Eigen Studio Bouwen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 03-07-2006 12:58
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort mijn eigen studio te maken in mijn huis..
Niet al te groot dus maar wel goede kwaliteit..
En de maximale budget is ook ongeveer 300 euro..
Wat heb ik allemaal nodig ?
En welke raden jullie aan?

What do you think about Eigen Studio Bouwen ??

Vote :   

dj-t    posted on 03-07-2006 13:01
300 euro?

is het zoon studio voor dingen op tenemen of zelf tedraaien?
the-melody    posted on 03-07-2006 13:02
als je gaat voor producing zou ik toch een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter budget vrijmaken: cubase sx kost bv al 750euries...
dj-t    posted on 03-07-2006 13:04
dat bedoel ik 300 euro heb je niet zo veel voor, daar heb je net een redelijke mengtafel voor, of meschien een KLEIN pc-tje

ja oke dan geen mengtafel mrr software voor je pc is al heel duur
User edit by dj-t on 03-07-2006 @ 13:05:57 (54%)
the-melody    posted on 03-07-2006 13:04
een mengtafel voor producing heb je niet echt nodigWinking my eye
dj-t    posted on 03-07-2006 13:05
Poster: the-melody
als je gaat voor producing zou ik toch een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter budget vrijmaken: cubase sx kost bv al 750euries...

ja oke maar je hebt ze ook van 150 euroWinking my eye die progammatjes ligt gewoon aan de functies
Shai_lesh    posted on 03-07-2006 13:05
Een pc heb ik al
het is zeg maar om beat te produceren. Ik heb een keyboard en een elektrische drum en het is dus de bedoeling om daarmee beats te maken. De computer gebruik ik dan als opname studio (als je begrijpt wat ik bedoel)  en dan kan ik de vocale en beats op elkaar zetten.

Mod Edit:
Ik heb je post aangepast. Volgens mij staat er nu wat er had moeten staan (was moeilijk te vertalen)

Probeer voortaan even op je nederlands te letten... Interpunctie doet wonderen.
Mod edit by greup on 11-07-2006 21:45 (37%)
[MOD Edit] onleesbare post
the-melody    posted on 03-07-2006 13:07
Poster: Shai_lesh
pc heb ik al
het is seg maar om ook beat te produceren ik heb een keyboard en een elektrische drum en het is dus de bedoeling om beats te maken daarmee en de computer en er dan op gerapt wordt dus opnamestudio seg maar..
 sorry maar hier versta ik niks van...

to dj-t: ok je maar met magix zul je geen redelijke beat kunnen makenWinking my eye je hebt dan fruityloops maar daar heb'k geen ervaring mee...
dj-t    posted on 03-07-2006 13:09
oke en is de pc dan snel genoeg je hebt voor producing een snelle pc nodig 1024 mb heb je ongeveer nodig aan snelheid.
ik heb een tijdje terug met DJA gesproken hardcore dj van moh.
en die adviseerde zeker een pc met 1024mb aan geheugen

en fruity loops is een leuk progamma om mee testarten kost ook al gauw 300 euro
dus ik zou zeker nog ff door sparen tot je een hoger budget hebt
User edit by dj-t on 03-07-2006 @ 13:11:04 (62%)
Shai_lesh    posted on 03-07-2006 13:13
software kan ik allemaal gratis krijgen dus dat is geen punt..
het gaat echt om de apparatuur..
waarom ik dus de mic, de digitale drumstel en de keyboard aan ga sluiten...
dj-t    posted on 03-07-2006 13:14
ja een digitale mengtafel zou ik kopen, maar die zijn echt F*king duur naar mijn smaak.   en dan heb je de sofware orgineelConfused waar jij het aan kan komen?

dus wat The melody hier onder zegtWinking my eye
User edit by dj-t on 03-07-2006 @ 13:15:39 (23%)
the-melody    posted on 03-07-2006 13:14
als je dat bedoelt heb je volgens mij enkel een 'studiomixer' nodig of gewoon een geluidskaart met veel in- en uitgangenHappy, laughing
IbiziX    posted on 03-07-2006 13:22
het enigste dat je dus nodig hebt is een goede geluidskaart als ik het goed begrijp
ik ken er een paar maar daarvoor moet ik weten of je een usb of een inbouw geluidskaart wilt hebben
Twizz    posted on 03-07-2006 13:35
maar wil je er ook echt een "booth" van maken?
En ben je al een beetje ervaren?

300€ is wel heel weinig, zoals de meeste mensen zeggen. Tja, het is en blijft een boel geldWinking my eye. Hoe oud ben je. Ik bedoel dit niet slecht, maar bijvoorbeeld mensen van mijn leeftijd(12 t/m 15) springen nogal eens van de hak op de tak.
Je moet dus goed weten wat je wilt, en als je écht zeker weet van "Dat wil ik kopen" dan moet je dus ook wel wat geld meer vrijmaken.

Je hoeft natuurlijk niet perse Steinberg Cubase SX te kiezen, want je kunt natuurlijk ook voor een lichtere versie of een ander programma kiezen.

En je moet weten wat je allemaal wilt. Wil je een midicontroller erbij, een interface, enz. Je kunt natuurlijk ook opbouwen.

Als je echt wilt beginnen moet je bij Billyard of Rhino of andere producers hier op Djresource zijnWinking my eye.

Ik zou beginnen met eerst maar eens een boek te lezen over producing.
User edit by Twizz on 03-07-2006 @ 13:36:17 (9%)
tohmas    posted on 11-07-2006 20:19
ik denk dat je voor €300,- net de boel een beetje kan isoleren.

en ik zou een externe audio interface kopen.
zijn meestal wat beter ivm opname mogelijkheden
greup    posted on 11-07-2006 21:47
Poster: tohmas
ik denk dat je voor €300,- net de boel een beetje kan isoleren.

en ik zou een externe audio interface kopen.
zijn meestal wat beter ivm opname mogelijkheden

aan isolatie heb je niets. Tenzij je bang bent dat je het koud krijgt op je kamer in de winter.

ALs je je kamer goed geluidsdicht  wilt hebben, in de zin dat je ze buiten jou kamer om geen muziek horen,  zal je dat VEEL meer kosten. ( in het mooiste geval zorg je dat er een tussenruimte is tussen de muur en "de kamer" en die laat je vacium trekken).

Ik denk dat we het hier hebben over een paar leuke computerboxen een een simpel muziek programma. Want helaas voor het redelijk serieuze werk is 300 veelste weinig....
Mod edit by greup on 11-07-2006 21:49 (14%)
Nvie    posted on 11-07-2006 21:55
Ik zou als ik dit zo zie gewoon een goede geluidskaart halen, een klein mixertje (zo'n klein behringertje voldoet gewoon). Gezeik over software zus en zo duur, ik zie persoonlijk niet zo snel iemand ook werkelijk 700 euro voor dat spul neerleggen. De minder legale wegen zie ik iemand in dit geval sneller bewandelen om het zo maar even te noemen.

En als je zelf al een digitaal drumstel, mic en keyboard hebt wat ik uit je post opmaak, kom je zo, met deze toevoegingen, toch een heel eind?

Je kunt later altijd nog grote investeringen doen. Ik denk dat je met die €300 al een heel eind komt...
RenéKuppens    posted on 12-07-2006 10:07
ik heb gewoon een keyboard drumstel en wat blaas-instrumenten
dat doe je allemaal naar je pc software ff downlauden want dat is toch te duur
dan nog een leuk mixertje en klaar MAKEN MAAR DIE NUMMERS

ps. laat ff horen als je eerste klaar is:D

the-melody    posted on 12-07-2006 10:12
Poster: Nvie
Ik zou als ik dit zo zie gewoon een goede geluidskaart halen, een klein mixertje (zo'n klein behringertje voldoet gewoon). Gezeik over software zus en zo duur, ik zie persoonlijk niet zo snel iemand ook werkelijk 700 euro voor dat spul neerleggen. De minder legale wegen zie ik iemand in dit geval sneller bewandelen om het zo maar even te noemen.

En als je zelf al een digitaal drumstel, mic en keyboard hebt wat ik uit je post opmaak, kom je zo, met deze toevoegingen, toch een heel eind?

Je kunt later altijd nog grote investeringen doen. Ik denk dat je met die ?300 al een heel eind komt...
  zo'n klein mixertje is echt niet nodig... tenzij je een hele hoop extern hebt zoals 4mic's, 2drumstellen 4 synthesizer's etc. Anders is het echt niet nodig. Ik doe het wel zonder zo'n mixertje, regel dat gewoon op je software zelf. Dus haal gewoon een goede geluidskaart en met de tijd een midi keyboard. Aan software geraakt Shai_lesh tochHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.899 days.
 Post CommentThat would be 230 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 13 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 15.246
Most visitors online this month : 111
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.379.098