Syrincs M3-220 DT Monitorset (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 08-07-2006 22:15
heej

ik wil hem nog niet kopen, maar ik ben toch wel ge?nteresseerd.
ik merk dat veel mensen diet een goede of wel de ultieme monitorset vinden, en dat ze hem dus ook kopen. ik vraag me af, isie echt zijn geld waard en is het slim om als beginnende producer meteen voor deze set te gaan.

Syrincs M3-220 DT

een ander topic met info hierover:
goede speakers?

specs:

Actieve personal monitorset inclusief subwoofer

Systeem-eigenschappen:

• Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
  • Syrincs Large Signal Technology?
  • Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
  • Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
  • Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
  • Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
  • D'Appolito configuratie van de topjes
  • Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
  • Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
  • 1' Neodymium Dome tweeter met ?Acoustic Waveguide? voor een hoge dynamiek
  • Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
  • De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
  • Het ??n-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
  • De bandpass subkast heeft een krachtige 8'-Woofer voor een droge dynamische basweergave

alvast bedankt.

oja, even voor de duidelijkheid, ik wil het gaan gebruiken om goed geluid te hebben om te mixen+synthesizer, en later ook computer.

User edit by Twizz on 08-07-2006 @ 22:17:56 (4%)
Mod edit by Lead on 28-05-2010 17:34 (8%)

What do you think about Syrincs M3-220 DT Monitorset ??

Vote :   

DNR    posted on 08-07-2006 22:16
die heb je niet in je 3d ding gezet!!!

ik zelf denk dat die een goede set is. k heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel een top set

ps. wat kost ie??
Twizz    posted on 08-07-2006 22:18
hij kost 550 euro.

ik heb het niet in mn kast gezet omdat het absoluut niet zeker is dat ik deze koop.
DNR    posted on 08-07-2006 22:20
dat is niet nix, maar ik denk dat je wel waar hebt voor je geld.
greup    posted on 08-07-2006 22:30
Poster: DNR
die heb je niet in je 3d ding gezet!!!

ik zelf denk dat die een goede set is. k heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel een top set

ps. wat kost ie??

waarop baseer je dan dat het wel een top set zou zijnConfusedConfused

Op new-line kun je een hoop ervaringen lezen over deze set. Onder andere die van Andre huisman, waar wel degelijk een hoge waarde aan gehecht mag worden.

Persoonlijk heb ik deze set 1 keer mogen beluisteren. En dat was niets anders dan plezierig.  Ze geven een mooie bas, en een sprankelend hoog.

Persoonlijk vond ik het verschil tussen mijn huidige setje ( Bose en anthenna) en deze set niet groot genoeg om deze set aan te schaffen. Echter is hij de 550 euro meer dan waard.
Stanley    posted on 08-07-2006 22:32
Ik heb ook interesse voor deze set en voor KRK RP6 Rokit.

maar ik ga zeker allebij beluisteren.

DNR    posted on 08-07-2006 22:35
@ t4twister, geef mij maar zo'n setje. kun je me heel blij mee maken!!:P
greup    posted on 08-07-2006 22:36
DNR wil je eens even stoppe met dat ge-msn hier ! ik tel namelijk 3 onzin posten in dit topic van jou binnen 1 uur. dit lijkt nergens op.
User edit by greup on 08-07-2006 @ 22:57:06 (84%)
DNR    posted on 08-07-2006 22:37
sry, ben weer wakker, heb hardcore aan staan, jumpstyle word je niet wakker van, nu blijf ik maar posten. k doe wel ff rustiger.
Laidback    posted on 08-07-2006 23:45
meteen Kopen deze set!..
een Genot voor de oren..
en als je zecht dattie niet hard genoeg kan... zou ik maar even een afspraak maken bij de KNO arts om je oren uit te laten spuiten..
dit setje gaat HARD.. en de Klank is ook echt heel mooi!,..
ik spreek uit ervaring!.
heb er zelf 1 besteld Happy, laughing
een paar Muur haakjes erbij..
2 x 10 mtr kabel extra

het kost wat.. maar dan heb je ZEKER wat!!!
Hier maak je je buren niet errug blij mee :P..!
Dit blaasd menig 5.1 Pc / Multimedia systeem er uit!
kom maar op met al die Logitec / etc / etc  Crap..
vergeleken met dit Syrincs setje is het speelgoed!

er zijn hier toch nog wel wat meer mensen met deze Speaker set??
Tell em Winking my eye

GreetsZ!
User edit by Laidback on 08-07-2006 @ 23:48:34 (100%)
greup    posted on 09-07-2006 03:35
Nou dat het wat kost vind ik opzich wel mee vallen. Ga maar eens zoeken op andere ( goede) monitoren. Dan kom je zo op de 800 euro voor 2 topjes en een subje. ( en lang niet al die monitoren klinken zo als dit setje)

daarom, het is z'n geld dubbel waard!
Lead    posted on 09-07-2006 12:47
Ik zou er ook voor gaan... ik heb al mijn speakers van Syrincs en niets dan lof hierover. De reden dat ik de M3-220 set niet heb is dat ik eigenlijk wel genoeg luidsprekers in mijn woonkamer heb en ze te veel ruimte innemen naast mijn computer Winking my eye
Let the BASS be louder
Zuur    posted on 09-07-2006 16:34
Voor die 550 euro kun je waarschijnlijk geen beter klinkend setje krijgen. Heb deze set nu ook al 1,5 half jaar.

Echt een geweldig geluid, wat Laidback zegt is helemaal waar. Deze set kan echt heel hard, maar dat staat ook in de specs: 111 dB SPL peak @ 1mtr.
MauriceForge    posted on 09-07-2006 16:51
idd...je zou STOM! zijn als hem nie koopt! er is geen betere set te vinden voor dat geld..en ook nie voor heel wat meer geld! het geluid is top, hij kan erg hard zonder te vervormen. de krk's zijn ook goed, alleen voor hetzelfde geluid ben je dan heel wat meer kwijt. ik heb deze syrincs set al 3 jaar en ben nog steeds tevreden! 
BillyArd    posted on 10-07-2006 09:49
Het is inderdaad een mooie set .
toch zou ik billy niet zijn als ik er niet wat over te melden had:
er zijn een paar dingen waar je even rekening moet houden.

A:de reviews op new-line en andere locaties zijn prima , echter zijn deze wel voor het overgrote deel geschreven door DJ,s en beginnende producers.
Ik ken de set ook en hij klinkt inderdaad prima, maar er zitten wat kantekeningen aan voor serieuze productie 
daarom zou ik hem als monitor voor productie niet kopen !
Aangezien ik weet dat jij je ook serieus wil produceren zou ik niet voor deze set gaan.
sowieso is het bekend dat zo langzamerhand monitor sets met subs niet al te fijn werken.
de plaatsing komt rete nauwkeurig in een productie setup en dan nog zorgt een sub maar al te vaak voor fase problemen tijdens mixdown.
je luistert immers naar die luide bass(en die is nu net niet helemaal eerlijk, net zoals andere sets met sub is de bass te veel aanwezig waardoor je de finesse in het laagfrequent mist om bijvoorbeeld edittails nog een keer te editten.
een vriend van mij mastert professioneel en toevallig had ik het nog over de subwoofer problematiek.
bij mensen die geproduceerd hebben onder het genot van een sub  moet hij altijd signaal en fase corrigeren en dat gaat meestal , maar niet altijd zonder het signaal aan te tasten !
Ik zou dus verder kijken, want ik weet dat er monitors zijn die echt vele malen beter klinken dat de syrincs.
sowieso zou ik nu juist op monitors niet bezuinigen en gewoon de dynaudio BM5A of Mackie HR624 kopen !
Alles wat hierboven zit wordt steeds beter maar onbetaalbaar , het meeste wat er onder zit is het net niet !
zo ook de syrincs set !

Nogmaals: syrincs een pracht van een set voor de dj/bij beeld montage met geluid/av post productie etc etc
en natuurlijk om fijn naar je favo muziek te luisteren...........dan kan ik niets anders zeggen dan .......TOP!!

MAaar :voor producen moet je ze niet hebben !
Happy, laughing \succes

RenéKuppens    posted on 10-07-2006 10:28
het lijkt mij een goede set!
ik heb er niet al te veel ervaring mee....

Mod Edit:
[Edit mod]

Gaarne de volgende keer uitleggen WAAROM het volgens jou een goede set moet zijn.

Zoals het er nu staat heeft niemand er wat aan
Mod edit by greup on 10-07-2006 19:00 (3%)
[MOD Edit] zinlose post
the-melody    posted on 10-07-2006 11:20
waarom post je dit dan:s daarmee is de topicstarter ook niks mee!
Basrose    posted on 10-07-2006 11:59
Poster: Lead
Ik zou er ook voor gaan... ik heb al mijn speakers van Syrincs en niets dan lof hierover. De reden dat ik de M3-220 set niet heb is dat ik eigenlijk wel genoeg luidsprekers in mijn woonkamer heb en ze te veel ruimte innemen naast mijn computer Winking my eye

Genoeg voor je woonkamer? genoeg voor de hele buurt bedoel je :P
greup    posted on 10-07-2006 19:01
Dan vraag ik me sterk af hoe groot jou beurt is....

Een kamer van redelijk formaat is echt geen probleem voor deze set. Daarbij komt dat je hem toch waarscheinlijk dicht bij je oren hebt staan...
Jorrit    posted on 10-07-2006 19:38
Poster: greup
Dan vraag ik me sterk af hoe groot jou beurt is....

Een kamer van redelijk formaat is echt geen probleem voor deze set. Daarbij komt dat je hem toch waarscheinlijk dicht bij je oren hebt staan...

Het ging over leads set, die is groot genoeg voor de hele buurt, maar daar kom je denk ik nog wel achter Winking my eye
greup    posted on 10-07-2006 21:16
Poster: Jorrit

Het ging over leads set, die is groot genoeg voor de hele buurt, maar daar kom je denk ik nog wel achter Winking my eye

Oeps,... Ik had beter moeten lezen.

Ik hoop dat ik daar binnenkort zeker achterkom! ( heb er wel vertrouwen in dat het doorgaat)

Ik geloof trouwens dat t4twister momenteel op vakantie is. Dus op een reactie hoeven we voorlopig niet te wachten.

Ik denk dat dit topic trouwens wel een duidelijke conclusie heeft bereikt.

Ik denk dat het in dit topic wel duidelijk geworden is dat men vol van lof is over dit monitor setje. En dat het zijn geld zeker waard is.

BillyArd    posted on 11-07-2006 09:12
2 greup:maar dan wel voor dj,s en mensen die fijn muziek willen luisteren.
Voor mensen die willen produceren is het helemaal niets.
en T4T wil graag produceren, dus zou hij niet voor deze set moeten kiezen !
Happy, laughing
greup    posted on 11-07-2006 18:54
Poster: BillyArd
2 greup:maar dan wel voor dj,s en mensen die fijn muziek willen luisteren.
Voor mensen die willen produceren is het helemaal niets.
en T4T wil graag produceren, dus zou hij niet voor deze set moeten kiezen !
Happy, laughing
  Waarom zou het niets zijn dan voor producers?
Stanley    posted on 11-07-2006 20:57
Ik denk dat ik ook voor deze set gaat.
MauriceForge    posted on 11-07-2006 22:40
to greup : volgens mij heeft billy dat al beschreven een paar posts hierboven..
greup    posted on 11-07-2006 22:44
Poster: MauriceForge
to greup : volgens mij heeft billy dat al beschreven een paar posts hierboven..

sorry ik lees het nu net. K liep een paar post achter.

133 Users online: 12 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 16.059
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.433