booth afmetingen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tym    posted on 27-06-2006 15:02
ik ga binnekort in me kamer een klein boothje neerzetten Happy, laughing
nothing fancy, gewoon een tafel waar me shit op komt eigenlijk. De tafel zal "uit de muur komen".. dus hij heeft alleen aan de linker kant poten en dan aan de rechterkant is hij aan de muur vastgezet. Komt door de plaats waar ik hem wil hebben (sja ik heb niet echt veel ruimte tot mn beschikking ;s).

nou ben ik benieuwd wat jullie de ideale hoogte en breedte (en misschien ook diepte?) vinden.. zelf zat ik te denken aan een centimetertje of 80/85 hoog (ben zelf 1,78 oid). Mn cdspelers gaan dan natuurlijk ook nog uitsteken.
Breedte zo'n 1mtr30.. ik heb 2cdj500 II's en een DJX700.. daarnaast wil ik nog wel wat ruimte over hebben dus 130cm leek me wel ok.. als ik nog wil uitbreiden met een platenspeler, kan ik mn cd speler(s) altijd nog ophogen op een stand ofzo..
diepte ongeveer 50?

okee dan tweede vraagje is... iedereen die het echt strak aanpakt bouwt natuurlijk een echte booth met dus ook opberg ruimte eronder! Hoe ga ik dat aanpakken? Happy, laughing ik wil wel ruimte hebben om eventueel een versterktertje later eronder te gooien.. Ruimte voor mn cd mapje, plaatjes, misschien koptelefoon en heb ik ook nog een subwoofer bij mn huidige "installatie" :p.. dus weet ik niet helemaal wat ik eronder moet zetten/bouwen/kopen.. ! iemand suggesties? alvast bedankt Happy, laughing

zodra ik begin met bouwen post ik wel een paar fototjesss.. Happy, laughing
User edit by tym on 27-06-2006 @ 15:04:11 (1%)

What do you think about booth afmetingen ??

Vote :   

Twizz    posted on 27-06-2006 15:09
80/85 cm is wel beetje laag(t kan wel) maar als je 90/95 cm doet voelt al een stuk beter. probeer het maar eens uit, zod oe ik het ook. je kijkt ff naar iets in jullie huis wat 90/95 cm hoog is en daar zet je je gear ff op en dan oe je even alsof je draait.
jordy    posted on 27-06-2006 15:26
voor de hoogte van de gear.. ben ik gewoon gaan staan, en toen met mijn handen op de manier "scratchen" zoals mijn arm goed "hangt"

en dan die hoogte opmeten zodat je weet hoe hoog je gear moet staan!

en dan kun je gaan zagen en schroeven Winking my eye

tym    posted on 27-06-2006 16:21
okee de afmetingen lijk ik wel uit te zijn.. en de opbergruimte.. iemand ideeën?
DonBasco    posted on 28-06-2006 14:55
Ik zou inderdaad niet te laag gaan met je meubel, is funest voor je rug.

Verder is het in mijn ervaring ook prettig als je apparatuur wat meer naar voren hangt tov de spullen eronder. Ander sta je snel met je knieen tegen je cds te duwen.

En natuurlijk kan je je meubel zo maken dat het makkelijk aan te passen is, vaste bovenplaat bijvoorbeeld.
Twizz    posted on 28-06-2006 15:13
Poster: tym
okee de afmetingen lijk ik wel uit te zijn.. en de opbergruimte.. iemand ideeën?

het handigste is als je voor de opbergruimte niet teveel hoeft te bukken.(auw, je rug:D)
als je je cd's ín de booth wilt hebben zou ik ze ong 20 graden naar boven kantelen. kun je ook doen met eventueel een dubbele cd-speler.

de booth niet te breed maken, tenzij je armen van 2 meter hebt. kunt beter iets dieper doen(onthoud, niet té diep), bijvoorbeeld 2 decks.

_Ivan_    posted on 30-06-2006 10:37
De hoogte van de dj-booth moet je zelf bepalen. Zelf vind ik het fijn om de dj-booth vrij hoog te hebben. Het mixt makkelijker en het is ook nog beter voor je rugWinking my eye. Buiten de hoogte is het ook wel makkelijk dat je iets ontwerpt wat stabiel en stevig staat. En wat niet begint te shaken als je het 1 x aanstoot.
Verder zou ik zorgvuldig omgaan met de maten je doet het een beetje uit de losse hand en dat zou ik zeker niet doen. Zorg iniedergeval dat je voldoende ruimte hebt om je apparatuur uit te stallen. Als alles dicht op elkaar staat ziet het er al een stuk minder mooi uit en het is ook nog onhandig vind ik.
Zoals je zelf al aangeeft wil je gaan uitbreiden en hiermee zou ik zeker rekening houden. Anders kun je over een paar maanden weer je hele dj booth gaan vertimmeren. En daar word ie niet mooier van. Je zou eventueel al 2 stands kunnen maken voor je cd-speler zodat je zo gauw je een draaitafel krijgt een cd-speler kunt verplaatsen naar een stand. Natuurlijk hangt dit ook ervan af hoeveel tt's je er nog extra bij wil hebben. Want als je 2 tt's wilt heb je zeker 2 stands nodig. Als je 1 tt wil kun je er ook voor kiezen om 1 cd op een stand te zetten. Ik heb geen ervaring met het bouwen van zo'n stand maar ik ga ervan uit dat er andere mensen op het forum zijn die wel weten hoe je dit moet aanpakken.
Qua opberg ruimte.... tjah... Ik heb gewoon een paar koffers achter me staan waar m'n platen etc. in zit. Je ontkomt er bijna niet aan dat je moet bukken als je nog iets van een platen opslag onder je dj-booth maakt. Je zou natuurlijk wel eventueel plankje kunnen maken om koptelefoon op te leggen.

Veel succes:P post het resultaat eventueel maar
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 30-06-2006 @ 10:43:22 (22%)
tym    posted on 30-06-2006 16:12
ja sowieso draai ik tot nu toe geen platen dus mn cd's kunnen in een cd map.. misschien doe ik een soort uitschuifbaar plankje deronder waar mn map op kan want achter me heb ik weinig ruimte Happy, laughing
afmetingen moet ik gewoon even goed over nadenken en strak opmeten..
die cd stands zijn wel handig ik hoop dat die ook gewoon los zijn te kopen?
najaa ik heb vnaf vandaag zeeën met tijd dus ik zal der aan gaan werken een een beetje updates plaatsen Happy, laughing
_Ivan_    posted on 30-06-2006 16:32
Ik geloof zelfs dat er speciale pioneer stands zijn.... maar daar weet ik helaas niks van. Maar je zult ze ongetwijfeld ook zelf kunnen maken

Feel&.Celebrate.Life!
JayK    posted on 30-06-2006 17:17
is het ook echt nodig om koeling aan te brengen als je je apparatuur in gaan inbouwen? En zo ja wat is de beste manier?
_Ivan_    posted on 30-06-2006 18:19
Ik denk persoonlijk van niet, tenzij je versterkers of iets wat veel warmte afgeeft in een gesloten kast gooit.
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 30-06-2006 19:22
Poster: _Ivan_
Ik geloof zelfs dat er speciale pioneer stands zijn.... maar daar weet ik helaas niks van. Maar je zult ze ongetwijfeld ook zelf kunnen maken

die van pioneer zijn er goed(je betaalt ook genoeg)Happy, laughing Het stomste is wel, dat je altijd 2 verschillende dingen moet kopen: de stand en dan de mounting plate...
_Ivan_    posted on 30-06-2006 21:18
Waarom stoppen ze zoiets niet in een pakket is een stuk makkelijker. Maar waarschijnlijk heb je van de stand verschillende vormen.... dus vandaar dat je ze los moet kopen
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 30-06-2006 21:29
ik denk het niet, aangezien er maar 1 soort stand te krijgen is en 4/3 soorten platen...
Camino    posted on 01-07-2006 12:18
hoogtte is echt persoonlijk... zelf heb ik m'n gear graag wat lager staan, ook omdat m'n draaitafels achter m'n mixer staan dus dan kan ik er beter bij. ik zou gewoon de tip van jordy gebruiken, lijkt me wel het beste als je alles gewoon in een rijtje hebt staan. als je dan stands gaat gebruiken in de toekomst moet je er wel aan denken dat die niet al te hoog komen te staan boven de rest van je gear komen te hangen. subwoofer zou ik in verband met hum (als je nog draaitafels gaat aanschaffen NIET in je booth inbouwen... veel geluk nog!

DNR    posted on 01-07-2006 12:21
ik heb nu 1 tt in een kofer zitten, heeft mn moeder van t werk meegekregen. past er precies in, nu wil ze nog proberen een 2e te regelen. koffers zijn wel makelijk, zijn al geisoleerd van binnen dus gewoon overal mee naar toe te nemen.
_Ivan_    posted on 01-07-2006 12:46
Wat heeft dat met dit topic te makenConfused
Wat deaf ook al zei... het is niet handig om je sub in te bouwen in je booth.... Je kunt natuurlijk een meubel op maat laten maken... het enige nadeel is dan wel dat het flink wat centjes kost maar dan heb je ook wat...
Feel&.Celebrate.Life!
Engage    posted on 04-07-2006 21:20
1 kleine tip, je GEAR op ongeveer navelhoogte houden. dat werkt meestal het pretigst! gezien je je handen tot voorbij je heup( ik dan )  kunt plaatsen. je arm zal dan en een "lekkere" hoek staan en kun je altijd wel alle knoppen bedienen op je booth, succes!

This is an old Topic

No new postings for 6.889 days.
 Post CommentThat would be 229.6 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

105 Users online: 8 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 11.617
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.820.076