Beste DJ's,
Mijn technische DJ kennis is nog een beetje van de oude, analoge stempel, dus heb ik even jullie hulp nodig.
Ik ben op zoek naar een software programma voor op mijn macbook pro die eigenlijk dezelfde tools heeft als een sampler. Ik had altijd een Roland SP-404 daar kan je simpelweg samples/geluiden op een geheugenkaartje zetten en met behulp van verschillende banks kan je dan de geluiden koppelen aan verschillende buttons. Als je dan meerdere keren op de knoppen drukt speelt het geluid steeds opnieuw af. Nu weet ik dat tegenwoordige DJ's dit allemaal via hun laptopje doen on stage. Volgens mij gebruiken ze daarvoor een software programma waarin ze ook al hun muziek in hebben geladen, daar zit dan denk ik ook een sampler functie in die je kan toewijzen aan bepaalde knoppen. Nu ben ik dus op zoek naar een programma waar mee ik dit het beste kan doen. Wie kan mij helpen?
Dat is een lastige vraag, er zijn veel software samplers, maar zoals ik het begrijp zoek je een stukje software wat hetzelfde doet als de Sp-404.
Ik zou zo geen software weten wat dat precies doet. Maar wellicht is het gebruiken van Ableton Live een idee, dit werk zoals een sampler en je kunt meerdere samples instarten waarbij vele midi controllers gemapped kunnen worden.