Delay op dolby surround set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dane86    posted on 05-07-2006 14:03
Ik heb normaal altijd mijn apparatuur op goede speakers aangesloten, maar ik zit nu weer in mijn ouderlijk huis en daar is alleen een JVC dolby surround set. Geen probleem dacht ik, er komt prima geluid uit. Maar het probleem is dat het geluid op de home cinema set een fractie van een seconde achter loopt. Ik kan dus nu alleen maar mixen via de koptelefoon. Waardoor kan de vertraging van het geluid komen?

What do you think about Delay op dolby surround set ??

Vote :   

killerbee    posted on 05-07-2006 14:06
waar op is i vertraagt ik vermoed op je koptelefoon.

Oorzaak wat voor mij het logies lijkt is omdat in een versterker van een Dolby systeem het signaal  word omgegooid naar dolby. En daar zit een vertraging op wegens de langere weg dat het stroompje moet. zkkr ben ik er niet van ben geen hifi expert.

Oplosing = delayer te gebruiken
Greats bee
User edit by killerbee on 05-07-2006 @ 14:13:33 (100%)
DonBasco    posted on 05-07-2006 14:51
Ik had hetzelfde probleem laatst toen ik mijn set op de home-cinemeset in de woonkamer aansloot. Oplossing is volgens mij moeilijk te vinden.

Hier heb je ook niks aan.....
killerbee    posted on 05-07-2006 14:56
Poster: DonBasco
Ik had hetzelfde probleem laatst toen ik mijn set op de home-cinemeset in de woonkamer aansloot. Oplossing is volgens mij moeilijk te vinden.

Hier heb je ook niks aan.....

delayer gebruiken bij het gene wat voor loopt en dat vertragen. Maar uhm als je zo iets niet op de plank heb liggen, Kan je beter iets anders zoeken. 

Is het eigenlijk tijdelijk?
User edit by killerbee on 05-07-2006 @ 14:57:26 (5%)
BillyArd    posted on 05-07-2006 15:28
Is het niet zo dat bij een dolby surroundset de achterspeakers sowieso vertraagd zijn ten opzichte van de voorspeakers(ben een surroundnewbe dus ik vraag het maar)en dat de center ook weer een andere functie heeft in het surround beeld.
de center is naar mijn weten gevoed met een mono signaal aangezien de center zorgt voor voices en ambiance noise !

dit zou logisch zijn omdat surround op dat principe werkt , anders zou je nooit een vliegtuig van linksvoor naar rechtsachter kunnen laten vliegen !
Volgens mij is het zaak dat als je gaat draaien op zo,n set dat je hem sowieso van de surroundmodus afhaalt en hem lekker op stereo zet ipv dolby surround.
een 2.0 modus dus !
dat moet sowieso een oplossing zijn voor het probleem.
echter weet ik niet of jouw versterker een degelijke schakeling kent ,.........moet haast wel!
Succes
User edit by BillyArd on 05-07-2006 @ 15:29:51 (29%)
DonBasco    posted on 05-07-2006 17:12
Ik had toen geen zin om verder te experimenteren met settings, dus ik weet niet of het weg zou zijn met een andere instelling.

Volgens mij is het trouwens niet zo dat het geluid vertraagd wordt door de versterker. Om jouw voorbeeld van het vliegtuig te nemen, ik denk dat dit al zo op de dvd staat. Er staan volgens mij gewoon meer sporen op dan een dvd zonder dolby 5.1 (of hoger)

Maaaarrr, ik kan het ook helemaal mis hebben :D
dane86    posted on 05-07-2006 20:56
Ja klinkt allemaal vrij logisch, het maakt trouwens ook geen verschil als ie op stereo of op dolby surround staat. Dus zal wel gewoon door home cinema set zelf komen. Ik kom er wel overheen, het is maar voor een paar weken.
mentheman88    posted on 07-07-2006 13:25
ik draai zelf ook met een dolby surround set, maar heb totaal geen last van delay. maar als er zoveel delay is, dan zou je dat toch ook tijdens films moeten kunnen merken? ik heb er in ieder geval totaal geen last van. pioneer is niet alleen super in het maken van dj gear, maar suround sets kunnen ze ook wel.
dane86    posted on 07-07-2006 14:07
de delay ziy alleen op de line in van de dvd speler, als je tv kijkt, merk je het ook weleens, bij praatprogramma's

DonBasco    posted on 07-07-2006 15:15
Poster: mentheman88
ik draai zelf ook met een dolby surround set, maar heb totaal geen last van delay. maar als er zoveel delay is, dan zou je dat toch ook tijdens films moeten kunnen merken? ik heb er in ieder geval totaal geen last van. pioneer is niet alleen super in het maken van dj gear, maar suround sets kunnen ze ook wel.

oh ja??
Ik heb er dus ook last van op mijn Pioneer-surround set

This is an old Topic

No new postings for 6.994 days.
 Post CommentThat would be 233.1 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

186 Users online: 129 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 41.623
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.168