Advies betreft subwoofer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lafleur    posted on 01-02-2020 14:54

Hallo luitjes, gezien er wat oude topics zijn wil ik mijn vraag nu in 2020 stellen. 

Ik heb 2 krk rp6 studiomonitoren staan maar wil er erg graag een subwoofer bij hebben. De krk is natuurlijk zijn broertje maar zijn er andere compatibel (actief natuurlijk) en een beetje budget a €400 zoiets. 

Graag zou ik ook een pedaal erbij willen hebben om zo te kunnen schakelen tussen de sub en de monitoren. 

Qua zwaarte wil ik graag wel een qualitatieve goede sub hebben (lage freq.) 

iemand die mij wil en kan helpen? Thanks luitjes! 

What do you think about Advies betreft subwoofer ??

Vote :   

Lead    posted on 05-02-2020 16:44
1 member likes this  

De KRK RP6 geven frequenties weer vanaf ongeveer 50-60 Hz dus je zoekt een subwoofer die in ieder geval de laagste frequenties moet weergeven. MEeste subwoofers zullen tot 80 of 100Hz in ieder geval zonder problemen kunnen weergeven. Ik zou er van uit gaan dat als je bij een bepaald merk en serie blijft je een subwoofer zult vinden die perfect op deze frequenties aansluit.

Echter is het zeker geen noodzaak bij hetzelfde merk te blijven en eigenlijk kun je vrijwel iedere sub combineren met de speakers die je hebt.

Een pedaal om speaker in en uit te schakelen klinkt leuk, maar de goedkoopste oplossing is je sub op een schakelbaar stekkerblok aan te sluiten, door dat stekker blok aan/uit te zetten zet je ook de sub uit. Er zijn schakel panelen e.d. te koop ook, maar alles is duurder dan een stekkerblok

Prima merken met subwoofers die betaalbaar zijn zijn bijvoorbeeld : Yamaha, Samson of JBL, maar volgens mij heeft KRK op dit moment ook een 10'' subwoofer die je zou kunnen gebruiken.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 1.922 days.
 Post CommentThat would be 64.1 months
or a whopping 5.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

214 Users online: 26 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 31.524
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.639.275