Logitech X-230 2.1 Speakerset (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twello    posted on 08-07-2006 15:57

het gaat om deze speakers, ik wil ze graag kopen voor in me kamer (ik heb er verder helemaal geen verstand van) maar ik zag ze bij een vriend van me die ze aan zen pc had aangesloten, er kwam mooi geluid uit en ze gingen hard.

Maar nou mijn vraag, kan ik dit aansluiten aan mijn dj set? zo ja heb ik dan nog een versterker nodig? nergens staan namelijk of ze passief of actief zijn

What do you think about Logitech X-230 2.1 Speakerset ??

Vote :   

Dex17    posted on 09-07-2006 02:10
En waar heb je dat kabeltje gehaald the-melody?
Reind    posted on 09-07-2006 03:36
Als er iemand nog belang heeft bij zo'n setje inclusief adaptor kabeltje....... ik heb er nog 1 liggen en die mag weg voor 2 pakjes marlboro en je moet hem zelf op komen halen.

Ik heb het setje als tijdelijke monitor set gebruikt. Je kunt er je plaatjes op luisteren...... en daar is dan ook alles mee gezegt Winking my eye
the-melody    posted on 09-07-2006 09:08
Poster: Dex17
Dus als je hetzelfde setje hebt als Twello kan je de boxen op een mixer aansluiten en hoeft het niet via een versterker?
 neen want er zit altijd een versterker in je sub. En om op je andere vraag een antwoord te geven: zat bij mijn speakerset die ik gebruik voor men mac als monitors(producing): 'JBL Creature 2'

edit: hmmm verkeert afgedrukt:s maja verder: Maar die jbl's bevallen me niet dus ik ga me binnenkort een syrincsset halen(die die juist genoemd is op de site). Dus als je wilt kan ik dat kabeltje wel opsturen via de postHappy, laughing dan moet je enkel zelf nog zorgen voor een kabeltje van rca-rca dat heb ik hier niet liggen(had ik wel, maar die is kapot:s blijven steken achter de kast en 1 uiteinde kapot...)
User edit by the-melody on 09-07-2006 @ 09:13:48 (94%)
Winston    posted on 09-07-2006 16:03
Poster: Twello
maar hoe hard ze gaan is geen probleem he want ik krijg al opmerkingen naar me hoofd als ik me computer te hard aan heb staan

welke verloop moet ik dan hebben? ik zit op new line te kijken en daar zijn er zo veel...

Je hebt de speakers nog niet, toch?

Koop de speakerset eerst, misschien zit er in het pakket al de juiste kabel.

Pas als het er niet is en je kunt hem niet op je mixer aansluiten hoef je je zorgen te maken. En dan is het geen raadwerk meer, want je ziet meteen wat je nodig hebt.

Ik ben bij vaste opstellingen geen voorstander van verloopjes. Gewoon de juiste kabel met juiste uiteinden zoeken. Pas als de kabel permanent, door de fabriek dus, is vastgezet in de speaker kan je niet anders dan met een verloopje. En misschien, zelfs waarschijnlijk is er een verloopje bij. Want in de specs die ik eerder had gepost staat dat het compatible is met cd-players. Kun je dus meteen aan de slag. Maar toch zou ik later een enkele kabel kopen.

Het is zeker actief, dus geen versterker nodig, want op de linker satelliet zie je het volume knopje. Dat betekent dus onboard versterker.

O.k. als je denkt dat je niet luid zal gaan nog een laatste advies. Als de volumeknop een bereik heeft van 7 uur (volume knop nul) tot 5 uur (volume knop maximaal). Draai de knop tot maximaal 10 uur of 10.30 uur. Nooit meer dan dat. Dan gaat hij het langst mee.

Het resterend bereik tot 5 uur is meer als je een heel zachte input signaal hebt (kleiner dan 0 dB). Maar je mixer levert de juiste en tevens de maximale veilige signaalsterkte bij 0 dB.

Deze set is gemaakt voor PC gebruikers. Die zetten de speakers naast de monitor. En dat is dus minder dan een meter van je hoofd. Als je de set verder van je hoofd zet klinkt het zachter. Dan ben je geneigd het luider dan toegestaan te zetten. Probeer dus dezelfde situatie te hebben alsof je voor een PC zit.
Tic Toc
Dex17    posted on 09-07-2006 16:09
Koop de speakerset eerst, misschien zit er in het pakket al de juiste kabel.

Bij mij zat dat er niet bij.
Winston    posted on 09-07-2006 19:49
O.k. dan weet jij eigenlijk het best welk kabeltje nodig is. Ik neem aan dat het verloopje ook niet bij was.

Zit de audiokabel vast aan de speakers of niet?

Als de audiokabel los kan, wat voor soort  plug moet dan in de speaker of zo je wilt komt eruit. Stereo Mini jack plug?

Dan moet je dus het kabeltje hebben van The Melody (stereo mini jackplug male - RCA male).

Het verloopje dat iemand vast heeft op de foto, zou niet werken zonder nog een gewone RCA male - RCA male kabel.

Tic Toc
User edit by Winston on 09-07-2006 @ 19:58:44 (46%)
Dex17    posted on 09-07-2006 19:53
Ik heb een kabeltje gekregen van mn broertje en nu kan ik zonder normale versterker toch muziek draaien met mn mixer en cd speler. Ik zal straks ff checken welk kabeltje het precies is, maar het kan dus.
Winston    posted on 09-07-2006 20:03
Ja, je kunt alles op alles aansluiten. Als je maar weet wat je doet.

En dan weet de topic starter het ook als je het post.

Trouwens is die kabel ook handig als je sound van je mixer wilt opnemen op de PC.

Tic Toc
Twello    posted on 13-07-2006 20:05
jongens bedankt voor alle replies ik ga gewoon doen wat Winston aanraadt. Eerst die boxen kopen en dan pas kijken wat ik nodig heb.

maar nu heb ik in iedergeval wat info bedankt!

This is an old Topic

No new postings for 6.988 days.
 Post CommentThat would be 232.9 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

182 Users online: 127 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 41.423
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.968