Plaatjes op je eigen site en linken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ScottB    posted on 27-06-2006 18:54
Ik ben een eigen site aan het maken. maar nu vraag ik me af of ik gewoon plaatjes van internet mag gebruiken op mijn site? ook weet ik niet of ik gewoon naar sites mag linken(zoals deze bijvoorbeeld :p)

What do you think about Plaatjes op je eigen site en linken ??

Vote :   

phoz    posted on 27-06-2006 18:55
Hangt af wat voor plaatjes het zijn??
linken mag altijd >_> je doet promotie daarmee, je kan er zelfs geld krijgen in speciale gevallen
ScottB    posted on 27-06-2006 18:57
ja stel ik wil een plaatje van een draaitafel of cdspeler en ik zoek er een uit op google bijvoorbeeld en daarvan kies er dan een en die zet ik op mijn site.
Lead    posted on 27-06-2006 18:59
Als je foto's gebruikt die mensen zelf gemaakt hebben is deze beschermt door copyrights.... product foto's die je bij de producent vandaan haalt kun je veelal gewoon gebruiken...

Zet deze wel op je eigen website... hotlinken, daar zit niemand op te wachten Winking my eye
Let the BASS be louder
ScottB    posted on 27-06-2006 19:01
Poster: Lead
Zet deze wel op je eigen website... hotlinken, daar zit niemand op te wachten Winking my eye

bedoel je dat je het plaatje opslaat en via je server op de site set?
Lead    posted on 27-06-2006 20:00
ja... plaatjes kun je het beste eerst downloaden en dan in een map op je eigen server zetten (bijvoorbeeld /image/... )

Als de andere site het plaatje verwijderd zit je met een dode link en heb je het originele plaatje niet meer. Daarbij 'pik'  je eigenlijk bandbreedte van een andere site... iets waar je zelf ook niet blij mee zou zijn als het gebeurt Winking my eye
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 27-06-2006 21:29
meestal komt het niet zo nou.... Als het er duidelijk bij staat is het een ander verhaal
Verjicke    posted on 18-07-2006 18:08
Als je grote bronnen van informatie van een site haalt is het best dat onderaan je pagina de bron schrijft(bv.Bron:.....)Zo kunnen ze je nooit aanklagenSucces met je site laat me even weten als hij af is.
gethigh    posted on 18-07-2006 19:01
je moet er natuurlijk wel geen link gaan bij zetten waar mensen het kunnen gaan downloaden, want dat mag niet

This is an old Topic

No new postings for 6.873 days.
 Post CommentThat would be 229.1 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

135 Users online: 27 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 60.316
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.268