Poster: Twello
maar hoe hard ze gaan is geen probleem he want ik krijg al opmerkingen naar me hoofd als ik me computer te hard aan heb staan
welke verloop moet ik dan hebben? ik zit op new line te kijken en daar zijn er zo veel...
Je hebt de speakers nog niet, toch?
Koop de speakerset eerst, misschien zit er in het pakket al de juiste kabel.
Pas als het er niet is en je kunt hem niet op je mixer aansluiten hoef je je zorgen te maken. En dan is het geen raadwerk meer, want je ziet meteen wat je nodig hebt.
Ik ben bij vaste opstellingen geen voorstander van verloopjes. Gewoon de juiste kabel met juiste uiteinden zoeken. Pas als de kabel permanent, door de fabriek dus, is vastgezet in de speaker kan je niet anders dan met een verloopje. En misschien, zelfs waarschijnlijk is er een verloopje bij. Want in de specs die ik eerder had gepost staat dat het compatible is met cd-players. Kun je dus meteen aan de slag. Maar toch zou ik later een enkele kabel kopen.
Het is zeker actief, dus geen versterker nodig, want op de linker satelliet zie je het volume knopje. Dat betekent dus onboard versterker.
O.k. als je denkt dat je niet luid zal gaan nog een laatste advies. Als de volumeknop een bereik heeft van 7 uur (volume knop nul) tot 5 uur (volume knop maximaal). Draai de knop tot maximaal 10 uur of 10.30 uur. Nooit meer dan dat. Dan gaat hij het langst mee.
Het resterend bereik tot 5 uur is meer als je een heel zachte input signaal hebt (kleiner dan 0 dB). Maar je mixer levert de juiste en tevens de maximale veilige signaalsterkte bij 0 dB.
Deze set is gemaakt voor PC gebruikers. Die zetten de speakers naast de monitor. En dat is dus minder dan een meter van je hoofd. Als je de set verder van je hoofd zet klinkt het zachter. Dan ben je geneigd het luider dan toegestaan te zetten. Probeer dus dezelfde situatie te hebben alsof je voor een PC zit.