Recorden van midi door klikken op toetsenbord in vst
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Klaxon    posted on 28-09-2018 22:26

Hey,

Ik heb een technische vraag omtrent studio one.

Ik wil midi opnemen, verkrijgen uit een vst. Dit omdat het een guitar vst(realstrat) is en het er realistischer uitkomt als in in de plugin op de hals van de gitaar click ipv zelf midi programmeren. 

Heeft iemand een idee hoe dit in studio one 4 te doen?

Dus de output van de plugin in midi krijgen?

Groetjes,

Mil

Making House, Tech House, Techno, Disco, EDM, Hip Hop

What do you think about Recorden van midi door klikken op toetsenbord in vst ??

Vote :   1 member likes this  

Lead    posted on 28-09-2018 22:38

Ik gebruik zelf Studio One 3, maar volgens mij werkt dat in 4 ongeveer hetzelfde.

Als je op je track de regel groter maakt zie je pulldowns, een ervan geeft de MIDI input voor dat kanaal aan.

Dan als je track loopt en je druk op record moet hij midi opnemen als er een instrument track is geselecteerd. Ik ken die plugin niet die je gebruikt, maar kun je die niet op een ander kanaal als input krijgen dan ?

Let the BASS be louder
Klaxon    posted on 28-09-2018 22:58

Ja precies,

Die staat normaal op all inputs. Dus daar doe ik dan de eigen plugin. Dus input is bijv Realstrat. Dan doe ik record. En klik ik noten aan in de vst en gebeurd er niks. 

Audio kan ik makkelijk opnemen op een nieuw kanaal met sample one. Maar ik wil de midi. Ik kan wel melodyne gebruiken ofzow maar een snellere manier zou top zijn haha

Lead    posted on 28-09-2018 23:01

Hehehe, ja dat zou beter moeten kunnen, ik zal ook nog eens zoeken van het weekend of ik iets kan vinden. Ik ben geen studio expert overigens hoor

Let the BASS be louder
Klaxon    posted on 28-09-2018 23:14

haha ok. Naja t lukt me nu ook met melodyne. Geeft ook wel aardig resultaat. Had er alleen nog niet aan gedacht Pas bij het typen van vorige reactie. 

bij nader inzien niet haha:

Audio als ik over de gitaar in de vst klik:

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

Uit midi na melodyne:

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

Zijn twee zippyhare linkjes.

Vooral als ik funkier chopjes wil doen werkt t niet. Verlies hoop kwaliteit. hmm verder zoeken haha.

Wil die midi hebben zodat ik t zelf in ander keys kan gebruiken enzo

User edit by Klaxon on 28-09-2018 @ 23:28:09 (100%)
Lead    posted on 28-09-2018 23:17

Hehehe, zul je altijd zien...

ben benieuwd, zet je nog een stukje van je productie in de Productions ?? Ben wel benieuwd wat je er uiteindelijk uit gaat halen

Let the BASS be louder
Klaxon    posted on 28-09-2018 23:29

Ja zal ik doen...maar tis een hel om een funky gitaartje met een vst te creeren haha:P Ik wil controle over iedere noot dus geen scarbee funk guitarist gebruiken ofzow.

Hoe post ik twee korte fragmentjes van t verschil in een post? Wilde zippyshare gebruiken maar die worden als error weergegeven.

User edit by Klaxon on 28-09-2018 @ 23:31:59 (82%)
Lead    posted on 28-09-2018 23:35

ja klopt, daar kwam in verleden veel shit op binnen dus dat moeten we afsluiten.

Eh je zou de 2 stukjes achter elkaar kunnen zetten en het in Productions doen ??

Of anders bij soundcloud, je kunt die player hier op het forum posten om mensen te laten luisteren

Let the BASS be louder
Lead    posted on 28-09-2018 23:37

Ik zie dat daar nog niet echt een plek voor is eigenlijk hier op de site. Denk dat soundcloud de best optie is in dit geval.

Een nummer kun je wel kwijt, stukjes is niet echt een plaats voor...

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-09-2018 23:38 (1%)
Klaxon    posted on 28-09-2018 23:40
1 member likes this  

Het is allemaal niet in de maat enzo, moet eerst een techniek weten en later wil ik dus met de midi en vooral de strum in de midi een gitaarlijn maken.

Dit is de audio direct uit de vst:

https://soundcloud.com/klaxonmusicofficial/guitar-audio-sample/s-yJv8h

Dit is midi die afspeelt na melodyne die de vst oppikt.

https://soundcloud.com/klaxonmusicofficial/guitar-na-melodyne-midi/s-vLpM8

Later wil ik dus met de midi en keyswitches het nog realistischer maken. Maar het verschil is schrijnend vind ik haha

Ooh ik heb het nog niet in producties gedaan omdat het puur om t gitaartje realistisch maken gaat. dus geen echte productie nog

User edit by Klaxon on 28-09-2018 @ 23:45:59 (55%)
Lead    posted on 28-09-2018 23:45

ja zeker, dat maakt er wel mooi 1 geheel van en zeker een verschil

Let the BASS be louder
Klaxon    posted on 28-09-2018 23:49

Naja, dus ik ga maar even t internet verder afspeuren. Of de midi induiken om t meer naar die eerste aan te passen qua articulaties. Dank voor je input(of output) iniedergeval hehe

User edit by Klaxon on 28-09-2018 @ 23:51:05 (10%)
Lead    posted on 28-09-2018 23:56

haha, graag gedaan hoor, daar ben ik voor

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 2.417 days.
 Post CommentThat would be 80.6 months
or a whopping 6.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

111 Users online: 16 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 36.752
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.644.503