My new car : Subaru Impreza
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 23-05-2004 10:46
I've invested some more money and i've purchased a Subaru Impreza WRX in white.... It will probably arrive early next week for me to do some racing with it. I will keep you updated and post more images as soon as I got them. In the mean while, here is an image of my car I got from the internet :

My new Subaru Impreza WRX

Let the BASS be louder

What do you think about My new car : Subaru Impreza ??

Vote :   

W.i.M    posted on 23-05-2004 20:11
HEAVY......

(valt me alleen tegen dat het geen Golf is geworden )

Where is the link of the website ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 23-05-2004 20:15
www.rc-racer.nl

www.bitcharg.nl <-- hier heb ik hem gekocht
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 23-05-2004 @ 20:17:51 (100%)
W.i.M    posted on 23-05-2004 20:48
Can't wait to see the pictures.... it looks like much FUN !!!!

Hier is een stukje van de website zodat iedereen weer over welke auto'tje het gaat. Het is een ingekort stukje van de website.

Ze zien er fun uit en ik ben benieuwd naar je rij-ervaringen  

Bit Char-G (wordt uitgesproken -engels-; bit charge) is de naam voor een ware revolutie op het gebied van radiografisch bestuurbare automodellen.

Deze micro's (schaal 1:72) zijn zo'n 6 cm lang en nadat ze 45 seconden opgeladen worden (via laadstation op de afstandbediening), kunnen ze ongeveer 2 minuten rijden. Het bereik van de afstandbediening is 2 tot 3 meter.

De besturing werkt zeer direct en manouvreren op je bureau, werktafel of zelfs -tijdens een file- op het dashboard in je auto is mogelijk. Een slalom-parcours is snel gebouwd uit enkele koffiemokken, een calculator en andere bureauaccessoires. Of ga voor het echte snelle werk en bouw een flinke baan van b.v. 3 x 2 meter of groter.

Zelfs "opvoeren" is goed mogelijk door de standaard motor te vervangen door een snellere. Er zijn diverse modellen leverbaar, van de standaard 1.0 (10.000 toeren per minuut) tot de supersnelle 3.8 (38.000 tpm).
Enkele immitatie autootjes claimen standaard een 30.000 toeren motor te hebben, maar in een directe vergelijking met de Tomy motoren is zelfs al de Tomy 2.2 motor iets sneller. De 2.6 en 3.0 van Tomy zijn dan nog eens een trapje sneller! In combinatie met verschillende tandwielen is een zeer snelle accelleratie of juist een extra hoge eindsnelheid in te stellen.
Ook zijn er speciale kits om de wegligging aan te passen; speciale bandjes, schokbrekers, versnellingen etc. Een nieuwe look is eenvoudig te realiseren; er zijn meer dan 10 body's als accessoire leverbaar.
Voor de perfectionist; het is zelfs mogelijk een setje echt werkende mini koplampen in het model in te bouwen!

Voor gebruik van de afstandbediening zijn 2 AA type standaard alkaline batterijen nodig (niet meegeleverd).

User edit by W.i.M on 23-05-2004 @ 20:51:55 (12%)
Lead    posted on 23-05-2004 21:19

Voor de mensen die het precies willen weten G-17 Subaru Impreza WRX White / 57 MHZ

Ik ben gegaan voor de auto met 1.0 (10 000 toeren motor) maar heb er gelijk een Super Tune kitje bij besteld met 42.000 toeren motortje en 4x sterkere accu (200mAh tov 50mAh).

Let the BASS be louder
User edit by Lead on 23-05-2004 @ 21:20:18 (35%)
W.i.M    posted on 23-05-2004 21:27

Oh, jij bent een verzamelaar....

LET OP: in Nederland zijn officieel alleen de frequenties 27, 30 en 40 MHz toegestaan voor het gebruik van radiografisch bestuurbare modellen (niet zijnde modelvliegtuigen; deze hebben de 35 MHz band toegewezen gekregen). Modellen met een andere frequentie mogen dus officieel niet gebruikt worden in Nederland en worden door ons aangeboden voor "verzamelaars" en export (eventueel gebruik binnen Nederland is geheel op eigen risico!). De kans op eventuele problemen is echter zeer klein door het geringe bereik van de zenders (enkele meters).

Maar wanneer verwacht je de eerste foto's te kunnen schieten ?
m.a.w. wanneer verwacht je je vette bolide ?

Lead    posted on 24-05-2004 08:24
Ik hoop heeeeeeel erg snel, maar denk woensdag dat hij aankomt....

Some reading-stuffies :

GeekToy : Microcar Smackdown      More explinations about microcars

Micro RC Center                                Forum with Mod's

The Zen of stuff                                How to create a racingtrack

Ausmicro                                          Site with extensive forums and tweaks
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 24-05-2004 17:37
haha, weet je hoe gruwelijk :D

ik ga denk ik ook 2 kopen, met me broer

ik snap alleen niet (bij rc racer.nl) dat de ene 20 euro is en de andere 40 euro...
Lead    posted on 24-05-2004 19:17
verschillend merk waarschijnlijk. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat Tomy Bit CharG de origineel zou moeten zijn, dus daar ga ik voor....
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 25-05-2004 17:42
ja das idd een verschillend merk, maar waar zit hem dan het verschil in...
bij een testresultaat wat ik las, dat die goedkopere een veel lagere topsnelheid hebben, maar als je er toch tuning onderdelen indoet, maakt dat niet zoveel uit lijkt me...
W.i.M    posted on 25-05-2004 17:53
Poster: Lead
Ik hoop heeeeeeel erg snel, maar denk woensdag dat hij aankomt....

En, en, en ?

Is hij er al ?

(ik weet het, het is dinsdag maar ik ben benieuwd
User edit by W.i.M on 25-05-2004 @ 17:56:44 (54%)
Lead    posted on 25-05-2004 19:02
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, de POSTBODE is geweest...

Maar.... ik was natuurlijk aan het werk en kon de deur niet open doen. Ligt er een briefje : MORGEN wordt hij opnieuw aangeboden tussen 09:00 en 21:30

Dan zal ik er weer niet zijn denk ik (natuurlijk weer werken) dus dan komt briefje #02 :

'U was weer niet thuis MORGEN (= dus donderdag) kunt u het pakketje ophalen van het postkantoor.'

Tussentijds kun je het pakketje niet te pakken krijgen, ik heb al 20 minuten aan de telefoon gehangen...

Mijn mede Bit CharG-er kwam ook al per ongeluk uit Den Haag langs voor een 'bakkie koffie'  (Zijn autotje zit in de zelfde bestelling....) 
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 25-05-2004 @ 19:29:31 (22%)
W.i.M    posted on 26-05-2004 21:57
PICS, PICS !!
Lead    posted on 27-05-2004 00:15

YEAH !!!!!!!!!!!
My package has arrived

To bad.. no pictures. Ik heb hier geen digitale camera. Maar 't is errugh leuk

Het standaard 1.0 motortje is leuk voor over een tafel, buro, aanrecht enzo :D Het 4.2PRO motorje is cool om te scheuren. Je kunt een paar minuten rijden op 45 seconden laden, niet irritant vaak dus is zeker goed te doen. Zeken een coole aanrader.

Mijn frequentie is 57 MHZ (eigenlijk verboden in Nederland geloof ik) dus als je tegen mij wilt racen moet je NIET die frequentie nemen Thumbs Up

Ik heb wel wat gescanned :

Frontside of the Box
Backside of the Box 

De doos is trouwens wel een stukje kleiner als ik in eerste instantie dacht.

De Bouw Instructies :

Tomy BitCharG Building Intruction 

En dan kun je spelen  De gebruiksaanwijzing :

Tomy BitCharG Instruction Manual

Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 29-05-2004 12:24
Zat er geen Nederlandse handleiding bij ?

Ik neem aan dat jij geen Chinees ken.
Lead    posted on 29-05-2004 13:57
Kun jij dit NIET lezen dan Confused Gaat toch eigenlijk vanzelf ??
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 30-05-2004 15:12
Wanneer gaat het vanzelf dan ?

Aan het einde zie ik nog steeds chinese tekens
DjSiLvErMoRoS    posted on 06-12-2004 14:52
ben r mee gestopt met het RC gebeuren ik had een subaru impreza benzine autotje had ik aardig veel aanuit gegeven en toen..............................BOEM KNAL EXPLOSIE GEBEUREN!!

hij was gecrasht er lag een steentje op de weg waar hij met zijn rechter wel overheen vloog met top speed en toen vloog hij over de kop een stuk of 12 keer en toen vloog hij in de fik ik zou ook niet weten hoe  maarja heb em toen laten maken en verkocht en heb daarvan me DJ set gekocht
Lead    posted on 06-12-2004 19:25
Hmmmm.... een geluk dus bij een ongeluk....
Let the BASS be louder
DjSiLvErMoRoS    posted on 06-12-2004 21:52

haha ja eigelijk wel

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

231 Users online: 179 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 36.932
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.944.224