[P] Klaxon - The Butcher
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Klaxon    posted on 08-09-2018 20:30

Title

Produced by

Check File

The Butcher

Klaxon

Link to Productions

House Track, graag feedback. 

Making House, Tech House, Techno, Disco, EDM, Hip Hop
Mod edit by DJResource on 00-00-0000 00:00 (1%)

What do you think about [P] Klaxon - The Butcher ??

Vote :   2 members like this  

Lead    posted on 08-09-2018 21:48

klinkt lekker zomers, die vocal triggert wel wat herkenning maar past prima in het nummer.

Sommige hopjes op de 16e gaan nog een beetje raar, lijk wel of er een volume bump zit. Maar andere gaan prima met een filtertje.
Eigenlijk geen grote kritiek op iets in de track, klinkt lekker, hij eindigt een beetje abrupt,maar daar hoor je tijdens het nummer niets van

Let the BASS be louder
Klaxon    posted on 12-09-2018 13:38
1 member likes this  

Ha Lead, dankje voor de reactie. Met die hopjes, bedoel je de vocal die niet helemaal aligned is? Of ik begrijp het niet helemaal. 

Lead    posted on 13-09-2018 18:41

De vocal heb ik niet specifiek op gelet. Ik bedoelde de dingetjes aan het einde van de bar (16/32 beats). Had het idee dat die niet altijd even soepel liepen. Volume was wat dansende zeg maar. Als je dit soort vocal in een productie gebruikt kun je hem in de toekomst niet uitgeven, dit soort samples moet je dan wel officieel clearen (zoals dit heet).

Maar voor eigen gebruik niets mis mee, maar een label kan er niets mee.

Let the BASS be louder
Klaxon    posted on 29-09-2018 00:48

Ha ok, zal er eens naar kijken. die vocal komt gewoon uit een vocal pack btw(dus royalty free). miss dat anderen dezelfde vocal pack hebben gebruikt :P

Lead    posted on 29-09-2018 00:52

Misschien de compressor op die sample dat hij een beejte uit controle raakt, zo'n idee bedoelde ik.

Dat je samples hebt maakt nog niet dat je ze zomaar in een nummer kan stoppen en uitgeven. Maar je kunt dingen altijd nog overnieuw laten inzingen als het een knaller is

[edit: toch wel handig dat notifications, ik zie niet alles gelijk (ben ook bezig) maar wel sneller dan voorheen]

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 29-09-2018 00:53 (42%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

110 Users online: 15 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 1.340
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.181.209