CDJ-800 MK1 Jog probleem (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmartin    posted on 07-07-2006 22:19
Beste forumleden....

Ik en mijn cdj-800's zijn altijd vriendjes geweest maar nu doet hij ineens heel raar tegen mij.... Als ik namelijk de vinyl mode indruk dan blijft hij de hele tijd hangen... het is dan net of ik continue mijn hand op de gevoelige plaat heb gedrukt zodat ik de muziek zeg maar beet pak om te gaan scrachten... weet iemand hoe dit komt ? en belangrijker.... hoe ik het weg kan halen ? of moet ik daarvoor echt naar de reperateur....

Martijn

What do you think about CDJ-800 MK1 Jog probleem ??

Vote :   

greup    posted on 07-07-2006 22:38
problemen met de touch sensitive.... blijkbaar voelt hij constante druk...

Ik zou hier maar 1 ding mee doen. Terug naar de dealer...
(hoop trouwens dat je nog garantie hebt, dit zijn meestal geen goedkope operaties)
Lead    posted on 07-07-2006 22:39
Het lijkt inderdaad op een probleem met de jog detectie. Er kan iets zwaars op gestaan hebben....

heb je ze thuis staan of zitten ze in flightcases ??

Let the BASS be louder
greup    posted on 07-07-2006 22:45
o god ja, Ik hoop dat je geen schuim in je flightcase hebt wat op je jogwheel drukt. ( daar scheinen ze niet zo goed tegen te kunnen)
Lead    posted on 08-07-2006 10:42
Ik heb al de nodige defect jogwhelen gezien/gevoeld die in een 'goedkoop' kistje met een stuk schuim op het jogwheel op zijn plaats is gehouden. De touch-sensors raken hier lam van en je krijgt plekken waar je jog 'doorslipt'

Helaas zijn niet alle kisten producenten hiervan op de hoogte. Ga hiervoor terug naar je kisten leverancier, want dit valt NIET onder de garantie van Pioneer.
Let the BASS be louder
djmartin    posted on 08-07-2006 10:56
Dus ook als ik nog garantie heb op me spelers wordt dit niet vergoed ?
Ik heb ze altijd in een CDJ-12 kist van ProDjUser gehad... en altijd recht vervoert... Er zit geen dikke laag schuim in de deksel dus heeft er ook nooit iets op het jog-wheel gedrukt... Ik heb wel eens een cd-tje op me jog gelegd voor 10 seconden ofzo... maar dat lijkt me niet de boosdoener... Maar dit soort dingen krijg ik niet vergoed ?? Ookniet als het dus niet mijn schuld is naar mijn idee :p

Martijn
phoz    posted on 08-07-2006 11:00
en dan zeggen ze dat Pioneer zooooo'n goed merk is >_>
djmartin    posted on 08-07-2006 11:06
kerel... electronica kan altijd stuk... dus ik weet niet wat je nou duidelijk wilt maken ? maar ken jij beter apparatuur dan pioneer ? wat heb jij thuis staan dan ?
robbert    posted on 08-07-2006 11:38
Ìn de prodjuser kisten zit normaal gesproken inderdaad zo'n dik schuimblok voor op het jogwheel. Dit heb ik dus wel eruit gehaald, maar kan het erg schadelijk zijn dan?
Jorrit    posted on 08-07-2006 11:44
Poster: phoz
en dan zeggen ze dat Pioneer zooooo'n goed merk is >_>

Als je een Ferrari een dag overtoeren laat draaien gaat hij vaak ook stuk. En dan zeggen ze dat Ferrari zoooo'n goed merk is. (om de auto vergelijking er maar weer eens bij te halen)
Als je dingen doet waar de spelers niet voor gemaakt zijn, en hij gaat dan stuk, wil nog niet zeggen dat het een slecht merk is.
greup    posted on 08-07-2006 11:57
Poster: robbert
Ìn de prodjuser kisten zit normaal gesproken inderdaad zo'n dik schuimblok voor op het jogwheel. Dit heb ik dus wel eruit gehaald, maar kan het erg schadelijk zijn dan?

zoals lead net al gezegt heeft, De touch-sensor kan hier door langdurige aanraking lam van worden. D'r was een tijd waarin dit nog niet zo bekend was, vooral toen zijn er een hoop cdj's kapot gegaan. Ik geloof dat dit niet vergoed werd ( let op, ik Geloof) omdat de spelers in een andere kist dan de pioneer kist vervoerd werden....

Koop dus gewoon een kist waarbij je zeker weet dat het schuim op het display, en aan de onderkant drukt,.. En zeker niet op het jog zelf.
Klonic    posted on 08-07-2006 13:52
In de CDJ-12 zitten 6 schuimblokken met klitteband aan de deksel; je kan ze dus loshalen, om opnieuw te plaatsen op een geschikte plek!

Ik citeer uit de CDJ-800MK2 handleiding (dus dat staat misschien niet in de MK1 handleiding):
"Betreffende de draagkoffer
Op de bovenkant van de jog-draaischijf is een zeer gevoelige schakelaar. Wanneer u de speler in een draagkoffer plaatst, moet u erop letten dat er geen druk op de jog-draaischijf wordt uitgeoefend."

***Sorry copyright***

Nu komen de schuimen elementen tot de bovenkant van de speler dus als deze boven een jog geplaatst zijn wordt er druk uitgeoefend. Ook wanneer je hem recht verlplaatst.

Succes ermee
djmartin    posted on 08-07-2006 14:10
nogmaals... er zit bij mij in de kist geen schuim.... en heeft er ook nog nooit ingezeten ? maar ik heb ook de opvul-stukken voor het goed passend maken van de cdj-800 nooit gekregen bij de kist.... maar goed ik heb hem zelf even opengetrokken en het zelf gerepareerd... dus ik ga er niet meer mee terug...

Martijn
greup    posted on 08-07-2006 14:16
wat heb je d'r mee gedaan dan? en wat was het probleem?
Jorrit    posted on 08-07-2006 14:18
Poster: djmartin
nogmaals... er zit bij mij in de kist geen schuim.... en heeft er ook nog nooit ingezeten ? maar ik heb ook de opvul-stukken voor het goed passend maken van de cdj-800 nooit gekregen bij de kist.... maar goed ik heb hem zelf even opengetrokken en het zelf gerepareerd... dus ik ga er niet meer mee terug...

Martijn

Sorry als ik je verkeerd begrijp.
Maar als er geen schuim was, wat hield de CDJ dan op zijn plaats?
djmartin    posted on 08-07-2006 14:32
nou er zat schuim aan de zijkanten... maar op de bovenkant niet... en aangezien het een vrij grote kist is is hij toch al moeilijk te tillen en ga je hem al helemaal niet op zijn kop tillen enzo dus moest en werd hij altijd recht getild zodat de cdj's en me mixer (denon) altijd goed op zijn plek bleven... maar bij volgende kisten, want ik wil alles los hebben zal ik dat indd even in me hoofd schroeven...

martijn
djmartin    posted on 08-07-2006 14:32
maar even goed bedankt jongens ! heb hem weer is zelf gefixed zonder hem helemaal weg te hoeven brengen....
greup    posted on 08-07-2006 14:33
Blijft mijn vraag over....

Hoe heb jij die cdj 800 gemaakt, en wat was eht probleem...
RenéKuppens    posted on 08-07-2006 15:02
ja hoe heb je hem gemaakt?

BURN    posted on 08-07-2006 15:13
Ghehe, stoere actie, respect.

En om terug te komen op de kwaliteit van Pioneer. Pioneer staat ergens eenzaam bovenaan maar dat is niet omdat zij zoveel meer kwaliteit heeft dan de concurrentie. Bepaalde marketingsstrategieen hebben dit mede bepaald. Lijkt me redelijk naief om te geloven dat Pioneer beter is dan Technics of Stanton.
greup    posted on 08-07-2006 15:31
Poster: BURN
Ghehe, stoere actie, respect.

En om terug te komen op de kwaliteit van Pioneer. Pioneer staat ergens eenzaam bovenaan maar dat is niet omdat zij zoveel meer kwaliteit heeft dan de concurrentie. Bepaalde marketingsstrategieen hebben dit mede bepaald. Lijkt me redelijk naief om te geloven dat Pioneer beter is dan Technics of Stanton.

technics kan alleen draaitafels maken, en stanton is uit een ander sigment dus dat zijn hele slechte voorbeelden om mee te vergelijken kwa kwaliteit.

Pioneer staat kwa kwaliteit helemaal niet eenzaam, denon is namelijk een merk dat zich kwalitatief zeker kan meten aan pioneer. Alleen zijn de denon spelers voor een andere doelgroep.

Maar goed, We gaan weer ONtopic
Klonic    posted on 08-07-2006 16:21
@ DjMartin
Tof dat het opgelost is! Maar je heb dus niet je CDJ-12 flightcase compleet ontvangen dan. Ik heb ze de mijne zien uitpakken in de winkel, dus ze hebben er niets uit kunnen halen.

Maar hoe heb je het gerepareerd?

@BURN & greup
Technics SL-DZ1200 is niet zo goed, dat weten we allemaal.
Stanton CDX-01 is volgens mij wel goed! Maar of het aan de pio's kan tippen? ik dnek het niet, ziet er tog wat minder goed uit, veel toeters en bellen!
Denon DN-S3500 DN-S5000 ook veel toeters en bellen, Scratch functie werkt niet 100% goed met de rotating platter.

Nou heb ik ook niet gek veel ervaring met Niet-Pio spelers maar dit hier boven is wat ik heb gehoord en gelezen.

DJ_Inspiration    posted on 08-07-2006 16:57
Poster: Klonic
Denon DN-S3500 DN-S5000 ook veel toeters en bellen, Scratch functie werkt niet 100% goed met de rotating platter.

Hier moet ik effe reageren.
Hoezo werkt die scratch-functie niet 100% goed met de rotating platter?
Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord.
Of bedoel je misschien het geluid? Er zijn namelijk mensen die zeggen dat Denon het dichtst in de buurt komt van een echte draaitafel, maar er zijn er ook die zeggen dat dat Pioneer is hoewel het scratch-geluid van beiden heel goed is.
Alleen vind ik een backspin beter klinken op een Pioneer, ik kan er niks aan doen. Het gewone scratch-geluid vind ik ongeveer gelijk en ik kan het weten want ik draai al een meer dan een jaar met niks anders dan DN-S3000's en CDJ-1000MK2's Winking my eye
djmartin    posted on 08-07-2006 17:31
Tsjah.... hoe heb ik hem gerepareerd :P... ik zal het kort proberen uit te leggen...
Als je de zilverenbovenkant erafhaalt, kan je het zwarte gedeelte waar het "afspeelorgaan" inzit... het schermpje binnen in je jog-wheel en je jog-wheel zelf weer van het zilveren gedeelte afschroeft heb je als het ware je jog-wheel in je handen... vervolgens haal je de buitenste ring (die met die rondjes erop) eraf en dan kan je de gevoelige plaat eraf pakken. onder de platte gevoelige plaat met het paarse doorzichtige rondje zie je het schermpje en daaromheen een witte cirkel van plastic en die drukt op de sensoren van de scratch-functie, welke bestaat uit twee laagjes (wat op plakband lijkt maar dan met draadjes erin) die haal je er ook af en dan heb je dus de twee plakband cirkeltjes over waar de sensoren in verwerkt zitten. Als je de bovenste laag "plakband" eraf haalt kun je voorkomen dat de sensoren contact maken en kan je ze goed schoonmaken. Als dat gebeurd is moet je ervoor zorgen dat ze niet meer uit zichzelf contact maken maar alleen als erop gedrukt word. dus heb ik het plakband weer met hele kleine hobbeltjes op de plekken van de sensoren over de onderste plakband laag heen geplakt en nu maken ze dus alleen contact bij druk... Ik hoop dat jullie het een beetje snappen maar het is heel lastig om uit te leggen :P zo zonder foto's of iets...
Klinkt heel ingewikkeld maar als je hem openmaakt wordt het duidelijker.

Martijn
Lead    posted on 08-07-2006 17:51
Dit is niet iets wat ik een gemiddeld persoon zou aanraden.

Vervang onderdelen liever in zijn geheel dan onderdelen zelf te repareren. Ik zou nu niet met een gerust hard die speler op een feest neerzetten...
Let the BASS be louder
greup    posted on 08-07-2006 18:43
als ik het zo lees lijkt het of er vuil zal tussen de onderste laag sensoren, en de bovenste laag sensoren.... ( klopt dit)

Ok was de bovenste laag sensoren iets verschoven waardoor de onderste en bovenste sensoren op elkaar lagen, en zo dus een constante druk voelden?

255 Users online: 37 Guests (218 Unknown)
Pages generated today : 54.857
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.706.869