Poster: the-melody
als je gaat voor producing zou ik toch een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter budget vrijmaken: cubase sx kost bv al 750euries...
Mod Edit: Ik heb je post aangepast. Volgens mij staat er nu wat er had moeten staan (was moeilijk te vertalen) Probeer voortaan even op je nederlands te letten... Interpunctie doet wonderen. |
Poster: Shai_leshsorry maar hier versta ik niks van...
pc heb ik al
het is seg maar om ook beat te produceren ik heb een keyboard en een elektrische drum en het is dus de bedoeling om beats te maken daarmee en de computer en er dan op gerapt wordt dus opnamestudio seg maar..
Poster: tohmas
ik denk dat je voor €300,- net de boel een beetje kan isoleren.
en ik zou een externe audio interface kopen.
zijn meestal wat beter ivm opname mogelijkheden
Poster: Nviezo'n klein mixertje is echt niet nodig... tenzij je een hele hoop extern hebt zoals 4mic's, 2drumstellen 4 synthesizer's etc. Anders is het echt niet nodig. Ik doe het wel zonder zo'n mixertje, regel dat gewoon op je software zelf. Dus haal gewoon een goede geluidskaart en met de tijd een midi keyboard. Aan software geraakt Shai_lesh toch
Ik zou als ik dit zo zie gewoon een goede geluidskaart halen, een klein mixertje (zo'n klein behringertje voldoet gewoon). Gezeik over software zus en zo duur, ik zie persoonlijk niet zo snel iemand ook werkelijk 700 euro voor dat spul neerleggen. De minder legale wegen zie ik iemand in dit geval sneller bewandelen om het zo maar even te noemen.
En als je zelf al een digitaal drumstel, mic en keyboard hebt wat ik uit je post opmaak, kom je zo, met deze toevoegingen, toch een heel eind?
Je kunt later altijd nog grote investeringen doen. Ik denk dat je met die ?300 al een heel eind komt...