkt. In sommige reviews staat het soms allemaal zo ingewikkeld uitgelegd met zoveel text.

Ik denk ook voor de allerjongste beginners onder ons, dat zulke topics wel eens handig kunnen wezen.

DNR    posted on 17-07-2006 17:50
ik zit nog te twijfelen tussen deze mixer en een reloop rmx-40 dsp usb... de reloop heeft meer kanalen maar de pio past er beter bij als ik cdj's heb. maar waarschijnlijk word het de reloop, dan hoef ik niet elke keer te switchen tussen phono en line.
User edit by DNR on 17-07-2006 @ 17:52:13 (68%)
Illusion    posted on 17-07-2006 17:53
Het ligt er ook aan dan waar en hoe je wilt draaien.
Thomz    posted on 18-07-2006 15:03
@ illusion            Ik zal het zien als een uitgebreide mening      en moest ik een review schrijven zou het bij mij waarschijnlijk op geen zak trekken.
Dus mijn exuses voor mijn onterechte commentaar   
Illusion    posted on 18-07-2006 15:07
excuses aanvaard:p

wjhaha maakt niet uit, k'vind het wel leuk allemaal verschillende meningen
SteveMilla    posted on 27-08-2006 14:19
Hey Illusion, check je pb even, ik heb je iets gestuurd.
_Ivan_    posted on 27-08-2006 15:55
Poster: Thomz

Wat zou jij nog meer willen terug zien in de review dan?Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Nvie    posted on 27-08-2006 16:04
Review is het engelse woord voor recensie. In een recensie komt hoofdzakelijk de mening van de schrijver aan bod, dus wat is hier het probleem?
_Ivan_    posted on 27-08-2006 16:06
De discussie was volgens mij dat de review die djillusion geschreven heeft te oppervlakkig was. Er was een user die vond dat hij dieper op functies ed. had meoten ingaan en ik heb nu gevraagt aan die user wat hij nog meer zou willen teurg zien in de review...
Feel&.Celebrate.Life!
Thomz    posted on 27-08-2006 19:35
Gewoon overal een beetje meer in detail gaan. Hoe gaat BPM, headroom,...
Maar ik geef toe dat ik toen een beetje aan het mierenneuken was Winking my eye
Illusion    posted on 27-08-2006 20:11
Maar je hebt wel gelijk hoor. Maar ik had m'n DJM nog mar net 1,5 week, en wou gewoon ff snel reviewen van een aantal dingetjes
_Ivan_    posted on 27-08-2006 20:45
Poster: Djillusion
Maar je hebt wel gelijk hoor. Maar ik had m'n DJM nog mar net 1,5 week, en wou gewoon ff snel reviewen van een aantal dingetjes

Je kunt altijd nog editen en wat dieper ingaan op dingenWinking my eye....
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 27-08-2006 20:47
En we moeten natuurlijk elke member die de moeite neemt te reviewen dankbaar zijn Winking my eye
_Ivan_    posted on 27-08-2006 20:54
Nja ik moet zeggen er word hier niet echt ongelofelijk veel gereviewd door members buiten lead om dan heaHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Thomz    posted on 27-08-2006 23:35
Dat is natuurlijk wel waar wat Jorrit zegt, iedereen die hier een review wil schrijven zijn we dankbaar. Want veel reviews verschijnen hier niet

172 Users online: 23 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 40.490
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.713.442